تبیان، دستیار زندگی
مدت ها بود که بحث تغییرات مدیریتی سرخابی به گوش می رسید و در این میان گزینه هایی هم برای مدیرعاملی باشگاه های پرسپولیس و استقلال مطرح شده بود.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

قریب و ساعدی فر در نزدیکی صندلی مدیریت استقلال!

مدت ها بود که بحث تغییرات مدیریتی سرخابی به گوش می رسید و در این میان گزینه هایی هم برای مدیرعاملی باشگاه های پرسپولیس و استقلال مطرح شده بود.

بخش ورزشی تبیان
افشارزاده

در چند روز اخیر موضوع تغییرات مدیریتی در باشگاه استقلال جدی تر شد و حضور بازرسان و حسابرسان وزارت ورزش در این باشگاه نیز گمانه زنی  ها را برای جابه جایی قدرت در این باشگاه تهرانی تقویت کرد. بهرام افشارزاده سرپرست مستعفی باشگاه استقلال که به خاطر انتقادهای زیاد رسانه  ها، هواداران و پیشکسوتان بابت 2 شغله بودن و وقت کافی نداشتن برای استقلال از سمت مهمش در وزارت ورزش و جوانان کنار کشید، روز گذشته با 2 روایت از استقلال رفت.
خبرگزاری فارس نوشت افشارزاده برای چندمین بار استعفا داده  و ایسنا در خبری متفاوت مدعی شد بهرام افشارزاده به حکم وزیر ورزش برکنار شده و استعفایی در کار نبوده است. ظاهرا علت ناراحتی وزیر که منجر به صدور حکم برکناری شده بحث هزینه  های میلیاردی باشگاه استقلال و ریخت و پاش این باشگاه در نقل و انتقالات بوده است و حضور بازرسان هم در باشگاه این موضوع را تقویت می کند.
بدون در نظر گرفتن دلایل کنار رفتن افشارزاده،  تا پیش از این اتفاق و بر اساس گمانه زنی  های رسانه ای از رضا صادق پور و شهاب جهانیان، 2 عضو هیئت مدیره به عنوان گزینه های احتمالی مدیرعاملی باشگاه استقلال یاد می شد اما این 2  گزینه مورد اقبال و استقبال رسانه  ها و پیشکسوتان باشگاه قرار نگرفتند تا وزارت ورزش و جوانان به فکر گزینه های دیگری باشد. در واقع به نظر می رسد مطرح شدن این اسامی و دیگر گزینه های مدیرعاملی عامدانه و برنامه ریزی شده بوده تا مسئولان وزارت نشین اوضاع را بسنجند و با در نظر گرفتن موافقان و مخالفان تصمیم نهایی را درباره مدیریت باشگاه استقلال بگیرند.
حالا که همه گزینه های مطرح شده در چند روز اخیر با مخالفت مواجه شده اند و علی فتح ا...زاده مدیرعامل سابق باشگاه نیز مورد نظر وزارت نیست، گویا وزارت سراغ 2 تن از مدیران سابق استقلال رفته و به هاشم   ساعدی  فر و محمد حسین قریب پیشنهاد مدیریت داده اند.   ساعدی  فر سال ها در پست معاونت در باشگاه استقلال فعالیت داشته و از جمله مدیران میانی استقلال بود که در بحث  های درآمدزایی ایده  های خوبی داشت. 
محمدحسین قریب  هم در چند مقطع مدیریت باشگاه استقلال را بر عهده داشته و حتی در مقطعی کاندیدای ریاست فدراسیون فوتبال بود و در رقابت با علی کفاشیان کم آورد. در مورد این 2 گزینه هم البته ظاهرا در وزارت دو دستگی وجود دارد و در شرایطی که وزیر نظرش به ساعدی فر  موافق است و چندان روی خوش به قریب نشان   نمی دهد اما قریب در بین مدیران رده میانی و معاونان وزیر مقبولیت و موافقان زیادی دارد  و اطرافیان هر 2 طرف سعی کرده اند آن ها را به سمت یکدیگر هول و سوق دهند و از این رهگذر باشگاه استقلال هم از بلاتکلیفی و اداره با سمت سرپرستی خلاص شود. بر اساس آخرین اخبار با وجود این تلاش ها وزیر و قریب از مواضع قبلی کوتاه نیامده اند تا شانس   ساعدی  فر برای تصدی سرپرستی باشگاه استقلال بیشتر شود و احتمالا او جای افشارزاده را می گیرد.
 البته دیروز هم زمان با تحولات باشگاه استقلال شایعاتی نیز درباره تغییرات مدیریتی باشگاه پرسپولیس شنیده شد. البته روزنامه خراسان چند روز پیش در مطلبی با عنوان « طاهری به وزارت ورزش می رود؟»
به تغییرات مدیریتی باشگاه پرسپولیس اشاره و از ترکاشوند و سجادی به عنوان جانشینان احتمالی طاهری که قرار است در وزارت پست معاونت بگیرد نام برده بود، گویا این گمانه زنی ها درست بوده و قرار است ترکاشوند مسئول نقل و انتقالات باشگاه پرسپولیس به زودی جای طاهری را بگیرد و سرپرست باشگاه شود.


منبع : اسپرت