تبیان، دستیار زندگی
نشست خبری جشنواره تئاتر رضوی برگزار شد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

115 اثر به جشنواره تئاتر رضوی رسیده است

نشست خبری جشنواره تئاتر رضوی برگزار شد.

جشنواره تئاتر رضوی

حسین ثابت قدم وحید روز چهارشنبه در نشست خبری با بیان اینکه جشنواره تئاتر رضوی در سه بخش مسابقه، متون نمایشی و استانی برگزار می شود اظهار کرد: در بخش مسابقه 64 اثر به دبیرخانه استان رسیده که بعد از بازبینی در نهایت 10 اثر برای بخش مسابقه انتخاب شده است.
وی افزود: بخش داوری مسابقه را سیاوش طهمورث، سهراب سلیمی و علی تاجبخش از پیشکسوتان به نام کشور بر عهده دارند.
وی خاطرنشان کرد: بخش متون هم که همه ساله در استان قزوین برگزار می شد با توجه به برگزاری موفق دوره های گذشته توانستیم امسال این بخش را در خراسان شمالی برگزار تا متون فرهنگی و اثر گذاری را به صحنه تئاتر کشور معرفی کنیم.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد خراسان شمالی یادآور شد: در بخش متون هم 39 اثر و طرح به دبیرخانه استان ارسال که بعد از بازبینی در نهایت چهار طرح انتخاب شده است و این طرح ها به صورت کتاب تالیف می شوند.
وی افزود: در این بخش هم محمد قادری و علی یار احمدی و علی فدایی از فعالان حوزه دانشگاهی در تئاتر به داوری می پردازند.
ثابت قدم وحید خاطرنشان کرد: 12 اثر هم از سه تا استان خراسان رضوی ،شمالی و جنوبی به دبیرخانه استان ارسال شده است که در نهایت 2 اثر از خراسان رضوی و شمالی به بخش پایانی راه یافته اند.
وی گفت: برگزاری کارگاه های آموزشی تئاتر با حضور دکتر قطب الدین صادقی و مهدی نصیری و همچنین نقالی خوانی توسط نقالان برتر کشور از دیگر برنامه های در طی برگزاری این جشنواره است.
ثابت قدم وحید تصریح کرد: دبیری جشنواره را هم محمود عزیزی از پیشکسوتان عرصه تئاتر کشور برعهده خواهند داشت همچنین آئین افتتاحیه رسمی در این جشنواره برگزار نخواهد شد و تنها یک نمایش با حضور محمود عزیزی به نمایش در خواهد آمد.
وی درباره چشم انداز بین المللی جشنواره تئاتر رضوی، تاکید کرد: هدف کلی از برگزاری جشنواره رضوی، ترویج فرهنگ رضوی در سطح دنیاست که این مهم از داخل کشور آغاز شده و باید به سراسر جهان گسترش یابد.
جشنواره تئاتر رضوی از تاریخ 15 ام تا 20 ام مردادماه در سه تالار گلشن، پلاتو و حافظ بجنورد برگزار خواهد شد.


منبع: ایرنا

این مطلب صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر شده و محتوای آن لزوما مورد تایید تبیان نیست .