تبیان، دستیار زندگی
به گزارش گروه اخبار علم ایرنا از سی نت، فبلت جدید سامسونگ شباهت زیادی به Galaxy Note 5 دارد. البته اکنون از یک نمایشگر منحنی 5.7 اینچی با وضوح تصویر QHD به همراه یک قلم دیجیتالی بهره می برد که سازگاری فوق العاده ای با یکدیگر دارند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

فبلت Galaxy Note 7 گامی به جلو یا نگاهی به گذشته

فبلت7

به گزارش گروه اخبار علم ایرنا از سی نت، فبلت جدید سامسونگ شباهت زیادی به Galaxy Note 5 دارد. البته اکنون از یک نمایشگر منحنی 5.7 اینچی با وضوح تصویر QHD به همراه یک قلم دیجیتالی بهره می برد که سازگاری فوق العاده ای با یکدیگر دارند. تقریبا تمام بدنه گوشی به غیراز نوار نازکی از جنس آلومینیوم که بین دو بخش جلویی و پشتی قرار دارد، از جنس شیشه ساخته شده است، به گونه ای که کاربر احساس می کند یک ابزار شیشه ای در دست دارد.
اما ویژگی منحصر به فرد این گوشی حسگری است که قابلیت اسکن عنبیه چشم کاربر را دارد. این حسگر همان کاری را انجام می دهد که پیش از این حسگرهای اثر انگشت انجام می دادند. در واقع این حسگر با استفاده از فناوری های بیومتریک، موجب افزایش امنیت فبلت می شود.
البته بر اساس هشدارهایی که این ابزار نمایش می دهد، ظاهرا حسگر عنبیه در فضاهای داخلی دقیق تر از فضای باز و نور شدید خورشید عمل می کند. همچنین در صورت استفاده از عینک یا لنز طبی ممکن است عملکرد این حسگر مختل شود.
تا کنون مطالب بسیاری در باره جایگزینی اثر انگشت یا شبیه سازی آن با استفاده از چاپگرهای سه بعدی شنیده ایم، اما به نظر می رسد به این سادگی ها نمی توان از فناوری جدید اسکن عنبیه در گوشی های تلفن عبور کرد و این فناوری سطح بالایی از امنیت را تامین می کند.
علاوه بر این، فبلت Note7 به فناوری IP68 مجهز شده است و برای اولین بار یکی از محصولات سری Galaxy Note به صورت ضد آب تولید و عرضه شده است.
فناوری مورد استفاده در قلم دیجیتالی این فبلت نیز تا حدی دستخوش تغییر شده و میزان حساسیت آن به فشار به دو برابر افزایش یافته و البته نرم افزار آن نیز ارتقا یافته و امکان انجام عملیات متنوعی را در اختیار کاربر قرار می دهد. یکی از مهمترین بهبودهای این نرم افزار، امکان ترجمه سریع کلمات از زبان های زنده به سایر زبان ها و بالعکس است. برای این کار فقط کافی است قلم را روی کلمه مورد نظر بکشید. این قابلیت در تمام برنامه ها و صفحات وب و حتی در عکس هایی که توسط گوشی گرفته می شود، در دسترس است.
به عنوان نمونه ای از قابلیت های جدید قلم دیجیتالی می توان به امکان بزرگنمایی و تولید تصاویر GIF اشاره کرد.
به طور کلی می توان گفت محصول جدید سامسونگ، فناوری خیره کننده ای را عرضه نکرده است؛ ولی نسبت به مدل قبلی، رضایت مشتریان را جلب می کند.





www.irna.ir

این مطلب صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر شده و محتوای آن لزوما مورد تایید تبیان نیست .