تبیان، دستیار زندگی
والی فراه می گوید که شورشیان به دلیل راه تجارتی از فراه به بندر چابهار ایران، در صدد ناامن کردن این ولایت هستند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

چابهار بهانه شورشیان در ناامن کردن فراه
>

والی فراه می گوید که شورشیان به دلیل راه تجارتی از فراه به بندر چابهار ایران، در صدد ناامن کردن این ولایت هستند.

چابهار بهانه شورشیان در ناامن کردن فراه

محمد آصف ننگ، والی فراه در یک نشست خبری گفت که شورشیان به دلیل راه تجارتی از فراه به بندر چابهار ایران، در صدد ناامن کردن این ولایت هستند.
دفتر مطبوعاتی ولایت فراه با نشر خبرنامه ی نوشته است که محمد آصف ننگ با شماری از مقام های امنیتی ولایت در خصوص این موضوع بحث و گفتگو کردند.
والی فراه می گوید که شورشیان نمی خواهند، توسعه و تجارت در فراه رشد کند. او علت این کار را راه تجارتی افغانستان به بندر چابهار عنوان کرده و علت افزایش حملات طالبان در ولایت فراه را بندر چابهار دانسته و گفته است، تا هنوز بیش از 100 طالب در ولایت فراه در جنگ با نیروهای امنیتی کشته و زخمی شده اند.
گفته می شود، طالبان بیشتر در ولسوالی های بالابلوک و پیشترود این ولایت حملات شان را افزایش داده اند.
محمد آصف ننگ گفته است، با روی کار آمدن تجارت چابهار، بندبخش آباد و بعضی از پروژه های عام المنفعه، شورشیان تلاش دارند، این پروژه ها عملی نشود. درحالی که باشندگان ولایت فراه از اینکه ولایت شان در مسیر بندر چابهار قرار گرفته خوشحال هستند و به همین دلیل با دولت همکاری می کنند تا شورشیان سرکوب گردد.
آقای ننگ همچنان گفته است، نیروهای امنیتی از آمادگی های لازم برخوردار هستند و به طالبان و دیگر گروه های شورشی اجازه نمی دهند که فراه را ناامن کنند.
در خبرنامه ی ولایت فراه آمده که در ولسوالی پشترود این ولایت 186 طالب طی ده روز نبرد با نیروهای امنیتی کشور کشته و زخمی شده اند. همچنین در بالابلوک نیز 78 طالب به شمول 3 سر گروه طالبان بنام های ملا نسیم، ملا سردار و ملا ستار کشته شده اند.
منبع: خبرگزاری بخدی