تبیان، دستیار زندگی
تبیان به نقل از گزارش خبرنگار حوزه قرآن و عترت گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ مراسم رونمایی از سامانه صدور مجوز مؤسسات قرآن و عترت با حضور حجت الاسلام محمدرضا حشمتی معاون قرآن و عترت وزیر ارشاد و مهدی قره شیخ لو رئیس سازمان دارالقرآن کریم صبح امروز 2
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

سامانه صدور مجوز مؤسسات قرآن و عترت رونمایی شد

سامانه صدور مجوز مؤسسات قرآن و عترت رونمایی شد

تبیان به نقل از گزارش خبرنگار  حوزه قرآن و عترت گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ مراسم رونمایی از سامانه صدور مجوز مؤسسات قرآن و عترت با حضور حجت‌الاسلام محمدرضا حشمتی معاون قرآن و عترت وزیر ارشاد و مهدی قره‌شیخ‌لو رئیس سازمان دارالقرآن کریم صبح امروز 28 تیر با حضور جمعی از اهالی رسانه و نماینده‌ استان‌ها برگزار شد.

در ابتدا حجت‌الاسلام محمدرضا حشمتی گفت: قبلاً مجوزهای صادر شده برای موسسات از وزارت ارشاد، سازمان تبلیغات و گاهی اوقاف و جاهای دیگر صادر می‌شد، اما با این مصوبه تمام مجوزها از یک مکان و در نهایت هیأت مربوطه صادر می‌شود.

وی افزود: از زمان طرح این موضوع تا ثبت آن 36 جلسه زمان صرف شد تا در نهایت هیأتی 9 نفره مشتکل از ارگان‌های مختلف با دبیری قره‌شیخ‌لو تشکیل شد.

معاون قرآن و عترت وزارت ارشاد ادامه داد: مجوزهای صادره برای موسسات قرآنی با بررسی اعضای این هیأت و در نهایت امضای بنده و قره شیخ لو صادر می‌شود.

وی اظهار داشت: 300 مجوز قابل تمدید وجود داشت که امکان تمدید آنها صورت گرفت تا بتوانند فعالیت‌های خود را ادامه دهند.

حشمتی اظهار داشت: نکته مهم این است که آیین‌نامه کلی روی سامانه قرار گرفته و امروز افتتاح می‌شود، البته از عید فطر به صورت آزمایشی روی سایت رفته است. آیین‌نامه‌های مختلفی در هیأت نیز تصویب شده که برای بررسی دقیق‌تر به جلسه امروز پس از نشست خبری موکول شده است.

وی عنوان کرد: موضوع ادغام دو اتحادیه نیز در مراحل نهایی به سر می‌برد و البته در این راستا نکات اختلافی بود که در هیأت مطرح و رفع شد. اساسنامه اتحادیه استانی نیز در حال بررسی و تصویب نهایی است.

وی خاطرنشان کرد: ما با تأسیس و راه‌اندازی اتحادیه استانی، اتحادیه کشوری را نیز راه‌اندازی خواهیم کرد که در نهایت به خیر و خوشی این دوگانگی و چندگانگی‌ها برطرف می شود.
منبع:
خبرگزاری باشگاه خبرنگاران | آخرین اخبار ایران و جهان
این مطلب صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر شده و محتوای آن لزوما مورد تایید تبیان نیست .