تبیان، دستیار زندگی
عملیات بزرگ گروه تروریستی تکفیری «جبهه فتح شام» (جفش) به همراه گروه های تروریستی هم پیمانش که همه در قالب ائتلاف جیش الفتح فعالیت می کنند، تحت عنوان «شکستن محاصره» بخش شرقی حلب، روز گذشته راه به جایی نبرد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

شکستِ «جبهه فتح شام»

عملیات بزرگ گروه تروریستی تکفیری «جبهه فتح شام» (جفش) به همراه گروه های تروریستی هم پیمانش که همه در قالب ائتلاف جیش الفتح فعالیت می کنند، تحت عنوان «شکستن محاصره» بخش شرقی حلب، روز گذشته راه به جایی نبرد.

بخش سیاست تبیان

جبهه النصره، جنگ سوریه، شکست حصر، داعش، اخبار داعش، حلب، گروه تروریستی، محاصره سوریه، شام

اگرچه گروه های تروریستی دوشنبه (دیروز) موفق شدند، در دیواره جنوبی محاصره حلب نفوذ کنند، اما این نفوذ نتوانست، تغییری راهبردی به سود این گروه ها در میدان ایجاد کند و رهاورد آن، به مقداری پیشروی به سوی بزرگراه «راموسه» منتهی شد.

همچنین پاتک های گسترده و مستمر تروریست های مسلح برای درهم شکستن خطوط دفاعی ارتش سوریه و نیروهای مقاومت در این منطقه بی نتیجه مانده است.

عملیات بزرگ گروه تروریستی تکفیری «جبهه فتح شام» (جفش) یا همان جبهه النصره (شاخه القاعده در سوریه) به همراه گروه های تروریستی هم پیمانش که همه در قالب ائتلاف جیش الفتح فعالیت می کنند، تحت عنوان «شکستن محاصره» بخش شرقی حلب، روز گذشته راه به جایی نبرد.

پیشروی دیروز تروریست ها به شهرک المشرفه محدود شد و حمله آنها برای سیطره بر مجتمع 1070 واحدی ناکام مانده است.

با این حال ادامه این حملات منجر به سقوط روستای «المشرفه» به دست این گروه ها شد تا فشار تروریست ها بر دانشکده توپخانه حلب به عنوان اولین خط دفاعی بزرگراه الراموسه دو چندان شود.

تلاش گروه های تروریستی برای باز کردن راهی برای امداد و کمک رسانی از جنوب حلب، همچنان با موانع بسیاری مواجه است. از سوی دیگر، گزارش ها  تاکید می کنند، 48 ساعت گذشته با وجود فشار سنگین وارده بر خطوط دفاعی نیروهای سوری و مقاومت وارد، تغییری در نقشه میدانی ایجاد نشده، اما شرایط به گونه ای است که احتمال هر رخداد غیرمنتظره ای وجود دارد.

روزنامه الاخبار چاپ بیروت با بیان مطالب فوق، در این باره نوشت: ناکامی گروه های تروریستی در شکست محاصره حلب، آنها را واداشت تا اذعان کنند، شکستن محاصره با این تاکتیک امکان پذیر نیست و برای افزایش گستره این راه امدادی و تامین امنیت آن، لازم است که کنترل مناطق الوضیحی، السابقیة، الحویز، ایستگاه شیرین سازی و تصفیه آب در شیخ سعید، به دست گرفته شود.

بنابراین، جفش (جبش فتح الشام) و هم پیمانانش همچنان ناتوان تر از آن هستند که قدرت تغییر معادلات میدانی را داشته باشند، اگرچه عملیات های آنها با پوشش رسانه ای و تبلیغاتی گسترده همراه بوده و برای بالا بردن روحیه  تروریست ها برخی از آنها، مدعی پیشروی گروه های تروریستی تا بخش غربی حلب شدند.

منابع آگاه میدانی سوری در این خصوص تاکید کردند که پیشروی دیروز تروریست ها به شهرک المشرفه محدود شد و حمله آنها برای سیطره بر مجتمع 1070 واحدی ناکام مانده و نبردها در این نقطه جریان دارد.


منبع : خبرگزاری فارس