تبیان، دستیار زندگی
بعد از انتشار خبر جهانی شدن شهرهای مشهد و لالجین به عنوان شهرهای «سنگ های قیمتی» و «سفال» رسانه های کشورها هند به این خبر واکنش نشان دادند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

واکنش رسانه های هند به ثبت جهانی شهرهای ایران

بعد از انتشار خبر جهانی شدن شهرهای مشهد و لالجین به عنوان شهرهای «سنگ های قیمتی» و «سفال» رسانه های کشورها هند به این خبر واکنش نشان دادند.

بخش هنری تبیان
نمایشگاه صنایع دستی

صنایع دستی و گردشگری، پس از اعلام رسمی شورای جهانی صنایع دستی مبنی بر انتخاب مشهد و لالجین به عنوان شهرهای جهانی «سنگ های قیمتی» و «سفال» و اعلام این خبر از سوی بهمن نامورمطلق - معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی کشور - رسانه های جمعی کشور هند به این خبر واکنش ویژه ای نشان دادند.

این انژاس و ژس العمل از سوی کشور هند درباره ثبت شهرهای جهانی صنایع دستی و اعلام خبر آن در رسانه های جمعی، ناشی از ارتقای رتبه صنایع دستی ایران در دنیا و پررنگ تر شدن موقعیت و جایگاه این هنر - صنعت ایرانی در عرصه های بین المللی است که توجه کشورهای صاحب سبکی مانند هند را به خود جلب کرده است.

در این راستا، پیشرفت های صنایع دستی ایران، رشد تولید، فروش، توسعه صادرات، ورود به بازارهای جهانی و مشارکت های بین المللی در این حوزه باعث ایجاد حساسیت ویژه ای در جامعه صنایع دستی هند شده است.

واکنش کشور هند به عنوان یکی از قطب های صنایع دستی در دنیا به این رویداد مهم در ایران و نیز بازتاب آن در رسانه ها، عزمی ملی و تلاشی فراگیر برای دستیابی به اهداف پیش بینی شده در راستای ارتقای جایگاه صنایع دستی ایران را می طلبد.

در ادامه جهانی شدن دو شهر مشهد و لالجین ایران، بیش از 60 نفر از مقامات صنایع دستی کشور هند همراه صنعتگران و هنرمندان این کشور در هجدهمین مجمع عمومی شورای جهانی صنایع دستی شرکت می کنند.

سفارت هند با اعلام آمادگی کامل برای هماهنگی ورود این گروه بزرگ، از شرکت سفیر هند در مراسم افتتاحیه این مجمع عمومی در اصفهان نیز خبر داده است.

ایران بعد از چین، دومین کشور از نظر داشتن بیشترین عناوین شهرهای جهانی حوزه صنایع دستی در دنیاست.


منبع:روابط عمومی معاونت صنایع دستی سازمان میراث فرهنگی