تبیان، دستیار زندگی
دهه کرامت با میلاد حضرت معصومه(س) شروع و به میلاد امام رضا(ع) ختم می شود و در طول این دهه برنامه های مناسبتی خاصی از شبکه های مختلف صدا و سیما روی آنتن می رود.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

تجلی دهه کرامت در تلویزیون

دهه کرامت با میلاد حضرت معصومه(س) شروع و به میلاد امام رضا(ع) ختم می شود و در طول این دهه برنامه های مناسبتی خاصی از شبکه های مختلف صدا و سیما روی آنتن می رود.

تجلی دهه کرامت در تلویزیون

ویژه برنامه سالروز میلاد حضرت معصومه(س) به مناسبت آغاز دهه کرامت، امشب ۱۳ مرداد از شبکه افق پخش خواهد شد. دهه کرامت با میلاد حضرت معصومه(س) شروع و به میلاد امام رضا(ع) ختم می شود و در طول این دهه برنامه های مناسبتی خاصی از شبکه های مختلف صدا و سیما روی آنتن می رود.

شبکه افق نیز ویژه برنامه ای برای شروع این دهه نورانی تدارک دیده است؛ ویژه برنامه سالروز ولادت حضرت معصومه(س) خواهر گرامی امام هشتم، در شب میلاد بانوی کرامت به صورت زنده از این شبکه پخش خواهد شد.

در این برنامه مهمانانی که همه آنها از بین بانوان و دختران هستند حضور خواهند داشت؛ گفتگو با دختران موفق در حوزه های مختلف ورزشی، فرهنگی و اجتماعی، بانوانی که دوره نوجوانی آنها مصادف با روزهای پیروزی انقلاب اسلامی و جنگ تحمیلی بوده و همچنین فرزند دختر یکی از جانبازان دوران دفاع مقدس که در حال حاضر مشغول به کار است و از نظر اقتصادی به خانواده خود کمک می کند، بخش های مختلف را تشکیل می دهند.

علاوه بر این شاهد اجرای گروه سرود دختران شهرستان ورامین با موضوع ولادت حضرت معصومه(س) خواهیم بود.

گفتگو با امیرحسین بانکی پور از کارشناسان مجرب تلویزیونی و نویسنده کتاب «دختران آفتاب» بخش دیگری از این ویژه برنامه است و همچنین در میان برنامه گزارش هایی با محوریت فعالیت دختران در سطح جامعه به نمایش در می آید.

نخبگان قرآنی و حافظان بین المللی، دختران خبرنگار، دختران قالیباف و فعال در زمینه هنری، دخترانی که در زمینه امور خیریه فعالیت می کنند، دختری که غواص قهرمان پاراگلایدر است و همچنین خردسال شهدای مدافع حرم، موضوعات این گزارش ها هستند.

تیتراژ ابتدای ویژه برنامه نیز در حرم حضرت معصومه(س) با حضور ۴۰۰ دختر نوجوان فیلمبرداری شده است. الهه بهبودی تهیه کنندگی ویژه برنامه سالروز میلاد بانوی کرامت را بر عهده دارد و زمان شروع پخش این برنامه ۲۱:۳۰ چهارشنبه ۱۳ مرداد به مدت ۱۲۰ دقیقه خواهد بود.

فروش جنگل محمودآباد تلویزیونی شد

ماجرای فروش جنگل محمودآباد مازندران فردا ۱۴ مرداد در برنامه «سرزمین ما» پیگیری می شود.

روز ششم مرداد ۹۵ خبری مبنی بر فروش یک پارک جنگلی در شمال کشور در رسانه ها منتشر شد. در پی این خبر اهالی منطقه سرخرود استان مازندران با ارسال نامه ای به رئیس جمهوری با اعلام اینکه در تاریخ ۲۴ اسفند ۱۳۹۳ دوازده هکتار از پارک جنگلی ۱۹ هکتاری ملاکلای محمودآباد به قیمت ۶۰۰ میلیون تومان به یک فرد حقیقی واگذار شده است، خواستار ابطال سند مالکیت این اراضی و بازگرداندن آن به منابع طبیعی شدند.

برنامه «سرزمین ما» پنجشنبه ۱۴ مرداد با دعوت از داریوش عبادی دبیر شبکه سازمان های مردم نهاد منابع طبیعی و محیط زیست استان مازندران و گفتگو با ستار بابایی کفاکی مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مازندران، صحت و سقم این خبر را جویا می شود.

مهرداد فتحی بیرانوند مدیرکل حفاظت محیط زیست استان لرستان نیز درگفتگوی تلفنی در خصوص سوالات مطرح شده فعالان محیط زیست درباره دریاچه گهر پاسخگو خواهد بود. در بخش معرفی قهرمان محیط زیستی هفته هم از رضا حیوری کلوچه فروش حامی پرندگان تقدیر خواهد شد. این حامی پرندگان مدتی است با نصب چند تابلوی هشدار رو به روی مغازه اش در شهر شوش، محلی برای استراحت و تغذیه پرندگان تشکیل داده است تا به شهروندان بگوید به پرنده ها و لانه هایشان احترام بگذاریم.

مجید غضنفری اخبار زیست محیطی هفته و قرارهای سبز را اعلام خواهد کرد. در سوال نظر سنجی برنامه هم از بینندگان پرسیده شده: به نظر شما چرا حفظ محیط زیست برای بعضی از مردم اهمیت چندانی ندارد؟ که از طریق ارسال پیامک به شماره ۳۰۰۰۰۱۱۱  می توان در  نظر سنجی برنامه «سرزمین ما» شرکت کرد.

«سرزمین ما» به تهیه کنندگی الهام پیرهادی و اجرای ابوالفضل آقاخانی کاری از گروه دانش و اقتصاد شبکه یک است که پنج شنبه ها ساعت ۹:۳۰ صبح به روی آنتن می رود.

طراح برج میلاد به «گلستانه» می آید

برنامه «گلستانه» شبکه آموزش سیما این هفته میزبان رضا یحیایی طراح و مجری برج میلاد خواهد بود. این برنامه فردا با یحیایی دکترای هنر از دانشگاه سوربن پاریس دیدار می کند.

دوربین «گلستانه» آئین نکوداشت خادمان هنر پهلوانی با حضور پری صابری، لوریس چکناواریان و... را به تصویر می کشد. در بخشی دیگر از این برنامه، اخبار و تازه های ادب و هنر بررسی می شود و آیتم «دری به خانه خورشید» از زنده یاد عباس کیارستمی یاد می کند.

دمی با نغمه خوانی همایون شجریان، نماهنگ علی زند وکیلی، صدای شاعر (مهدی اخوان ثالث) و ... از دیگر بخش های این هفته برنامه «گلستانه» است.

برنامه «گلستانه» به تهیه کنندگی سید محمد مناجاتی هر پنجشنبه ساعت ۲۳ از شبکه آموزش سیما پخش می شود.


منبع: مهر
این مطلب صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر شده و محتوای آن لزوما مورد تایید تبیان نیست .