تبیان، دستیار زندگی
مقالات خواندنی گروه دین در هفته ای که گذشت.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

دو کمینگاه شیطان، مومن واقعی، مردانی با کفش های پاشنه بلند !!!

مقالات خواندنی گروه دین در هفته ای که گذشت.

گروه دین تبیان
مد و مدگرایی

مرزهای دوستی در سیره امام صادق علیه السلام
ما ایرانیان به دوستی اهل بیت افتخار می کنیم. فرزندان و جلسات و گروه های خود را با نام اهل بیت تزیین می دهیم و از پیوستگی با ایشان احساس شکفتگی داریم؛ با این حال دوستی اهل بیت یک کاری پیچیده است.

سهل انگاری و موشکافی، دو کمینگاه شیطانی
احکام شرعی،  درحقیقت دستورهای خدا برای انسان است. مردم درباره عمل به احکام شرعی و نیز مهم دانستن آن، بسیار گوناگون هستند. عده ای پایبند هستند که به دقت آن را اجرا کنند و عده  ای اهمیت چندانی به آن نمی  دهند. سهل انگاری و بی  اهمیتی به انجام آن، اطاعت از شیطان است و نشان دهنده بی  اهمیتی به دستور خدا و خود خداست و نیز موشکافی  های وسواس گونه در احکام نیز راه دیگر نفوذ شیطان در انسان می  باشد.

sadiq

مهمترین اسرار موفقیت در زندگی
شاید نتوان هیچ انسانی را یافت که عاری از اشتباه و خطا باشد، چرا که طبق تعالیم اسلامی تمامی افراد به جز چهارده معصوم ممکن الخطا هستند و در شرایط مختلف ممکن است اشتباهاتی از آنها سر بزند. اشتباهاتی که گاهی به رابطه انسان با خدای خویش بر می گردد و گاهی به ارتباط انسان با همنوعان خویش و گاهی نیز به ارتباط انسان با خودش مربوط می شود

اسرار موفقیت

قرآن این گروه را مومن واقعی می داند
مومن از ریشه «امن»، یعنی؛ رساندن خود یا دیگری به امنیت یا گرویدن، یا در امان گرفتن است، و در اصطلاح اسلام به معنای اذعان و تصدیق به چیزی و التزام به لوازم آن است.
در حقیقت مومن كسی است كه برنامه ی زندگی خود را از قرآن و روایات برگرفته است و به آن عمل می كند و همیشه در برابر امر الهی تسلیم است.
در آیات قرآن صفاتی در باب ویژگی های مومنین بیان می کند که در ادامه خلاصه ای از این صفات را با هم مرور می کنیم.

مردانی با کفش های پاشنه بلند!  
در جهان مدرن امروزی بعضی افراد در یک توهم و اشتباه رایج این چنین تصور می کنند، که ارزش و جایگاه ایشان به بهره مندی از بهترین مُد و برندهای معروف و مطرح جهان وابسته است.

مدگرایی

پدرش به فدایش!
حضرت معصومه(سلام الله علیها) یکی از بانوانی است که از محضر پدر بزرگوارش بهره های فراوان برده و همین طور از برادر بزرگوارش حضرت رضا(علیه السلام) استفاده برده، و به صورت های مختلف از علوم بدست آورده برای هدایت جامعه بهره برداری نموده است. گاه در نبود پدر به پرسش شیعیان جواب می داد، و آنچنان آنها را قانع می نمود که مدال بلند «فداها ابوها؛ پدرش فدایش باد»را از پدرش دریافت نمود

بی تو جهان، کشتی نجاتی ندارد! 
یکی از اصطلاح هایی که در ادعیه و روایات ماثوره از اهل بیت علیهم السلام مشاهده می نماییم، عبارت ژرف و دقیق استنقاذ به معنی نجات است. با نگاه به مضامین گوناگونی که در این باره وجود دارد، می بینیم که خداوند متعال، نجات مردم از پلیدی ها، از جهالت، از مصائب و بلاها، از ظلمت و غیره را بر عهده حجت زمانه قرار داده است.



مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.