تبیان، دستیار زندگی
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل گفت: ضروری است نهج البلاغه به عنوان کتاب سبک زندگی دینی به نوجوانان و جوانان معرفی شود.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

نهج البلاغه به عنوان کتاب سبک زندگی دینی به جوانان معرفی شود

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل گفت: ضروری است نهج البلاغه به عنوان کتاب سبک زندگی دینی به نوجوانان و جوانان معرفی شود.

title

به گزارش تبیان به نقل از خبرگزاری مهر، حجت الاسلام مهدی ستوده ظهر چهارشنبه در محفل آموزش و تلاوت قرآن تصریح کرد: نهج البلاغه آن چنان که باید در بین نسل جوان معرفی نشده در حالی که دریای ژرف معرفتی در دین اسلام است.

وی افزود: نهج البلاغه به واسطه تعمیق باور دینی فرد می تواند روح آدمی را صفا بخشد و در عین حال ایمان قلبی وی را تقویت کند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان با تأکید به اینکه در حال حاضر دوری از عقاید دینی آسیب بین جوانان است، اضافه کرد: نهج البلاغه درجه ای از غنای معرفتی را دارا است که می تواند به عنوان الگوی سبک زندگی دینی مورد استفاده قرار گیرد.

ستوده با اشاره به آموزه های عبارت آموز این کتاب اضافه کرد: در عین حال انتظار می رود با افزایش محافل قرآنی، تلاوت قرآن و نهج البلاغه افزایش یافته و این دو کتاب از مهجوریت خارج شود.

وی با تأکید به اینکه قرآن و نهج البلاغه برترین کتب زندگی بشریت است، متذکر شد: خداوند در آیات خود برای تلاوت کنندگان قرآن پاداشی بزرگ وعده داده است و در روایات متعددی به ثواب دنیوی و اخروی قرائت این کتاب آسمانی تأکید می کند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان وظیفه مربیان قرآنی را ترویج قرائت و تعمیق در این دو کتاب دانست و افزود: لازم است قرآن از انزوا خارج شده و به عنوان الگوی حیات بشریت به ویژه برای نسل جوان معرفی شود.

ستوده معتقد است در مقابل هجمه ها و آسیب های مختلف این قرآن است که می تواند حامی و تکیه گاه نسل جوان قرار گیرد.
خبرگزاری مهر

این مطلب صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر شده و محتوای آن لزوما مورد تایید تبیان نیست .
مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.