تبیان، دستیار زندگی
با تولد تو ای فاطمه معصومه کرامت بها یافت و زیارت تو جوی بهشت را به ارمغان آورد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

سلام بر تو ای بانوی کرامت

بانوی کرامت

گویند سالی که نکوست از بهارش پیداست و من می گویم ذیقعده نکوست و از نگارش پیداست، نگاری زیبا و با محبت که خداوند با عرضه آن بر موسی آل محمد، داستان تلخ زنده به گور شدن دختران را برای همیشه از همه خاطره ها محو کرد و دختران را آرامش داد و آنها را بهشت ابدی مادران، غمخوار پدران و دلسوز برادران و پشتیبان خواهران دانست.
با تولد تو ای فاطمه معصومه کرامت بها یافت و زیارت تو جوی بهشت را به ارمغان آورد.
تو آیت بزرگ خدایی که عارفان سترگ و عرشیان خاک نشین بر سنگ آستانه ات بوسه می زنند غرورها همه در آستان قدسی ات غروب می کنند شاهان سر تسلیم بر آستانه ات نهاده اند و ده ها شاهزاده و وکیل و وزیر به غلامی و چاکری این بارگاه بهشتی می بالند.
عالمان، مفسران، محدثان، خطیبان، محققان و نویسندگان، صالحان، صدیقان و شهیدان در باغ بلبلان تو نغمه سرایی دارند.
کمتر امامزاده ای به اندازه حضرت معصومه (ع) مورد توجّه و سفارش امامان معصوم قرار گرفته و درباره عظمت و مقامات فاطمه معصومه (ع) روایت های زیادی وارد شده است ارزش های معنوی دیگر که حکایت از مقام معنوی بالای حضرت معصومه دارد پاداش فراوانی است که از زیارت آن حضرت نائل می شویم.
از آنجا که آن بانو در سه ضلع ولایت یعنی فرزند، خواهر و عمه امام قرار گرفته، چنانکه در زیارت نامه آن حضرت می خوانیم السلام علیکی ابنت ولی الله، السلام علیکی اخت ولی الله، از همان سه ضلع امامت نیز روایت فراوانی درباره پاداش زیارت آن حضرت نقل شده از جمله امام صادق (ع) فرمود: هر کس او (فاطمه) را زیارت کند، بهشت بر او واجب می شود.
ای بانو، ای دختر زیبای موسی (ع) وای خواهر محبوب رضا (ع) انگار با آمدنت ستارگان درخشان در سراسر آسمان مدینه تا قم و قم تا مشهد باریدن گرفته اند و دیگر در آستان بلند و رفیع آسمان جای سوزن اندازی نیست و صحن ملکوتیت، زیبایی هر جمالی را از اعتبار انداخته است چرا که جای جای حرمت منظره دلنشین خورشید را در سرای دل ها ترسیم می کند.
ای خورشید درخشان قم و ای نگین تابنده انگشتری کرامت به راستی که تو منظومه زیبایی و عصمتی، به یمن میلادت ذره ذره نور می‏شویم و قطره قطره حضور، و دل را به سرای کرامتت دخیل می‏بندیم تا در روز مقدس تولد تو با دست‏ های پاکت تطهیر شویم.
نام آن حضرت فاطمه کبری، نام پدرش موسی بن جعفر(ع) و نام مادر بزرگوارش نجمه خاتون است القاب او معصومه، کریمه اهل بیت، طاهره، حمیده، رشیده، تقیّه، مرضیّه، رضیّه و اختُ الرضا است.
ولادت آن حضرت در اول ذیقعده سال 173 هجری قمری در مدینه منوّره واقع شده و در 23 ربیع الاول سال 201 هجری وارد قم شد و بعد از 17 روز سرانجام در دهم ربیع الثانی سال 201 در سن 28 سالگی دارفانی را وداع گفت، مرقد شریف آن بانوی بزرگوار زیارتگاه عاشقان اهل بیت در شهر مقدس قم قرار دارد.
دختران فرشتگانی از آسمان برای پر کردن قلب ما با عشق بی پایان هستند، سالروز میلاد خانم فاطمه معصومه (س) و روز ملی دختر بر همه دختران پاک و آسمانی مبارک باد.




www.irna.ir
این مطلب صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر شده و محتوای آن لزوما مورد تایید تبیان نیست .