تبیان، دستیار زندگی
هفته ی پیش نکاتی را مطرح کردیم تا با رعایتشان بتوان سالمتر زندگی کرد؛ صبحانه هایی که مغزتان را هوشیارتر می کند، غذاهایی که یخچال نمی خواهند، تفاوت فیبر محلول و غیرمحلول و فواید هر کدام، لیمونادی برای مقابله با سردرد و ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

یک بسته ی خوب برای بالا بردن اطلاعات تغذیه ای

هفته ی پیش نکاتی را مطرح کردیم تا با رعایتشان بتوان سالمتر زندگی کرد؛ صبحانه هایی که مغزتان را هوشیارتر می کند، غذاهایی که یخچال نمی خواهند، تفاوت فیبر محلول و غیرمحلول و فواید هر کدام، لیمونادی برای مقابله با سردرد و ...

بخش تغذیه و آشپزی تبیان
تغذیه

5 صبحانه ای که مغزتان را به کار می اندازد  
آیا برایتان اتفاق افتاده است که از خواب بیدار شوید و تا اواسط روز به اصطلاح «ویندوزتان» بالا نیاید؟ یعنی اینکه مغزتان درست فرمان نراند و نتوانید به کارهایتان برسید؟ درست در همین مواقع است که باید به فکر صبحانه خوب باشید.

غلظت خون؛ علل و راهکارها در طب سنتی
غلظت خون بیماری ای است که در آن درصد نسبت گویچه های قرمز خون (RBC) به پلاسما از حد نرمال بالاتر باشد.

خراب شدن مواد غذایی با این خطاها  
هر ماده غذایی نیاز به نگهداری به روش خاص خود دارد تا سالم تر بماند و ما بتوانیم بدون احساس خطر آن را مصرف کنیم. البته نگهداری مواد غذایی کار چندان سختی نیست. به شرطی که اصول آن را بلد باشید. در این صورت از اسراف مواد غذایی نیز جلوگیری می کنید.

اینفوگرافی روز جهانی شیر مادر 
شیر مادر ترکیباتی دارد که برای رشد مغزی، جسمی و روحی کودک شگفت انگیز است و به حفاظت از او در برابر بسیاری از بیماری ها و عفونت ها فوق العاده عمل می کند. شیردهی برای خود مادر هم بهره های فراوانی دارد. در این اینفوگرافی به گوشه ای از راهکارهای ترویج تغذیه با شیر مادر و فواید آن پرداخته ایم؛ با ما همراه باشید...

کاهش 5 کیلوگرم وزن در 4 هفته  
ماه آینده عروسی دارید؟ احساس می کنید نیاز دارید چند کیلوگرم وزن کم کنید؟ از آنجایی که کار نشد ندارد می توانید در عرض یک ماه بدون این که به خودتان فشار زیادی وارد کنید 5 کیلوگرم وزن کم کنید. در این مطلب چند توصیه داریم که شما را به هدفتان می رساند.

سبزیجاتی که گاهی می تواند برای شما مضر باشد  
ما همیشه از خواص و خوبی های سبزیجات گفتیم؛ واقعاً هم این دسته از مواد غذایی برای سلامتی فوق العاده اند؛ اما زیاده روی در مصرف برخی سبزیجات در صورت وجود برخی بیماری ها و شرایط در شما ممکن است عوارض زیادی به همراه داشته باشد.

این 10 ماده غذایی را در یخچال نگذارید (تکست گرافی)
اختراع یخچال به بشر کمک کرد تا خیلی از مواد غذایی را بتواند بهتر نگهداری کند و از فساد و تخریب بسیاری دیگر جلوگیری کند. اما لازم نیست همه ی مواد غذایی در یخچال نگهداری شوند؛ زیرا ممکن است طعم و مزه ی خود را از دست دهند. در این تصویر 10 مورد از آن ها ر آورده ایم.

آیا روغن ماهی باعث بی  خوابی می شود؟
روغن ماهی شهرت فراوانی در داشتن فواید برای سلامتی داشته و گفته می شود که عوارض جانبی قابل توجهی ندارد. اما اگر شما مصرف این مکمل را شروع کرده اید و بی  خوابی های تان نیز شروع شده، احتمالاً جزو معدود کسانی هستید که دچار عوارض جانبی این ترکیب می شوند.

فیبرمحلول و غیرمحلول؛ سلامت و کاهش وزن
فواید مصرف فیبر کافی در رژیم غذایی شامل؛ کاهش وزن، حفظ وزن متعادل، سلامت دستگاه گوارش، کارکرد منظم مزاج، کاهش کلسترول و بهبود میزان قند خون می باشد. بنابراین مصرف روزانه فیبر به میزان لازم باید مورد توجه هرکسی باشد.

ویتامین های مورد نیاز آقایان
در این مطلب می خواهیم ویتامین هایی که برای سلامت قلب، دستگاه عروق، سیستم ایمنی و دستگاه تناسلی آقایان مفیدتر هستند را عنوان کنیم. لطفاً با ما همراه باشید.

دوغ؛ نوشیدنی ایرانی مخصوص تابستان
دوغ یک ماده غذایی سنتی در کشور ما بوده و از قدیم مورد استفاده مردم قرار گرفته است. در فرهنگ ما نیز در رابطه با دوغ زیاد صحبت شده و بسیاری از ضرب المثل ها همچون «کی میگه دوغ من ترشه» نشان از قدمت مصرف دوغ در ایران دارد.

لیموناد با طعم اسطوخودوس برای مقابله با سردرد + روش تهیه
درست است که خیلی از افراد در مواجهه با سردرد سراغ مسکن ها می روند اما برخی گیاهان خواص بهتری دارند. یکی از این روش های طبیعی که اتفاقاً مناسب روزهای گرم سال نیز هست لیموناد با اسطوخودوس است.


مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.