تبیان، دستیار زندگی
شیر مادر هدیه ای الهی و بهترین و کامل ترین غذایی است که تا پایان شش ماهگی تمام نیازهای غذایی شیرخوار را به تنهایی تامین می کند و شیرخوار نیاز به آب یا هیچ ماده غذایی دیگری ندارد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

ضرورت تغذیه انحصاری نوزاد با شیرمادر تا 6 ماهگی

شیر مادر هدیه ای الهی و بهترین و کامل ترین غذایی است که تا پایان شش ماهگی تمام نیازهای غذایی شیرخوار را به تنهایی تامین می کند و شیرخوار نیاز به آب یا هیچ ماده غذایی دیگری ندارد.

بخش تغذیه و آشپزی تبیان
شیر مادر

به گزارش تبیان به نقل از ایسنا، دکتر محمداسماعیل مطلق به مناسبت آغاز هفته تغذیه با شیرمادر، در خصوص مزایای آن گفت: شیر مادر هدیه ای الهی و بهترین و کامل ترین غذایی است که تا پایان شش ماهگی تمام نیازهای غذایی شیرخوار را به تنهایی تامین می کند و شیرخوار نیاز به آب یا هیچ ماده غذایی دیگری ندارد.

وی افزود: بعد از پایان شش ماهگی، توصیه می شود به همراه شیر مادر، غذای کمکی نیز به شیرخوار داده شود. برای رشد و سلامت بهتر کودک نیز تا پایان دو سالگی یا بیشتر، تغذیه با شیر مادر ادامه یابد. اگر مادران با ترکیبات شیرمادر و فواید آن خوب آشنا شوند، هرگز برای تکمیل دوران شیردهی یعنی تا پایان 24 ماهگی شیرخوار، کوتاهی نخواهند کرد.

بنابر اعلام روابط عمومی معاونت بهداشت وزارت بهداشت، مطلق  کاهش ابتلا به  آلرژی و آسم و عفونت حاد گوش میانی، مننژیت، عفونت مغز و خون در نوزادان، سل، عفونت ادراری و عفونت های دستگاه تنفسی و گوارشی، سرطان خون و سندروم مرگ ناگهانی در کودکان را از مزایای تغذیه نوزاد با شیرمادر عنوان کرد.

مدیرکل دفتر سلامت جمعیت، خانواده و مدارس وزارت بهداشت، همچنین تصریح کرد: افزایش کلسترول و چربی های نامناسب خون و بیماری های عروقی، پوسیدگی دندان و نیاز به ارتودنسی، بیماری های مزمن تنفسی و گوارشی، عفونت های بیمارستانی، کمبود فقر آهن و روی، یبوست و دل درد، برفک به دلیل استفاده از سر پستانک، شب کوری، برگشت محتویات معده به مری (ریفلاکس)، سوء تغذیه و انگشت مکیدن سایر مواردی هستند که در کودکان تغذیه شده با شیرمادر، کمتر دیده می شود.


ایسنا
این مطلب صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر شده و محتوای آن لزوما مورد تایید تبیان نیست .
مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.