تبیان، دستیار زندگی
درست است که خیلی از افراد در مواجهه با سردرد سراغ مسکن ها می روند اما برخی گیاهان خواص بهتری دارند. یکی از این روش های طبیعی که اتفاقاً مناسب روزهای گرم سال نیز هست لیموناد با اسطوخودوس است.
عکس نویسنده
عکس نویسنده
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

لیموناد با طعم اسطوخودوس برای مقابله با سردرد + روش تهیه

درست است که خیلی از افراد در مواجهه با سردرد سراغ مسکن ها می روند اما برخی گیاهان خواص بهتری دارند. یکی از این روش های طبیعی که اتفاقاً مناسب روزهای گرم سال نیز هست لیموناد با اسطوخودوس است.

فاطمه مهدی پور - بخش تغذیه و آشپزی تبیان
لیموناد با اسطوخودوس

به دلیل هزاران مشغله روزانه، استرس، گرمای بی امان و دلایل دیگر افراد زیادی از سردرد رنج می برند و دچار فشارهای روحی می شوند. بشر امروز مجبور است که چندین وظیفه را بر عهده بگیرد. همین کارها و قرار گرفتن در معرض آلودگی صوتی و گرمای شدید فشار زیادی به افراد وارد می کند و ممکن است باعث بروز مشکلاتی مانند سردرد شود.

دلیل سردرد هر چه که باشد می تواند برای ساعاتی بسیار آزاردهنده شده و زندگی فرد را مختل کند. خوشبختانه روش های درمانی طبیعی وجود دارد که می تواند این مشکلات را رفع کند. درست است که خیلی از افراد در مواجهه با سردرد سراغ مسکن ها می روند اما برخی گیاهان خواص بهتری دارند. یکی از این روش های طبیعی که اتفاقاً مناسب روزهای گرم سال نیز هست لیموناد با اسطوخودوس است. این گیاه خواص آرامبخشی دارد و به کاهش سردرد و کنترل استرس کمک زیادی می کند. در این مطلب شما را با طرز تهیه یک لیموناد خوشمزه آشنا می کنیم که حاوی اسطوخودوس است. این نوشیدنی خواص ضدالتهابی و آرامبخشی دارد و برای برطرف کردن اختلالاتی مانند سردرد فوق العاده عمل می کند.

لیموناد با اسطوخودوس چه تأثیری روی بدن می گذارد؟

لیموناد حاوی 150 ترکیب فعال است که باعث بهبود سلامتی بدن و پیشگیری از ابتلا به برخی از بیماری ها می شود. لیموناد با اسطوخودوس یک درمان قدیمی است که خواص این گیاه فوق العاده و لیموترش را با هم دارد. اسطوخودوس به عنوان گیاهی معطر و طعم دهنده معروف است و همچنین اثرات زیادی در سلامت جسمی و روحی دارد. این گیاه آرامبخش به کاهش علائم ناشی از استرس و فشارهای روحی کمک زیادی می کند. اسانس روغنی اسطوخودوس که از گل های این گیاه استخراج می شود به عنوان یکی از بهترین روغن های خوراکی شناخته شده است. در زیر به طور خلاصه به اصلی ترین خواص اسطوخودوس اشاره می کنیم:
ضدالتهاب
ضد قارچ
ضدافسردگی
ضدمیکروب
ضداسپاسم
مسکن
ضدعفونی کننده
به دلیل خواص فوق العاده این گیاه شگفت انگیز، لیموناد ما برای مقابله با سردرد، رفع عصبانیت و دیگر عوارض ناشی از استرس و گرمای شدید بسیار موثر عمل می کند. شما می توانید به سادگی آن را در منزل تهیه کرده و از خواص آن بهره مند شوید.

روش تهیه لیموناد با عصاره گیاهی اسطوخودوس

دو روش بسیار ساده برای تهیه این نوشیدنی فوق العاده وجود دارد. در روش اول عصاره گیاهی اسطوخودوس را به کار می برند و در روش دوم به طور مستقیم از خود گیاه به صورت دم کرده یا حتی عرق آن استفاده می شود. البته روش تهیه، تأثیری در خواص آن ندارد.

لیموناد با عصاره گیاهی اسطوخودوس

یک تا دو قطره از این عصاره گیاهی کافی است که شما نوشیدنی تان را طعم دار و با خاصیت کنید. خوشبختانه امروزه عصاره های گیاهی خوراکی در بین مردم شناخته تر شده اند و شرکت های تولیدکننده نیز دست به تولید یا واردات این محصولات می زنند.

عصاره ی گیاهی اسطوخودوس

مواد لازم
عسل: نصف لیوان معادل 170 گرم
آب: دو و نیم لیتر
عصاره روغنی اسطوخودوس: 1 قطره
لیموترش: 6 عدد

روش تهیه
آب را در پارچ مناسب بریزید و سپس آب 6 عدد لیموترش تازه را نیز به آن اضافه کنید. عسل را نیز افزوده و هم بزنید. در نهایت نیز یک قطره عصاره گیاهی اسطوخودوس را به آن اضافه کرده و معطر کنید. می توانید با چند شاخه کوچک اسطوخودوس نیز نوشیدنی تان را تزیین کرده و سرو کنید. شما می توانید روزانه بین 3 تا 4 لیوان از این نوشیدنی مفیدتان را میل کنید. مصرف آن هم راهی برای افزایش مصرف مایعات در طول روز بوده و هم سردردتان را تسکین می دهد. علاوه بر این ویتامین و مواد معدنی خوبی نیز نصیب بدنتان می شود.

لیموناد با دم کرده یا عرق اسطوخودوس

اگر عصاره روغنی اسطوخودوس ندارید نگران نباشید. می توانید از دم کرده یا عرق آن استفاده کنید.

مواد لازم
گل اسطوخودوس: 1 قاشق معادل 10 گرم
عسل: نصف لیوان معادل 170 گرم
آب: یک و نیم لیتر
آب لیموترش: یک لیوان معادل 250 میلی لیتر

لیموناد با اسطوخودوس

روش تهیه
گل اسطوخودوس را با یک لیوان آب جوش به مدت 20 دقیقه دم کنید. سپس آن را صاف کرده و خنک کنید. می توانید به همین میزان از عرق اسطوخودوس استفاده کنید. البته بهتر است کم کم اضافه کرده و طعم آن را بچشید. آب لیموترش را نیز به دم کرده یا عرق اسطوخودوس اضافه کنید. سپس عسل را ریخته و هم بزنید تا کاملاً حل شده و نوشیدنی تان شیرین شود. می توانید روزانه 3 مرتبه از این لیموناد استفاده کنید.
این نوشیدنی کم کالری است و اگر رژیم لاغری گرفته اید می توانید آن را در رژیمتان گنجانده و با استرس های ناشی از رژیم مقابله کنید. توصیه می کنیم این لیموناد را در یخچال منزل داشته باشید و زمانی که با سردرد به منزل برمی گردید آن را میل کنید. بهتر است با مشاهده اولین علائم سردرد به سراغ این لیموناد بروید و یا اینکه در شرایط استرس زا قبل از دچار شدن به سردرد، از آن بنوشید تا پیشگیری شود.


مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.