تبیان، دستیار زندگی
پیشتر در مورد یکی از مؤثرترین راه های تقویت حافظه که تقویت قدرت تمرکز است صحبت کردیم، حال تکنیک های تقویت حافظه را بررسی می کنیم....
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

تکنیک های تقویت حافظه

پیشتر در مورد یکی از موثرترین راه های تقویت حافظه که تقویت قدرت تمرکز است صحبت کردیم، حال تکنیک های تقویت حافظه را بررسی می کنیم.

تکنیک های تقویت حافظه

چرا برای تقویت حافظه، استفاده از تکنیکهای تقویت حافظه لازم است؟

حافظه شبیه ماهیچه و عضله است.
همه ارگانهای بدن انسان از جمله مغز، قابلیت این را داره که با مراقبت، تمرین و تغذیه مناسب، عملکرد بهتری را از خودش نشون بدهد.


البته به همان اندازه که استفاده نکردن از مغز باعث تنبلی مغز و مبتلا شدن به آلزایمر زودرس میشه، فشار بیش از حد و استرس های شب امتحان و روش مطالعه قدیمی تکرار و تکرار و عدم استفاده از قدرت نیمکره راست  نیز به مغز آسیب می رسونه.


درست مثل یه ورزشکار زیبایی اندام که اگه کار خودش را با وزنه های سنگین شروع کنه و یا بیش از حد و غیر اصولی به خودش فشار بیاره، نتیجه عکس میگیره.
به همین دلیله که شما برای مطالعه، یادگیری و حفظ مطالب به تکنیک هایی نیاز دارید که مثل یک اهرم کار را ساده، مثمر ثمر و لذت بخش کنه و در عین حال باعث عملکرد بهینه مغز شود.
پس استفاده غیر اصولی از مغز هم آسیب های جدی برای شما بدنبال دارد.
اگه دوست دارید از قدرت حافظه خود شگفت زده بشوید و در کسب علم و دانش و موفقیت در همه زمینه های زندگی از حافظه قوی برخوردار باشید، لازمه با صبر و حوصله با ما همراه باشید و  تمرینات را جدی بگیرید.

اگر مطلبی را یک بار بخوانید و از هیچ یک از روش های تقویت حافظه نیز استفاده نکنید، تنها برای مدتی کوتاه در ذهن شما باقی می ماند یعنی آن اطلاعات در حافظه کوتاه مدت شما ضبط می شود.

ولی اگر آن اطلاعات را مدام تکرار کنید، بالاخره آنها را از حافظه  کوتاه مدت به حافظه بلند مدتتان منتقل می کنید و تا مدت زمان بیشتری قادر به یادآوری آن اطلاعات خواهید بود ولی هیچ تضمینی نیست که یک ماه دیگه، یک سال دیگه ،یا سر جلسات امتحانات و آزمون ها فراموش نشوند.


این روش معمولاً تنها روشی است که در عصر انفجار اطلاعات همه دانش آموزان و دانشجویان از همان کلاس اول دبستان برای یادگیری به کار می برند و جالبتر این که برای خواندن همه درس ها به همین روش عمل می کنند.

بخش مرکز یادگیری سایت تبیان
تنظیم: نیلوفر یاقوتی