تبیان، دستیار زندگی
گفت وگوهای دینی ایران و یونان
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

گفت وگوهای دینی ایران و یونان

گفت‌وگوهای دینی

تبیان به نقل از گزارش خبرگزاری مهر، علی محمد حلمی، رایزن فرهنگی ایران در یونان با حضور در مرکز دینی و فرهنگی متامورفوسیوس و بازدید از بخش های مختلف آن شامل کتابخانه، کلاس های درس، سالن های اجتماع، کلیسا و مرکز رادیو و استودیوهای پخش این مجموعه، با اسقف متروپل ستورس اسپریدونوس، رهبر کلیسای ارتدوکس منطقه نفپکتوس یونان دیدار کرد.

در این دیدار که جمعی از اساتید دانشگاه های تهران و قم شرکت کننده در کنگره جهانی بزرگداشت ارسطو حضور داشتند، در خصوص ضرورت همکاری های فرهنگی و دینی و به ویژه ضرورت از سرگیری گفت وگوهای بین ادیان و اجلاس های دیگر علمی و مذهبی دو کشور برای احیا و ترویج معنویت و ارزش های الهی و انسانی، گفت وگو شد.

در ابتدای این دیدار اسقف متروپل گفت: روابط دیرینه دو کشور ایران و یونان گرچه دوستانه است؛ ولی امیدواریم با حضور شما به عنوان رایزن جدید فرهنگی ایران و اجرایی کردن برخی برنامه های مشترک در زمینه همکاری های دینی، فرهنگی و علمی به ویژه در موضوعات مورد نیاز امروز جهان و مورد علاقه طرفین، روابط فرهنگی دوجانبه توسعه یابد.

همانگونه که می دانید جهان امروز به دلیل اعمال بی عدالتی ها و فراموش کردن ارزش های دینی و معنوی با چالش های زیادی مواجه است و تنها راه برون رفت از این مشکلات و چالش ها، بازگشت به ارزش هایی است که پیامبران الهی برای هدایت و سعادت بشری آورده اند.

در ادامه رایزن فرهنگی کشورمان نیز اظهار کرد: همانگونه که می دانید جهان امروز به دلیل اعمال بی عدالتی ها و فراموش کردن ارزش های دینی و معنوی با چالش های زیادی مواجه است و تنها راه برون رفت از این مشکلات و چالش ها، بازگشت به ارزش هایی است که پیامبران الهی برای هدایت و سعادت بشری آورده اند.

حلمی افزود: جمهوری اسلامی ایران با الهام از اسلام راستین و سیره اهل بیت (علیهم السلام) از بیش از دو دهه گذشته فعالیت های گسترده ایی را در سطح جهانی برای نزدیکی و دوستی میان رهبران و اندیشمندان دینی از طریق برگزاری گفت وگوهای دینی داشته است و همچنان گفت وگوهای دینی و فرهنگی را بهترین راه برای کمک به صلح جهانی و مقابله با افراطظگرایی و خشونت می داند.

وی همچنین آمادگی رایزنی فرهنگی کشورمان را برای احیای مجدد گفت وگوهای دینی و فرهنگی با کشور یونان که یکی از اولین کشورها بوده که سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی با اعزام علما و اندیشمندان مسلمان و نیز میزبانی از شخصیت های دینی و علمی یونان همکاری داشته است، اعلام و از اسقف اعظم اسپریدونس دعوت کرد تا در فرصت مناسب از ایران دیدار و ملاقات هایی با اندیشمندان و علمای دینی مسلمان کشورمان داشته باشد.


منبع:
خبرگزاری مهر
این مطلب صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر شده و محتوای آن لزوما مورد تایید تبیان نیست .