تبیان، دستیار زندگی
در سال ۲۰۱۲ هم هکرها مدعی سرقت اطلاعات حساب های کاربری ۴۵۰ هزار نفر از کاربران یاهو شدند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

عرضه حساب کاربری ٢٠٠ میلیون کاربر یاهو در بازار سیاه هکرها

در سال ٢٠١٢ هم هکرها مدعی سرقت اطلاعات حساب های کاربری ٤٥٠ هزار نفر از کاربران یاهو شدند.

بخش ارتباطات تبیان

یاهو

یک هکر در حال عرضه اطلاعات لاگین ٢٠٠ میلیون نفر از کاربران یاهو در بازارهای سیاه مجازی است. از همین رو محققان امنیتی خواستار بازتنظیم این داده ها از سوی تمامی کاربران شده اند.

اطلاعات سرقت شده در بازار سیاه مجازی TheRealDeal عرضه شده اند که برای خرید و فروش اقلام غیرقانونی به کار می رود. افراد علاقمند با پرداخت سه واحد پول مجازی بیت کوین که معادل ١٨٢٤ دلار است می توانند این داده ها را خریداری کنند.  هکر یاد شده که با شناسه کاربری peace_of_mind فعالیت می کند مدعی است پیش از این اطلاعات لاگین کاربران سایت هایی مانند لینکداین و تامبلر را هم سرقت کرده است.

وی با ارسال پیام کوتاهی اعلام کرده که دسترسی به پایگاه داده کاربران یاهو حاصل فعالیت یک گروه روس است که توانسته لینکداین و تامبلر را هک کند.

اطلاعات سرقت شده در بازار سیاه مجازی TheRealDeal عرضه شده اند که برای خرید و فروش اقلام غیرقانونی به کار می رود

با توجه به اینکه بسیاری از کاربران آدرس های پست الکترونیک خود را در حساب های کاربری دو سایت یاد شده وارد می کنند هکرها از این طریق ایمیل های آنها را هک کرده اند.

یاهو روز گذشته اعلام کرد از این موضوع مطلع شده ، اما از تائید یا رد اصالت محتوای هک شده خودداری کرد. این شرکت می گوید گروه امنیتی آن در حال بررسی موضوع است.

در سال ٢٠١٢ هم هکرها مدعی سرقت اطلاعات حساب های کاربری ٤٥٠ هزار نفر از کاربران یاهو شدند. این کار توسط یک گروه هکری به نام D33ds انجام شد. اما یاهو اعلام کرد اکثر کلمات عبور اعلام شده مربوط به حساب های کاربری نامعتبر است.


منبع: ایتنا