تبیان، دستیار زندگی
هیأت انتخاب نشان ویستا، جایزه سالانه هنر معاصر که هم زمان با چهارمین سالگرد گالری ویستا به ایده برتر هنری اهدا می شود، معرفی شدند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

هیأت انتخاب ایده 30  میلیون تومانی معرفی شدند

هیأت انتخاب نشان ویستا، جایزه سالانه هنر معاصر که هم زمان با چهارمین سالگرد گالری ویستا به ایده برتر هنری اهدا می شود، معرفی شدند.

بخش هنری تبیان
پریسا پهلوان

پریسا پهلوان، مدیر گالری ویستا، هیأت انتخاب این جایزه را که ارزش مادی آن 30  میلیون تومان است، به این شرح اعلام کرد: «حمید سوری، رزیتا شرف جهان، بهرنگ صمد زادگان، امیرعلی قاسمی و بهنام کامرانی».

مدیرگالری ویستا درباره چرایی اهدای جایزه به یک ایده هنری گفت: «هنر ایران وارد مرحله تازه ای شده است و به نظر می رسد همه رسانه های هنری امروز در موقعیت برابر نسبت به هم قرار گرفته اند و آنچه که یک اثر را تازه جلوه می دهد، رویکرد و ایده اجرای آن است».او گفت: «ویستا به معنای اندیشه است، ازاین رو گالری ویستا بنا دارد بر اساس ارزشیابی فکر و ایده های معاصر هنری به صورت سالانه جایزه و شرایطی برای اجرای طرح برتر نوآورانه فراهم کند».

او افزود: «انگیزه بخشی برای خلق ایده های تازه در آفرینش های هنری، شناسایی طرح های برتر و نوآورانه در هنر معاصر، حمایت و تولید محتوا و اجرا و نمایش آثار، چاپ کتاب، پشتیبانی رسانه ای و نشست های تخصصی از جمله اهداف محوری جایزه و نشان ویستاست».او اعلام کرد: «از اول مرداد آماده دریافت طرح ها هستیم و علاقه مندان تا اول شهریور فرصت دارند ایده های نوآورانه خود را به گالری ویستا تحویل دهند و در این رقابت هنری حضور یابند».

مدیر گالری ویستا درباره شرایط شرکت کنندگان به چهار مولفه اشاره کرد: «شرکت برای تمامی سنین آزاد است. شرکت کنندگان باید طرح های (پروپوزال) خود را با فرمت word و متشکل از 400 تا  هزار کلمه به همراه مدارک بصری (تصویر را با فرمت jpg، صدا و فیلم با فرمت mov یا avi، ماکت طرح) مربوط به طرح ها را به دبیرخانه ارسال کنند؛ ارائه مشترک طرح ها امکان پذیر است و چهارم، اولویت با هنرمندانی است که نمایشگاه و تجربیاتی در زمینه موردنظر داشته باشند».

پهلوان درباره زمان بندی بررسی طرح ها و ایده های رسیده و نیز مراحل برگزاری این جایزه گفت: «از اول مرداد تا اول شهریور آماده دریافت طرح ها (پروپوزال ها) هستیم؛ سپس ایده ها و مدارک بصری و صوتی آثار منتخب در دو بخش نمایش طرح و برگزاری نشست های تخصصی در مورد آثار در گالری ویستا صورت می پذیرد.»گالری ویستا در خیابان مطهری، خیابان میرعماد، کوچه 12، پلاک یازده واقع است.


منبع: شرق