تبیان، دستیار زندگی
وزی به نظر می‌رسد، با تقارن ایام نوروز و ماه ربیع‌الاول، فضای داستانی مفرح و طنز در اولویت موضوعی سریال‌های نوروزی امسال قرار گرفته است. در سریال‌های نوروزی امسال كمدین‌هایی نظیر اكبر عبدی، سیروس گرجستانی، جواد رضویان...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

كمدینها درسریال‌های نوروزی

به نظر می‌رسد، با تقارن ایام نوروز و ماه ربیع‌الاول، فضای داستانی مفرح و طنز در اولویت موضوعی سریال‌های نوروزی امسال قرار گرفته است.

در سریال‌های نوروزی امسال كمدین‌هایی نظیر اكبر عبدی، سیروس گرجستانی، جواد رضویان، رضا عطاران، سعید آقاخانی و حمید لولایی كه پیش از این شاهد آثار كمدی و طنز آن‌ها از شبكه‌های مختلف تلویزیون بوده‌ایم به چشم می‌خورد.

«قرارگاه مسكونی» به كارگردانیجواد رضویانو«حبیب آقا» به كارگردانیمهدی مظلومی عناوین دو سریال از گروه فیلم و سریال شبكه اول سیما است كه قرار است نوروز امسال برای پخش آماده شوند.

«قرارگاه مسكونی» داستان تعدادی سرباز در یك قرارگاه را دنبال می‌كند كه قصد دارند برای تعطیلات نوروز به مرخصی بروند، اما با مشكلاتی روبه‌رو می‌شوند كه اتفاقات جالبی را پدید می‌آورد.

«حبیب آقا» نیز با بازی سیروس گرجستانی و سعید آقاخانی داستان حبیب آقا كارمند اداره دارایی را روایت می‌كند كه همه از او انتظار پارتی بازی دارند كه او اهلش نیست اما سرانجام مجبور می‌شود و به زد و بندی وارد شود كه مشكلات را برایش پدید می‌آورد.

گروه فیلم و سریال شبكه سه سیما نیز مجموعه‌ی«ترش و شیرین» به كارگردانیرضا عطاران را برای پخش در نظر گرفته شده است.در این مجموعه می‌بینیم نصرت خانم كه همسر خود را از دست داده است برای امرار معاش به ترشی‌فروشی رو می‌آورد. او در عین حال مستاجر است و باید منزل را تخلیه كند. در این بین با شخصی به نام جهان آشنا می‌شود و این آشنایی، زندگی نصرت را دستخوش اتفاقاتی می‌كند. بازیگران این مجموعه حمید لولایی، مریم امیرجلالی، شهره سلطانی، رضا شفیعی‌جم و آناهیتا همتی هستند.

سریال تلویزیونی«كیش ومات» به كارگردانیجواد افشار هم در دست تهیه شبكه تهران قرار گرفته است.

اكبر عبدی از بازیگران این سریال است و بنا به گفته سیدامیر سیدزاده تهیه‌كننده سریال كیش و مات فضای داستانی این سریال كمدی فاخر است كه در آن به وضعیت اجتماعی و اخلاقی آدم‌هایی كه از پیچ و هم مسائل روزمره زندگی و برای رسیدن به مطامع مادی هویت خود را فراموش می‌كنند پرداخته می‌شود.

منبع: ایسنا