تبیان، دستیار زندگی
خودتان را یک سال بعد از این تصور کنید که در کنکور سال آینده نتیجه دلخواه را کسب نکرده اید، یعنی زمان را یک سال به جلو ببرید و ببینید که چه اتفاقی خواهد افتاد....
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

زندگی همچنان ادامه دارد! - قسمت سوم

ذهن بسیاری از ما به گونه ای طراحی شده است که همواره در حال فرار است، پس سعی کنید که به جای فکر کردن به نتیجه، در لحظه حال زندگی کنید.

زندگی همچنان ادامه دارد! - قسمت سوم

ابعاد موضوع را بسنجید

خودتان را یک سال بعد از این تصور کنید که در کنکور سال آینده نتیجه دلخواه را کسب نکرده اید، یعنی زمان را یک سال به جلو ببرید و ببینید که چه اتفاقی خواهد افتاد.

باور کنید اوضاع آرام تر از آن خواهد بود که شما تصورش را می کنید. زیرا عده ای از آقایان به سربازی رفته و در آینده با کوله باری از تجربه باز گشته و دوباره کنکور خواهند داد از آن جایی که هر داوطلب مردی مجبور است بعد از گذراندن تحصیلات در صورت مشمول بودن به سربازی برود، پس فرقی نمی کند که این اتفاق کی بیفتد عده ای دیگر از داوطلبان دوباره شروع به مطالعه می کنند و بدون تردید با یک برنامه درست و اصولی حتماً خواهید توانست نتیجه بسیار بهتری را کسب کنند.

پس در این مواقع، شما متوجه می شوید که  این موضوع، آن قدر احتیاج به ناراحتی و بی تابی شما ندارد.

هر گاه مسئله ای به سراغ شما آمد، به یک نقطه بلند بروید و از آن بالا به همه چیز نگاه کنید. آنگاه می بینید که مسئله شما در مقیاس جهانی هیچ نیست. در چنین مواقعی سری هم به آسمان بلند کنید و از قدرت بی انتهای خداوند در تمام مراحل زندگی مدد بگیرد.

خداوند برای غلبه بر دشواری های زندگی ابزارهای مهمی در اختیار گذاشته است که مهم ترین آن ها امید و پشتکار است. پس با امید و پشتکار خود خواهید توانست اتفاقات را آنگونه که خود می خواهید رقم بزنید.

هنر زندگی در لحظه حال را بیاموزید

آیا از آینده خود به طور قطع اطلاع دارید؟ آیا می توانید بگویید که فردا چه اتفاقاتی زندگی شما را تحت تأثیر قرار خواهد داد؟ پس چرا باید زندگی خود را با نگرانی برای آینده فراموش کنیم؟ گذشته، بسیاری از افراد را مانند یک سیاهچاله بی انتها به سمت خود می کشد در حالی که آینده مانند حبابی بزرگ از سوالات خواسته ها، امیال، امیدها، آروزها و رویاهاست.

ذهن بسیاری از ما به گونه ای طراحی شده است که همواره در حال فرار است، پس سعی کنید که به جای فکر کردن به نتیجه، در لحظه حال زندگی کنید.

زندگی همچنان ادامه دارد! - قسمت سوم

زندگی کردن در لحظه به معنی آن است که به گذشته فکر نکنیم و نگران آینده نباشیم، البته این مسئله به این معنا نیست که در زندگی اهدافمان را مشخص نکرده یا خود را برای آینده آماده نکنیم.بلکه بدان مفهوم است که باید از گذشته پند گرفته و برای آینده، برنامه و هدف مشخصی را تعیین کنیم و در عین حال از زندگی کنونی خود نیز لذت ببریم.

افرادی که در لحظه زندگی می کنند، کمتر گرفتار استرس می شوند و شادترند. افکار مثبت را بپذیرید و به آن ها خوشامد بگویید.

حتماً به این موضوع توجه داشته باشید که فرصت ها هیچگاه از بین نمی روند، بلکه شخص دیگری فرصت از دست داده ما را تصاحب خواهد کرد.

اگر فرصت ها از بین نمی روند و ما همیشه وقتی برای جبران اشتباهات خود داریم و کنکور هم از این موضوع نیست، پس چرا با افکار منفی و ناراحتی نسبت به آنچه هنوز اتفاق نیفتاده است ذهن خود را درگیر و پریشان کرده و لذت زمان حال را نیز از بین ببریم؟ پس اکنون که از کنکور و تمام خستگی ها و استرس های آن رها شده ایم، روزهای بدون کنکور را دریابیم و از آن لذت ببریم و بدانیم که زندگی پس از کنکور همچنان ادامه دارد!

زندگی همچنان ادامه دارد - قسمت اول

زندگی همچنان ادامه دارد - قسمت دوم

زندگی همچنان ادامه دارد - قسمت سوم

بخش مرکز یادگیری سایت تبیان، تنظیم: نیلوفر یاقوتی