تبیان، دستیار زندگی
مجری طرح آینه شمعدون از مشارکت 40هزار کاربر اینستاگرام برای تهیه 400 کمک هزینه جهیزیه در کمتر از 72ساعت خبر داد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

تامین 400 جهیزیه توسط 40 هزار کاربر اینستاگرام


مجری طرح آینه شمعدون از مشارکت 40هزار کاربر اینستاگرام برای تهیه 400 کمک هزینه جهیزیه در کمتر از 72ساعت خبر داد.

بخش اجتماعی تبیان
طرح آیینه شمعدون


علیرضا نایینی با با اشاره به این مطلب گفت: یکی از اقدامات ما در موج دوم تهیه جهیزیه برای 75هزار نوعروس تحت پوشش کمیته امداد، تامین ۲۰۰ جهیزیه اینستاگرامی بود که قرار شد فعالان شبکه های اجتماعی با مشارکت در این طرح ما را در تهیه آن یاری کنند.
وی افزود: به همین دلیل ما در ابتدا ایجاد 20هزار پست را برای تهیه 200 جهیزیه اعلام کردیم اما به دلیل استقبال بسیار در همان 24ساعت اول، کمک هزینه جهیزیه مدنظر فراهم شد، به همین دلیل طرح را با همکاری #۷۶۷*  تمدید کردیم و هدف گذاری را به دو برابر هدف اولیه رساندیم.
مجری طرح آینه شمعدون اضافه کرد: در کمتر از 72 ساعت انتشار 40هزار پست محقق شد و کماکان هم با این که طرح را متوقف کردیم اقبال مردمی برای مشارکت وجود دارد.

در کمتر از 72 ساعت انتشار 40هزار پست محقق شد و کماکان هم با این که طرح را متوقف کردیم اقبال مردمی برای مشارکت وجود دارد


نایینی با بیان اینکه میزان مشارکت مردم در این کمپین بیش از انتظار ما بود، گفت: مردم بیش از برآورد ما و آن چه پیش بینی کرده بودیم، از این طرح استقبال کردند و رغبت نشان دادند. در کمتر از 72ساعت 40هزار کاربر اینستاگرام در این طرح ثبت نام و مشارکت کردند و پست های اختصاصی شان بر اساس رباتی که به این منظور برنامه ریزی شده بود، طراحی و در صفحه شخصی شان منتشر شد.
مجری طرح آینه شمعدون با تاکید بر این مطلب که چند نکته این اتفاق را از موارد مشابه متمایز کرده بود، گفت: کسانی که با شبکه های اجتماعی و اینستاگرام آشنا هستند اذعان می کنند که این کمپین به دلیل گستردگی و اقبال کم نظیر بود و استقبال مردم برای مشارکت در این طرح واقعا قابل توجه و تحسین بود.
وی افزود: دوم اینکه ما در این طرح برخلاف کمپین های دیگر که از وجود چهره های نام آشنا برای به صحنه آوردن و دعوت مردم استفاده می کنند، در این طرح از چهره ها استفاده نشد و این خود مردم بودند که از ابتدا نسبت به طرح اقبال نشان دادند.

در این طرح شاهد حضور چهره های سینمایی، سیاسی و فرهنگی و مذهبی بسیاری بودیم که با دیگر اقشار مردم برای این امر خیر شریک شده بودند


نایینی تاکید کرد: با این حال حجم اقبال و مشارکت مردمی به گونه ای بود که چهره های نام آشنا برای اینکه از مردم عقب نمانند با طرح همراه شدند و در آن مشارکت کردند.
وی گفت: ما در این طرح شاهد حضور چهره های سینمایی، سیاسی و فرهنگی و مذهبی بسیاری بودیم که با دیگر اقشار مردم برای این امر خیر شریک شده بودند.
مجری طرح آینه شمعدون با بیان این مطلب که این حجم مشارکت، پیام مثبتی برای ماست، گفت: در این کمپین با طراحی یک کار خیر در شبکه مجازی اینستاگرام، 40هزار کاربر مشارکت می کنند و با شماره گیری #۷۶۷*  پست می گذارند و هنوز هم اقبال وجود دارد. باید به این ظرفیت توجه ویژه شود.
نایینی با بیان این مطلب که بنا به ملاحظاتی این کمپین تمدید نمی شود، گفت: برنامه ای که داریم این است که خیلی زود پاسخ اعتماد مردم را بدهیم و تا آن ها که ذر تامین این 400 جهیزیه سهیم بودند، نتیجه کار خود را ببینند.
وی افزود: در دهه کرامت تلاش ما این است که طی یک جشن بزرگ با دعوت از کاربرانی که در طرح مشارکت داشتند، این جهیزیه ها را توسط خود آن ها به دست نیازمندان برسانیم. ما دوست داشتیم هر چه زودتر نتیجه کار صورت گرفته را به مشاهده مردم برسانیم و ببیند که کارشان به نتیجه رسیده است و پس از آن نسبت به ادامه کار و طرح های جدید اقدام کنیم.



منبع: ستاد خبری طرح آینه شمعدون