تبیان، دستیار زندگی
سرپرست اداره برنامه ریزی امور قرآنی استان خراسان جنوبی از آموزش بیش از ۱۲ هزار نفر قرآن آموز در طول سال ۱۳۹۴ در استان خراسان جنوبی خبر داد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

۱۲ هزار نفر در خراسان جنوبی، آموزش ‌های قرآنی را فرا گرفتند

سرپرست اداره برنامه ‌ریزی امور قرآنی استان خراسان جنوبی از آموزش بیش از ۱۲ هزار نفر قرآن آموز در طول سال ۱۳۹۴ در استان خراسان جنوبی خبر داد.

بخش قرآن تبیان
محمدرضا اشرفی

محمدرضا اشرفی با اعلام این خبر اظهار داشت: این افراد در بیش از ۶۷۰ کلاس آموزش قرآن در رده‌های سنی مختلف شامل پیش دبستانی تا بزرگسال شرکت کردند.
وی افزود: این کلاس‌ها شامل دوره‌های آموزشی پیش دبستانی، روخوانی و روانخوانی، صحیح خوانی، حفظ، ترجمه و مفاهیم، تفسیر، طرح ۱۴۴۹، تربیت متخصص و. .. بوده است.
وی با بیان اینکه در مجموع بیش از ۱۲ هزار نفر در این کلاس‌های آموزشی شرکت کرده‌اند، اظهار داشت: از این تعداد حدود ۸۵۰۰ نفر خواهر و ۳۵۰۰ نفر برادر بوده‌اند.

خانه‌های قرآن روستایی نیز تعداد ۲۳۰ کلاس قرآنی در سال ۹۴ برگزار کرده‌اند که در مجموع ۲۸۷۰ نفر خواهر و ۱۲۷۴ نفر برادر در این کلاس‌ها شرکت کرده‌اند.

سرپرست اداره امور قرآنی استان گفت: از مجموع کلاس‌های برگزار شده در استان، حدود ۳۰۰ کلاس توسط مؤسسات قرآنی استان برگزار شده است که شرکت ‌کنندگان در این کلاس‌ها ۳۸۱۸ نفر خواهر و ۱۵۶۳ نفر برادر بوده‌اند.
اشرفی افزود: تعداد ۱۴۰ کلاس قرآنی نیز توسط خانه‌های قرآن شهری استان برگزار شده است که در این کلاس‌ها ۱۸۳۷ نفر زن و ۶۶۶ نفر مرد شرکت داشته‌اند.
وی اظهار داشت: خانه‌های قرآن روستایی نیز تعداد ۲۳۰ کلاس قرآنی در سال ۹۴ برگزار کرده‌اند که در مجموع ۲۸۷۰ نفر خواهر و ۱۲۷۴ نفر برادر در این کلاس‌ها شرکت کرده‌اند.
گفتنی است برای قبول‌شدگان در این کلاس‌ها، تاکنون بیش از ۱۶۰۰ فقره گواهینامه در موضوعات مختلف قرآنی صادر شده است.


منبع:
نشریه داخلی سازمان تبلیغات، ش 100