تبیان، دستیار زندگی
عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر تهران گفت: نیاز به رفتار سازی اجتماعی برای کمک به ازدواج آسان داریم.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

کمک به ازدواج آسان نیاز به رفتار سازی اجتماعی دارد

کمک به ازدواج آسان

ابوالفضل قناعتی در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به این مطلب که مردم همواره آماده فعالیت‌های خیرخواهانه هستند، گفت: یکسری موضوعات با خون و پوست ایرانی‌ها عجین شده است و ریشه آن‌ها در تاریخ، تمدن و اعتقادات ما قابل مشاهده است.

وی اضافه کرد: یکی از این موضوعات، کارهای حسنه و امور خیرخواهانه است که نمونه‌های بسیاری از مشارکت مردمی در این امور را می‌توان شاهد آورد. به عنوان مثال شما وقوع زلزله در یک شهر یا شهرستان را در ایران را به یاد بیاورید؛ و البته کمک‌های مردمی و ایجاد موجی که برای ارائه خدمات حداکثری در میان همه مردم کشور شکل می‌گیرد.

عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر تهران افزود: حس میهن دوستی و مردم دوستی موضوعی است در فرهنگ و اندیشه ما ریشه دارد و کمک به نیازمند در جای جای کتاب مذهبی ما و احادیث پیامبر و امامان گنجانده شده است.

قناعتی گفت: اما نکته‌ای که نباید از آن غفلت کرد، بحث رفتارسازی اجتماعی است. مهم این است که ما بتوانیم با تبلیغات درست و برنامه‌های هدفمند زمینه مشارکت همیشگی مردم را فراهم کنیم، نه اینکه این کمک در مواقع بحران ایجاد شود.

وی تاکید کرد: یکی از عرصه‌هایی که به جد نیاز به حضور مردم و ایجاد رفتارسازی اجتماعی داریم، بحث ازدواج است که متاسفانه به دلیل موانع بسیاری که دارد در برخی عرصه‌ها ایجاد آسیب کرده است.

عضو شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به اقدامات شورای شهر درباره فعالیت‌های فرهنگی و بحث رفتارسازی افزود: ما در شورای اسلامی شهر تهران برای موضوعات فرهنگی و اجتماعی مختلفی بودجه تعیین می‌کنیم و سازمان‌های فرهنگی اجتماعی شهرداری و معاونت فرهنگی و اجتماعی بر اساس بودجه و ظرفیتی که دارند متولی کمک به اصلاح فرهنگ شهروندی، و رفتاری اجتماعی و همه موضوعاتی هستند که در باورهای دینی و ملی ما نسبت به آن تاکید شده است.

قناعتی گفت: باید بخشی از برنامه‌ها و فعالیت‌های مدیریت شهری ضمن اینکه به موضوعات کالبدی شهر توجه می‌کند، توجه به روح و روان شهر باشد. ما برای این مهم، اعتبار در نظر گرفتیم تا شاهد بهبود رفتارهای اجتماعی و ایجاد حس مشارکت در فعالیت‌های خیرخواهانه باشیم.

وی اضافه کرد: این نوع تاکیدها و پویش‌های مردمی با نگاه به مسائل خیرخواهانه کمک می‌کند تا نسبت به همدیگر مسئول بوده و آن نگاهی را داشته باشیم که در دین و رفتار بزرگان ما بوده است، متاسفانه برخی از این رفتارها فراموش شده یا مغفول مانده است.

عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به ضرورت ورود مردم به فعالیت‌های خیرخواهانه و ایجاد بستر برای این موضوع گفت: در بحث‌های مربوط به ازدواج هم به روایت آمار، ۷۵هزار زوج تحت پوشش کمیته امداد حتی قادر به تامین جهیزیه حداقلی برای آغاز زندگی نیستند و کمک‌های کوچک ما می‌تواند راهی باشد که آن‌ها زندگی‌شان را آغاز کنند. این‌ها مشارکت اجتماعی است و ظرفیت آن در میان مردم همیشه مهربان و خیر ایرانی وجود دارد.

قناعتی در پایان گفت: باید دست به دست هم دهیم به مهر و وارد گود شویم.



خبرگزاری مهر

این مطلب صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر شده و محتوای آن لزوما مورد تایید تبیان نیست .