تبیان، دستیار زندگی
والدین باید برای مقابله با دروغگویی فرزندان قانون با یکدیگر صادق باشیم را در خانه وضع کنند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

گره های دروغگویی فرزند را باز کنید

دروغگویی

ربابه غفارتبریزی روان شناس، در گفتگو با خبرنگار حوزه جوانان و خانواده گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به دلایل دروغگویی فرزندان، اظهار داشت: دروغ آموختنی است، وقتی فرزند می خواهد نسبت به برخورد های والدین واکنش نشان دهد و فشارهای وارده از سمت والدین را جبران کند به دروغگویی روی می آورد.
غفارتبریزی گفت: برخی کودکان با توجه به واکنش های تلخ از جمله تنبیه، که از والدین خود مشاهده می کنند دروغ می گویند. هر عملی با تکرار به عادت تبدیل می شود والدین باید مراقب باشند رفتار فرزندشان به عادت وی تبدیل نشود البته اگر کودکی قبل از سنین دبستان دروغ می گوید والدین  نباید نسبت به دروغگویی وی  واکنش نشان  دهند.
وی با اشاره به مشکل عاطفی نوجوانان تصریح کرد: برخی نوجوانان نمی توانند صادقانه با والدین خود گفتگو کنند به همین دلیل به دروغگویی روی می آورند. در این موارد والدین باید شکاف میان خود و فرزندشان را از بین ببرند که فرزند به راحتی با آنها صحبت کند.
غفارتبریزی در خصوص دلایل بروز دروغگویی در کودکان گفت: عدم نظارت و تربیت صحیح، نبود صمیمیت کافی میان اعضای خانواده و فرزند سالاری از جمله دلایل دروغگویی بین فرزندان است و بلژس نبود شکاف عاطفی میان والدین و فرزندان، عدم سخت گیری در برخورد و عدم تنبیه جسمانی با فرزند از بروز دروغگویی در کودکان جلوگیری می کند.
وی در پایان تأکید کرد: والدین باید برای مقابله با دروغگویی فرزندان قانون "با یکدیگر صادق باشیم" را در خانه وضع کنند.


خبرگزاری باشگاه خبرنگاران | آخرین اخبار ایران و جهان

این مطلب صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر شده و محتوای آن لزوما مورد تایید تبیان نیست .
مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.