تبیان، دستیار زندگی
هم رزمان شهید محمود نریمانی از مدافعان حرم حضرت زینب (س) با حضور در معراج شهدا مرکز با پیکر پاک و مطهر این شهید والامقام وداعی عارفانه و عاشقانه کردند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

وداع عارفانه با شهید نریمانی

هم رزمان شهید محمود نریمانی از مدافعان حرم حضرت زینب (س) با حضور در معراج شهدا مرکز با پیکر پاک و مطهر این شهید والامقام وداعی عارفانه و عاشقانه کردند.

بخش فرهنگ پایداری تبیان
شهید محمد نریمانی

در این مراسم باشکوه معنوی که با قرائت زیارت عاشورا و نوحه سرایی برای قمر بنی هاشم حضرت عباس بن علی علیه السلام، برگزار شد، هم رزمان این شهید بار دیگر با آرمان های امام و شهدا تجدید میثاقی دوباره کردند.

علوی می میرم مرتضوی می میرم، انتقام حرم زینب و من می گیرم، من که پای عشق تو سینه زن و مجنونم، هر کی دشمنت باشه گردنشو می شکونم، حسنی غیرتمو حسینی آئینم من، پای ناموس حسین شارگمو میدم من، یازینب یازینب

شرکت کنندگان در این مراسم با سردادن این نوحه که «علوی می میرم مرتضوی می میرم، انتقام حرم زینب و من می گیرم، من که پای عشق تو سینه زن و مجنونم، هر کی دشمنت باشه گردنشو می شکونم، حسنی غیرتمو حسینی آئینم من، پای ناموس حسین شارگمو میدم من، یازینب یازینب» یاد و نام این شهید والامقام حرم حضرت زینب (س) را گرامی داشتند.
شهید محمود نریمانی متولد 1366 در سن 29 سالگی هنگام دفاع از حرم عقیله بنی هاشم حضرت زینب کبری (س) در حومه شهر حلب سوریه به شهادت رسید.
شهید نریمانی اهل روستای دُروان از توابع شهر کرج بوده و از وی یک فرزند 2.5 ساله به نام «محمدهادی» به یادگار مانده است.
همچنین مراسم تشییع و به خاک سپاری این شهید والامقام مدافع حرم اهل بیت (ع) صبح روز چهارشنبه 13 مرداد از فلکه اول رجایی شهر کرج انجام و پیکر پاک و نورانی این شهید در روستای درُوان در 22 کیلومتری شمال غربی کرج به خاک سپرده شود.



منبع: ایرنا