تبیان، دستیار زندگی
محور قرار گرفتن فرزند در خانواده، مطابق میل او رفتار کردن و مشورت با فرزند در مورد تصمیمات و برنامه های خانوادگی باعث می شود کودکان خودرای بار بیایند و تبعاتی را در آینده برای آنها پدید آورد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

فرزندسالاری پدیده ناخوشایند خانواده های مدرن

فرزندسالاری

نی نی سایت: مهدی امامی روان شناس در گفتگو با بیان اینکه پدیده فرزند سالاری از معضلاتی است که برخی خانواده ها با آن دست به گریبان هستند، اظهار داشت: محور قرار گرفتن فرزند در خانواده، مطابق میل او رفتار کردن و مشورت با فرزند در مورد تصمیمات و برنامه های خانوادگی باعث می شود کودکان خودرای بار بیایند و تبعاتی را در آینده برای آنها پدید آورد.
وی افزود: این پدیده می تواند دلایل متفاوتی داشته باشد، در برخی خانواده های سنتی به فرزند پسر اهمیت ویژه ای می دهند و تمام فعالیت های خانواده طبق خواسته آن فرزند پیش می رود و در زندگی مدرن تک فرزندی می تواند دلیل این معضل باشد.
امامی با بیان اینکه فرزند سالاری، ظلم در حق کودکان است، تصریح کرد: خودخواهی، سلطه طلبی، غرور و تکبر و عدم مسئولیت پذیری از عواقب ابن پدیده است.
این روان شناس در ادامه افزود: بها دادن بیش از حد به فرزندان باعث می شود آنها نتوانند در آینده تعامل درستی با اطرافیان داشته باشند و روابط اجتماعی شان شدیداً تحت الشعاع این مشکل تربیتی واقع شود.
وی در پایان گفت: بهتر است تصمیمات در خانواده و با مشارکت همه اعضا انجام شود و نظر فرد خاصی مخصوصاً فرزندان به عقاید دیگران ارجحیت داده نشود، همچنین باید اقتدار پدر تقویت شده و تصمیم نهایی را والدین اتخاذ کنند.


نی نی سایت
این مطلب صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر شده و محتوای آن لزوما مورد تایید تبیان نیست .
مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.