تبیان، دستیار زندگی
فضای مجازی» رنگ و بوی کتاب می گیرد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

«پویش کتابخوانی تابستانی» با فرزندان شهید «عبدالله باقری»

«فضای مجازی» رنگ و بوی کتاب  می گیرد.

بخش کتاب و کتابخوانی تبیان

پویش کتابخوانی تابستانی» با فرزندان شهید «عبدالله باقری»

نشست رسانه ای آغاز نخستین پویش کتابخوانی تابستانی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران با حضور محمود صلاحی رئیس، امیر عبدالحسینی معاون هنری، حسن ناصری پور معاون فرهنگی، مهدی محمدی مدیرکل روابط عمومی و امور بین الملل سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، صادق کرمیان مدیر فرهنگی هنری منطقه 10 و دبیر برگزاری این پویش، در فرهنگسرای رسانه برگزار شد.

صلاحی با اشاره به طرح پویش کتابخوانی تابستانی گفت:  در این طرح بزرگ ترهای فامیل چند نوجوان را عضو پویش می کنند و ژس آنها را در شبکه های اجتماعی منتشر می کنند و با این کار هم پویش را معرفی می کنند و هم از دیگر مردم دعوت می کنند که به این پویش بپیوندند. خود نوجوانان نیز می توانند دوستانشان را در این پویش شرکت دهند.

رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران اضافه کرد: افرادی که به این پویش می پیوندند می توانند تا پایان تابستان 6 کتاب را به امانت گرفته و بخوانند؛ سپس  آن را خلاصه نویسی کنند و خلاصه آن را به امور کتابخانه های سازمان که در همه مناطق تهران حضور دارد تحویل دهند. در پایان این جشنواره با داوری های صورت گرفته نفرات برگزیده انتخاب خواهند شد که بنا بود به 100 نفر آنها «دوچرخه» هدیه شود اما این تعداد برای شهر تهران رقم کمی است و باید افزایش پیدا کند.

وی افزود: برای این پویش 300 دوچرخه در نظر گرفته خواهد شد که به برگزیدگان نهایی اهدا می شود،  همچنین نام و نشان همه شرکت کنندگان در این پویش در کتابی چاپ خواهد شد و به همه شرکت کنندگان یک نسخه اهدا می شود.

محمود صلاحی در  ادامه پیشنهادی به مدیران بانک ها ارائه داد و گفت: به تمام روسای بانک های کشور پیشنهاد می کنم که در شعبات خود قفسه کتاب قرار دهند تا مردم در فرصتی که منتظر هستند تا کارهایشان انجام شود بتوانند از کتاب های موجود در بانک استفاده کنند. این اتفاق البته در فضاهای عمومی باید رقم بخورد تا مردم از فرصت هایشان استفاده مطالعاتی کنند. باید کاری کنیم که مطالعه متن زندگی مردم شود و فراموش نکنیم که جامعه با مطالعه به پیشرفت و فرزانگی دست پیدا می کند.

رییس سازمان فرهنگی هنری در پاسخ به پرسش یک خبرنگار مبنی بر اینکه چه راهکاری برای جلوگیری از اینکه متن های موجود در اینترنت از سوی شرکت کنندگان ارسال نشود، گفت: متن های خلاصه شده داوری خواهد شد و اینطور نیست که از متن های موجود در فضای مجازی استفاده شود و کسی متوجه آنها نشود. البته ما بر این عقیده ایم که همین که یک نوجوان متنی را بخواند و آن را کپی کند نیز یک اتفاق خوب است اما این اطمینان را می دهیم که خلاصه های ارسال شده داوری می شود.

به تمام روسای بانک های کشور پیشنهاد می کنم که در شعبات خود قفسه کتاب قرار دهند تا مردم در فرصتی که منتظر هستند تا کارهایشان انجام شود بتوانند از کتاب های موجود در بانک استفاده کنند.

صلاحی در پاسخ به یکی دیگر از خبرنگاران که خودش تا چه حد اهل مطالعه است گفت: به خاطر مشغله کاری کمتر فرصت مطالعه دست می دهد اما سعی می کنم روزی یک ساعت مطالعه داشته باشم. هم اکنون مشغول مطالعه «دکترین شوک»  هستم. این کتاب را مهندس علی عسگری رئیس سازمان صدا و سیما به من معرفی کرد و من وقتی کتاب را دیدم 30 نسخه از آن خریداری کردم و به دیگران هدیه دادم و یک نسخه را نیز خودم می خوانم.

در پایان این نشست رییس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران با به عضویت در آوردن «زینب باقری» و «محدثه باقری» فرزندان شهید مدافع حرم «عبدالله باقری» در کتابخانه فرهنگسرای رسانه رسما «پویش کتابخوانی تابستانی» را آغاز کرد.


منبع: فرهنگ و هنر