تبیان، دستیار زندگی
نخستین باخت استقلال تهران در لیگ شانزدهم، خیلی زودتر از آنچه انتظار می رفت از راه رسید.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

منصوریان لای منگنه

نخستین باخت استقلال تهران در لیگ شانزدهم، خیلی زودتر از آنچه انتظار می رفت از راه رسید.

فرآوری : حسین محمدی - بخش ورزشی تبیان
منصوریان، استقلال تهران

پر سر و صداترین تیم نقل و انتقالات لیگ شانزدهم در پایان دومین بازی اش در فصل جدید هم حسابی خبرساز شد! استقلال تهران که به واسطه جذب ستاره هایی چون بختیار رحمانی، وریا غفوری، کاوه رضایی و حفظ ستاره های فصل های گذشته اش به زعم بسیاری از کارشناسان و فوتبال دوستان موفق ترین تیم نقل و انتقالات و مدعی اصلی جام شانزدهم خوانده می شد لیگ را بسیار بد شروع کرد و با کسب تنها یک امتیاز از 6 امتیاز ممکن، دارد وارد ماجرا و داستانی می شود که فصل گذشته پرسپولیس آن را تجربه کرد و فشار و استرس و انتقاد زیادی را متحمل شد. استقلال تهران در روز نخست هفته دوم در هوای گرم و شرجی اهواز مقابل استقلال خوزستان تن به شکست 2- یک داد؛ شکستی که قطعا بیشتر از آن که ناشی از قدرت میزبان باشد به خاطر ضعف خط دفاع و دروازه بان آبی ها بود و انتقادات زیادی را متوجه رحمتی و مدافعان استقلال و شخص منصوریان به خاطر جذب بازیکنانی چون کنعانی زادگان کرد.
 آمار و ارقام نشان می دهد یك امتیاز از دو بازی، ضعیف ترین شروع استقلال در تاریخ ادوار لیگ برتر است؛ اتفاقی كه شاید كمی منصوریان را تحت فشار بگذارد و كار را برای او سخت كند. آنچه مسلم است اینكه منصوریان حالا به تدریج متوجه می شود مربیگری در تیمی مثل استقلال دشواری های خاص خودش را دارد و شاید به هیچ وجه با فضای باشگاهی همچون نفت تهران قابل مقایسه نباشد.

انتقادات زودرس

دیروز و بلافاصله بعد از نخستین شكست فصل استقلال، شلاق ها علیه این تیم بالا رفت و برخی از پیشكسوتان به انتقاد زودهنگام از شرایط این تیم پرداختند. تنها ساعتی بعد از پایان بازی اهواز، رضا رجبی كه در سال های دور سابقه بازی در باشگاه استقلال را داشته به تندی از منصوریان انتقاد كرد.
او به سایت كاپ گفت: «من اصلا به این حرف ها اعتقاد ندارم که چهار پنج هفته صبر کنید تا تیم خوب شود. استقلال در دو بازی که ارائه داده بر خلاف ادعای پیش از فصل منصوریان هیچ برنامه تاکتیکی نداشت و زیبا هم بازی نکرد. به نظر من برای استقلال خیلی سخت است که در این فصل به اوج برگردد چون کادر فنی این تیم هیجانی و بدون استراتژی یارگیری کردند. برای منصوریان زود بود به استقلال بیاید. او هنوز به پختگی لازم نرسیده است. موفقیت در نفت رزومه لحاظ نمی شود چون هر مربی که به نفت رفت موفق بود. منصوریان هم زود به استقلال آمد و هم در استقلال نمایش داد.
 با نمایش هم که نمی شود در استقلال نتیجه گرفت و قهرمان شد. با جی پی اس و بشکه یخ نمی توان در این تیم نتیجه گرفت. موفقیت در استقلال کار فنی می خواهد. مربیگری کردن فقط به حفظ ظاهر نیست. البته وزن نیمکت استقلال هم خیلی بالا نیست و نیمکت نشینان این تیم هم نمی توانند کمک چندانی به منصوریان بکنند.»
شاهین بیانی هم از دیگر قدیمی های استقلال بود كه به انتقاد از شرایط این تیم پرداخت. او به خبرگزاری فارس گفت: «این نفراتی که ما در زمین می بینیم، نمی توانند تا آخر فصل به استقلال کمک کنند. در خط حمله مشکلات بسیار زیادی وجود دارد و در خط دفاع و هافبک هم همین طور. نفرات جدید با بازیکنان سابق که اتفاقا تعدادشان در تیم کم است هماهنگ نشده اند و می بینید که بازیکنی مثل بختیار رحمانی و کاوه رضایی با وجود گلی که زد اصلا به چشم نیامدند. به نظرم کنعانی زادگان با این شرایط در حد استقلال نیست. بازیکنی که در قلب خط دفاعی بازی می کند باید با تجربه باشد و البته یک سر و گردن از بقیه بازیکنان بالاتر، اما کنعانی زادگان چنین شرایطی ندارد.»



منبع : اسپرت ، خراسان