تبیان، دستیار زندگی
دبیر فدراسیون هندبال به دنبال عدم راهیابی تیم جوانان به مرحله نیمه نهایی رقابتهای قهرمانی هندبال جوانان آسیا گفت: به نظر می آید بازیکنان حریف را دست کم گرفتند!
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

حریف را دست کم گرفتیم

دبیر فدراسیون هندبال به دنبال عدم راهیابی تیم جوانان به مرحله نیمه نهایی رقابتهای قهرمانی هندبال جوانان آسیا گفت: به نظر می آید بازیکنان حریف را دست کم گرفتند!

بخش ورزشی تبیان
title

فرامرز می آبادی در خصوص نتایج تیم هندبال جوانان ایران در آسیا در گفتگو با خبرنگار مهر ، گفت: ما تدارکات خوبی برای تیم مهیا کردیم تیم در دور مقدماتی بازیها هم شروع خوبی داشت اما نمی دانم در بازی با عراق چه اتفاقی برای تیم افتاد به نظرم بچه ها حریف را دست کم گرفتند!

وی ادامه داد: پس از آن تیم ایران با کره بازی خوبی از خود نشان داد اما نتوانست گل های زده را جبران کند و با دو اختلاف بازی را واگذار کرد. به نظرم اینکه جلوی ژاپن مساوی کردیم طبیعی بود تیم بازی استرسی را پیش رو داشت باید با ۶ گل حریف را می برد به همین خاطر فشار و استرس بازی زیاد بود و این مسئله هم باعث خراب شدن و گل نشدن بسیاری از توپ ها شد.

دبیر فدراسیون هندبال با بیان اینکه همه این ها دست به دست هم داد تا نتیجه دلخواه مجموعه بدست نیاید، گفت: فدراسیون هیچ چیزی کم نگذاشت اردو و برنامه تدارکاتی داخلی و خارجی. حتی این تیم یکسال است که در لیگ هم بازی کرده و با هم هماهنگ هستند. در کنار آن کادر فنی تیم هم خوب بوده است. به هر حال نمی دانیم چه اتفاقی افتاده باید کادر فنی بیاید و همه جوانب و مسائل را بررسی کنیم و پاسخگو باشیم.

وی تاکید کرد: ما دنبال مقصر نمی گردیم اما باید همه چیز را بررسی کنیم تا در آینده دوباره از یک منظر گزیده نشویم. ما در نوجوانان هم برنامه های خوبی را برای تیم تدارک دیدیم امیدواریم حداقل این تیم بتواند نتیجه مقبولی را بدست آورد . هرچند که آنها هم کار سختی در بازیهای قهرمانی آسیا دارند با دو تیم قطر و کره جنوبی هم گروه هستند و این نگاه به سوی آنهاست که باید جبران مافات کنند.

سخنگوی فدراسیون هندبال در خصوص بازیهای تیم ملی بزرگسالان در قطر هم گفت: تیم تنها با دو جلسه تمرین راهی قطر شد و با تیم قطر در حالی مسابقه داد که این تیم هم اکنون یکی از مدعیان آسیا و جهان و حتی المپیک است .

وی در پاسخ به این سوال که برخی از مربیان اظهار می کنند که مشکل هندبال ایران در تیم های پایه هست هم خاطرنشان کرد: بازیکن باید قبل از تیم ملی ساخته شود اما ما در تیم هایمان مشکل داریم و بحث سر همین موضوع است. اصلا مشکل ورزش ما این است که بازیکنان حرفه ای در حال حاضر در اردوهای تیم ملی ساخته می شوند در حالیکه باید قبل از آن آماده رقابت باشند. آنها باید در باشگاه های کوچک استعداد یابی شوند. تمرین دیده و آماده باشند. اردوهای خود را در باشگاه های حرفه ای بگذارند و تنها برای هماهنگی در تیم ملی باشند.

می آبادی با بیان اینکه برخی در حال سیاه نمایی کردن در هندبال هستند گفت: اگر انتقاد سازنده باشد با کمال میل استقبال می شود اما برخی در حال سیاه نمایی کردن هستند . ما انتقاد را می پذیریم و دنبال راه حلی برای حل مشکل تیم های ملی هستیم. برای همین به این نتیجه رسیده ایم که باید دنبال استعدادیابی از پایه برویم. استارت این کار شروع شده اما این کار یکی دو روزه که جواب نمی دهد حداقل چند سالی طول می کشد تا به نتیجه دلخواه برسیم.

وی در مورد اینکه برخی می گویند اگر مربی خارجی خوب بیاید مشکلات تیم ملی حل می شود هم گفت: مربی خارجی برای حضور در تیم های پایه باید زمان طولانی در کشور باشد وگرنه فایده ای ندارد. مربی خارجی در تیم های ملی بازیکن می خواهد و ما باید جوابگوی وی برای در اختیار دادن بازیکن خوب باشیم وگرنه مربی خارجی که نمی تواند بدون بازیکن معجزه کند!


منبع: مهر

این مطلب صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر شده و محتوای آن لزوما مورد تایید تبیان نیست .