تبیان، دستیار زندگی
«با عطاران می توان شام خورد؟» عنوان مقاله ای ست که به تازگی در وب سایت اطلاع رسانی تبیان منتشر شده و نتایج «پیگیری تبیان از شیوه تازه تبلیغ فیلم درسینمای ایران» را منژس می کند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

پیگیری تبیان از شیوه تازه تبلیغ فیلم در سینمای ایران

«با عطاران می توان شام خورد؟» عنوان مقاله ای ست که به تازگی در وب سایت اطلاع رسانی تبیان منتشر شده و نتایج «پیگیری تبیان از شیوه تازه تبلیغ فیلم درسینمای ایران» را منژس می کند.

هومن بهلولی- روابط عمومی

عطاران

به گزارش روابط عمومی، بخش سینما و تلویزیون موسسه فرهنگی اطلاع رسانی تبیان این گزارش را از شیوه جدید تبلیغ فیلم در سینمای ایران تهیه و منتشر کرده است.

منیژه خسروی در این گزارش می نویسد:« «شام اختصاصی با رضا عطاران در کورش لانژ پردیس سینمایی کورش» این پیامکی است که از طرف یکی از پردیس های معروف سینمایی تهران برای مشترکان ارسال شده است. ماجرا چیست؟ آیا می شود با عطاران به طور اختصاصی شام خورد؟ هزینه اش چه قدر است؟ تبیان ماجرا را بررسی کرده است.از نیمه دوم دهه هشتاد شیوه های تازه تبلیغیِ فیلم های سینمایی باب شده تا بلکه مخاطب بیشتر به سالن کشیده شود. یکی از این روش ها استفاده از چهره های مطرح فیلم است؛ مثلا بازیگران در روی مشخص در گیشه می نشینند و بلیت می فروشند، یا عوامل با مردم قرار می گذارند تا با هم به تماشای فیلم بنشینند و. ... «شام خوردن با بازیگر» اما ابتکار تازه ای است که اتفاقا تجربه آن برای مردم می تواند وسوسه بیشتری ایجاد کند. بویژه این که بازیگر آن طرف میز شما رضا عطاران باشد. حتما تجربه هیجان انگیزی است که با آقا عطا شام بخوری، گپ بزنی، از نگاهش به زندگی بپرسی و بگویی چطور این قدر محبوب شد. بعد هم کلی ژس و امضا و یک شب خاطره انگیز.
برای اطلاع از موضوع با کورش لانژ پردیس سینمایی کورش تماس گرفتیم. خانمی که آن طرف خط بود از ماجرا اطلاع نداشت. موضوع را با همکارش در میان گذاشت و این طور جواب داد که برنامه شام با رضا عطاران برگزار خواهد شد و خبر صحت دارد منتهی مهمان ها کسانی هستند که بلیت فیلم «دراکولا» را خریده باشند.
بعد از پاسخ در نقش هوادار پر و پاقرص عطاران ظاهر شدیم و پرسیدیم یعنی نمی توانیم با عطاران دور یک میز نشست و شام خورد؟! پاسخ منفی بود.پای هزینه را هم وسط کشیدیم که جواب شنیدیم قیمت رستوران مشخص است اما این که آیا باید بخاطر حضور عطاران پول بیشتری داد را نمی دانم. یک سوال دیگر هم پرسیدیم که چطور باید جا رزو کنیم که گفت: درباره شب شام، قیمت حضور در رستوران و چگونگی ثبت نام باید از پردیس سینمایی کوروش سوال کنید. راهنمایی مان کرد که اگر علاقمند به این نوع مراسم ها هستید حواس تان باشد که این برنامه از اول سال برگزار می شود و ادامه دار خواهد بود.
به عنوان یک شهروند پاسخی که باید گرفته بودیم: نمی توان با رضا عطاران شام اختصاصی خورد و خیلی های دیگر در رستوران هستند و عطاران نهایتا آن ته می نشیند.
تلفن مسولان سینمایی پردیس زنگ خورد اما پاسخی نیامد. با یکی از عوامل فیلم «دراکولا» هم تماس گرفتیم اما از ماجرا اطلاعی نداشت. روابط عمومی فیلم اما در گفت و گو با تبیان صحن ماجرا را تائید کرد. به عنوان یک شهروند اما پاسخی که باید گرفته بودیم: نمی توان با رضا عطاران شام اختصاصی خورد و خیلی های دیگر در رستوران هستند و عطاران نهایتا آن ته می نشیند.در جست و جوی اینترنتی اما به فرمولی دیگر برای شام خوردن با عطاران دست پیدا کردیم که متفاوت از تحقیق میدانی مان است. اصل خبر که روی سایت پردیس سینمایی کورش است را بخوانید متوجه تفاوت می شوید: «یک شب میهمان عوامل فیلم دراکولا و صرف شام اختصاصی با "رضا عطاران و ویشکا آسایش" در کورش لانژ پردیس سینمایی کورش، به همراه پوستر امضا شده فیلم توسط بازیگران فیلم دراکولا؛ هدیه ویژه برای مشتریانی که بیشترین تعداد خرید اینترنتی(ارزش ریالی) فیلم "دراکولا" را تا تاریخ 20 مرداد ماه از سایت پردیس سینمایی کورش داشته باشند. قابل ذکر است 5 نفری که بیشترین تعداد خرید اینترنتی(ارزش ریالی) را دارا باشند، هر کدام به همراه یک نفر در پنج شب میهمان رضا عطاران و ویشکا آسایش خواهند بود.»
«دراکولا» سومین فیلم رضا عطاران در مقام کارگردان است که بعد از یک ماه به فروش سه میلیاردی نزدیک شده. این فروش معقول است اما هرگز در اندازه ای که پیش بینی می شد نیست. آیا فروش فیلم به رکورد 15 میلیاردی «من سالوادور هستم» می رسد؟ به احتمال فراوان نه. پس رضا عطاران برای مجاب کردن مردم برای دیدن «دراکولا» دنبال شیوه خاص تبلیغی یعنی صرف شام با هوادارن بوده. »

متن کامل این گزارش در نشانی http://tebyan.net/ قابل مشاهده است.