تبیان، دستیار زندگی
سازمان ملل بخاطر فشارهای سیاسی نسبت به سرنوشت کودکان قربانی در یمن سکوت کرده است.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

تمام قربانیان یمنی

سازمان ملل بخاطر فشارهای سیاسی نسبت به سرنوشت کودکان قربانی در یمن سکوت کرده است.

بخش سیاست تبیان

یمن، جنگ یمن، سازمان ملل، سیاست، فشار سیاسی، کشتار مردم یمن، آخرین اخبار

به گزارش تبیان به نقل از خبرگزاری ایرنا، خوشرو سفیر و نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران درسازمان ملل متحد در بحث عمومی شورای امنیت در مورد کودکان و مخاصمات مسلحانه که با حضور نمایندگان 70 کشور جهان برگزار شد گفت : آیا حملات هوایی در یمن که تا کنون منجر به قتل صدها کودک یمنی شده ، جز رشد القاعده و داعش دستاوردی به همراه داشته است ؟
وی افزود اگر وجدان جامعه جهانی نسبت به کشتار کودکان یمنی به خواب فرو رفته ، آیا می تواند نسبت به تهدید راهبردی رشد و گسترش افراطی گری و تروریسم نیز آسوده خاطرباشد ؟

در نتیجه تهاجم ارتش اسرائیل به غزه 540 کودک فلسطینی جان باختند و 2955 کودک مجروح شدند.

نماینده دائم کشورمان این که جهان در برابر کشتار کودکان و نابودی مدارس و بیمارستانها شاهد اعمال فشار و نفوذ سیاسی است را تاسف آور ونگران کننده خواند و گفت:سال گذشته رژیم اسرائیل علیرغم جنایات آشکار خود علیه کودکان در غزه در فهرست سیاه سازمان ملل قرار نگرفت و امسال نیز در مورد یمن شاهد بودیم که چگونه ائتلاف عربی به رهبری عربستان سعودی ، که بر اساس یافته های مستند کارشناسان سازمان ملل بعنوان مسئول کشتار غیر نظامیان و از جمله 875 کودک یمنی شناخته شد ابتدا در فهرست سیاه سازمان ملل متحد قرار گرفت اما با شگفتی تمام نام این ائتلاف در اثر اعمال فشارهای سیاسی و مالی از آن فهرست خارج شد.
وی بااشاره به این که در اثر بمبارانهای هوایی گروه ائتلاف و حمله به 49 مدرسه و بیمارستان صدها کودک بیگناه یمنی جان باختند سکوت سازمان ملل در این رابطه را خیانتی به حقوق آسیب پذیر ترین بخش ازغیر نظامیان یعنی کودکان که این ساز و کار بین المللی برای حفظ این طراحی شده دانست و اینگونه رفتارها را عامل و سبب به بی اعتباری گزارش های سازمان ملل متحد و موجب آسیب زدن به شالوده حقوق بین المللی بشر دوستانه توصیف کرد.
خوشرو وضعیت کودکان بویژه در نوار غزه و یمن را بویژه بسیار نگران کننده توصیف کرد و گفت که گزارش امسال بان کی مون دبیرکل سازمان ملل در مورد وضعیت کودکان در مخاصمات مسلحانه بار دیگر حاکی است که متاسفانه در سال گذشته کودکان همچنان یکی از قربانیان جنگ ها و مخاصمات مسلحانه بوده اند .
وی افزود که گروه های تروریستی و افراطی همچون داعش ، القاعده و بوکوحرام همچنان به حملات خود علیه کودکان ، مدارس و بیمارستان ها و نقض آشکار حقوق کودکان ادامه می دهند وتهاجم به کودکان اقلیت ها توسط گروه های افراطی نیز رو به فزونی دارد.
نماینده دائم کشورمان در سازمان ملل با اشاره به این که در نتیجه تهاجم ارتش اسرائیل به غزه 540 کودک فلسطینی جان باختند و 2955 کودک مجروح شدند که از جمله حدود 1000 کودک تا پایان عمر خود دچار معلولیت خواهند بود گفت که این رژیم هرگز بخاطر این جنایات در تهاجم غزه به کیفر نرسید.
وی یاد آور شد که بر اساس آخرین گزارش دبیر کل در مورد وضعیت کودکان دریمن حمله به کودکان در یمن طی یک سال گذشته شش برابر افزایش یافته است و به 1953 مورد رسیده است.
وی افزود در نتیجه این حملات و تنها در فاصله یک سال 875 کودک یمنی جان باخته اند که حملات هوایی ائتلاف عربی به رهبری عربستان سعودی مسئول 60 درصد این جنایات بوده است.
در بحث عمومی شورای امنیت که گزارش سالانه دبیر کل در مورد تاثیر مخاصمات بر کودکان در سراسر جهان مورد بحث قرار می گیرد بیش از هفتاد کشور شرکت داشتند.


منبع : خبرگزاری ایرنا

این مطلب صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر شده و محتوای آن لزوما مورد تایید تبیان نیست .