تبیان، دستیار زندگی
به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح قزوین، مراسم اختتامیه چهاردهمین دوره مسابقات آزمایشگاهی دوره دوم متوسطه نظری در مرحله کشوری پیش از ظهر امروز(پنج شنبه) با حضور مسئولان کشوری و استانی در سالن اجتماعات دانشگاه فرهنگیان قزوین برگزار شد....
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

چهاردهمین دوره مسابقات آزمایشگاهی کشوری

چهاردهمین دوره مسابقات آزمایشگاهی کشوری

چهاردهمین دوره مسابقات آزمایشگاهی دوره دوم متوسطه نظری مرحله کشوری با معرفی تیم های برگزیده در قزوین به کار خود پایان داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح قزوین، مراسم اختتامیه چهاردهمین دوره مسابقات آزمایشگاهی دوره دوم متوسطه نظری در مرحله کشوری پیش از ظهر امروز (پنج شنبه) در مورخ: 1395/05/07 با حضور مسئولان کشوری و استانی در سالن اجتماعات دانشگاه فرهنگیان قزوین برگزار شد.


داود محمدی نماینده مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی در این مراسم اظهار کرد: رویکرد آموزش و پرورش به جای انباشت محفوظات باید حرکت به سمت شناسایی نبوغ، خلاقیت و استعدادهای دانش آموزان باشد که برگزاری چنین مسابقاتی محفل مناسبی برای این امر مهم می باشد.

چهاردهمین دوره مسابقات آزمایشگاهی کشوری


وی افزود: با توجه به وقفه سه ساله در برگزاری این دوره از مسابقات، برگزاری چهاردهمین دوره مسابقات آزمایشگاهی با همت و تلاش مسئولان وزارت آموزش و پرورش اقدام مبارکی است که با شکوفایی نبوغ و خلاقیت دانش آموزان، آثار سازنده فراوانی را برای آینده کشور به دنبال خواهد داست.
نماینده مردم قزوین در مجلس خاطرنشان کرد: بدون تردید استمرار در برگزاری مسابقات آزمایشگاهی دروس فیزیک، شیمی و زیست شناسی که علوم تجربی و آزمایشگاهی را شامل می شوند می تواند زمینه ساز رشد علمی دانش آموزان باشد.
وی در ادامه بیان کرد: آموزش و پرورش باید رویکرد این مسابقات را علاوه بر مرحله استانی و ملی به شکل بین المللی درآورد که این امر موجب تبادل تجربیات و تکمیل پازل علمی کشور از طریق انجام این گونه مسابقات می شود.
محمدی در پایان نسبت به تجهیز و تقویت تجهیزات آزمایشگاهی هنرستان ها و پژوهش سراهای دانش آموزی تاکید کرد.

چهاردهمین دوره مسابقات آزمایشگاهی کشوری

در ادامه این مراسم سالار قاسمی مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین اظهار کرد: علم از زمانی آغاز شد که انسان به دنبال حل مسئله و مشکلات برآمد که امروز مبنای حل مسائل و مشکلات زندگی انسان ها براساس روش علمی و آزمایشگاهی است.
وی افزود: مسابقات آزمایشگاهی محفل کار عملی، موجب پویایی، نشاء خلاقیت، کنجکاوی و بستر تقویت خلاقیت دانش آموزان است.
مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین در پایان با بیان اینکه دانش آموز پژوهشگر امروز، دانشمند فردای ایران اسلامی است، تاکید کرد: مبنای رشد و تحول علمی در کشور نیز باید به شکل جوشش از درون و حرکت به سوی فعالیت های مولد و پرهیز از تقلید باشد.
گفتنی است، معرفی و تقدیر از تیم های برگزیده نیز پایان بخش چهاردهمین دوره مسابقات آزمایشگاهی در مرحله کشوری بود.

چهاردهمین دوره مسابقات آزمایشگاهی کشوری

استان های مرکزی، قزوین، خراسان رضوی، مازندران و خراسان جنوبی رتبه های اول تا پنجم رشته زیست شناسی مسابقات آزمایشگاهی کشور را به خود اختصاص دادند همچنین تیم های منتخب چهاردهمین دوره مسابقات آزمایشگاهی فیزیک به ترتیب از استان های خراسان رضوی، قزوین، کردستان، یزد و مازندارن بودند.


برگزیدگان رشته شیمی این دوره از مسابقات نیز به ترتیب رتبه اول تا پنجم تیم هایی از استان های قم، قزوین، مازندران، فارس و خراسان رضوی معرفی شدند.

بخش پژوهش های دانش آموزی تبیان، تنظیم: نسرین صادقی