تبیان، دستیار زندگی
دکتر عمیدیان: کسانی که از شماره شخصی خود اقدام به ارسال پیامکهای انبوه تبلیغاتی می کنند مطابق قانون پیگیری و رفتار خواهد شد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

ارسال پیامک های تبلیغاتی با شماره شخصی ممنوع!

کسانی که از شماره شخصی خود اقدام به ارسال پیامکهای انبوه تبلیغاتی می کنند مطابق قانون پیگیری و رفتار خواهد شد.

بخش ارتباطات تبیان

پیامک

راه اندازی سرویس یکپارچه حذف پیامک های انبوه تبلیغاتی همه اپراتورهای فعال تلفن همراه در کشور موجب شد تا برخی از شرکت ها یا موسسات تبلیغاتی دست به ابتکار تازه ای زده و سیستم تبلیغ در خصوص کالاها یا خدمات خود را با شماره های شخصی یک طرفه به صورت انبوه برای کاربران ارسال کنند و بسیاری از مشترکان باز هم ناخواسته پیامک های انبوه تبلیغاتی دریافت می کنند.

علی اصغر عمیدیان، معاون وزیر ارتباطات و رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی ضمن رد این موضوع اظهار داشت: در صورت درخواست مشترک برای لغو پیامک تبلیغاتی به جرأت می گوییم که دیگر امکان ارسال پیامک های تبلیغاتی از سامانه اپراتورهای موبایل وجود ندارد و در صورتی که مشترکی مدعی است که این پیامک ها را از سر شماره های پیامکی، دریافت می کند آن را اعلام کند.

وی با تاکید بر این که امکان شکایت به عدم لغو پیامک های تبلیغاتی برای مشترکان موبایل وجود دارد، ادامه داد: در این زمینه ما پیگیر شکایت و درخواست مشترکان در سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی به عنوان نهاد نظارتی هستیم.

از مشترکان موبایل درخواست می شود تا در صورت مشاهده این موارد، موضوع را از طریق شکایت به سامانه 195 اطلاع دهند تا بلافاصله با ارسال کننده پیامک تبلیغاتی انبوه برخورد قاطع صورت گیرد.

معاون وزیر ارتباطات مشکل فعلی مشترکان موبایل در دریافت پیامک های تبلیغاتی را مربوط به ارسال کننده شخصی عنوان کرد و گفت: برخی از طریق تلفن های شخصی اقدام به ارسال پیامک های تبلیغاتی به صورت انبوه می کنند.  وی با تاکید بر اینکه در صورت درخواست لغو پیامک تبلیغاتی انبوه، از نظر فنی امکان ارسال این پیامک های تبلیغاتی در شبکه اپراتورهای موبایل وجود ندارد، اضافه کرد: اما کسانی که با شماره های  شخصی خود اقدام به ارسال پیامک های انبوه تبلیغاتی می کنند مطابق با قانون و مصوبات رفتار خواهد شد.

عمیدیان با اظهار امیدواری در خصوص تصویب مصوبات جدید در جلسات بعدی کمیسیون تنظیم مقررات ادامه داد: در این زمینه از کارشناسان سازمان درخواست کردیم تا ضمن بررسی کامل موضوع، مصوبات قانونی لازم را برای جلسه کمیسیون تنظیم آماده کنند تا ضمن وجود یک سازوکار مشخص و قانونی برای آینده، شرایط برای امکان برخورد قاطع و قانونی فراهم شود.

رئیس سازمان تنظیم مقررات ارتباطات ادامه داد: ولی از مشترکان موبایل درخواست می شود تا در صورت مشاهده این موارد، موضوع را از طریق شکایت به سامانه ١٩٥ اطلاع دهند تا بلافاصله با ارسال کننده پیامک تبلیغاتی انبوه برخورد قاطع صورت گیرد.


منبع: باشگاه خبرنگاران جوان