تبیان، دستیار زندگی
همزمان با آغاز جشنواره فرهنگی-هنری اقوام ایرانی در خمین، جلوه های فرهنگی زندگیاقوام مختلف کشور ، در معرض دید علاقه مندان قرار گرفته است
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

آغاز جشنواره فرهنگی- هنری اقوام ایرانی در خمین

همزمان با برگزاری جشنواره فرهنگی-هنری اقوام ایرانی درخمین ،جلوه های فرهنگی زندگی اقوام مختلف کشور ، در معرض دید علاقه مندان قرار گرفته است.

title
به گزارش تبیان از ایرنا ، معاون گردشگری میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی در حاشیه این آیین در گفت و گو با ایرنا گفت: آیین های سنتی، صنایع دستی و سبک زندگی اقوام مختلف از استان های
کشور در جریان این جشنواره در معرض دید علاقه مندان قرار گرفته است.
سید حسن حسینی افزود: در این جشنواره نمایشگاهی با 60 غرفه از صنایع دستی، عکاسی با لباس محلی، سوغات استان ها و ایستگاه نقاشی با موضوع فرهنگ های مختلف اقوام ایرانی برپا شده است.
وی ادامه داد: موسیقی سنتی و آیینی و طبخ انواع غذاهای سنتی در جشنواره نیز پیش بینی شده است.
سید حسن حسینی افزود: این جشنواره در اراک و ساوه برگزار شده و اجرای آن در 12 منطقه استان مرکزی نیز در دستور کار قرار گرفته است .
وی اظهارکرد: برگزاری جشنواره فرهنگی، هنری اقوام ایرانی تاثیر به سزایی در احیای سنت ها، آداب و رسوم، ترویج فرهنگ استفاده از صنایع دستی مناطق مختلف ایران دارد.
حسینی ادامه داد: در این جشنواره به موضوعاتی همچون مهمان نوازی، خوراک ایرانی، پذیرایی، آداب و سنن، تنوع فرهنگی، پوشش سنتی و گردشگری سلامت نیز پرداخته می شود.
حسینی برگزاری آیین گلاب گیری وعرقیات گیاهی، بازی های بومی و محلی، تئاتر خیابانی، مسابقات نقاشی، مراسم شب کتاب و تجلیل از نویسندگان، تقدیر از بانوان موفق هنرمند و کارآفرین و آموزش صنایع دستی محلی را از دیگر برنامه های این جشنواره عنوان کرد.
وی تصریح کرد: ترویج سبک زندگی ایرانی، تبادل فرهنگی بین اقوام ایرانی، تقویت انسجام و افزایش نشاط اجتماعی از اهداف برگزاری این جشنواره است.
جشنواره فرهنگی، هنری اقوام ایرانی تا 22 مرداد ماه در معرض دید علاقه مندان قراردارد.
قالی بافی، گلیم بافی ساده و گل برجسته، جاجیم بافی، منبت و کنده کاری، معرق کاری، خراطی، پیکر تراشی، خاتم کاری، رو دوزی های سنتی، سفالگری، کتابت و نگارگری، قلم زنی روی مس و مینا کاری از مهمترین صنایع دستی خمین است.
ترخینه ، عسل و محصولات دامی و کشاورزی نیز از مهمترین سوغات خمین است.


www.irna.ir

این مطلب صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر شده و محتوای آن لزوما مورد تایید تبیان نیست .