تبیان، دستیار زندگی
متاسفانه خبری به اشتباه در شبکه های خبری و اجتماعی مبنی بر جراحی حنجره خواننده پاپ ایران،فریدون آسرایی پخش شد که بلافاصله توسط این هنرمند و در صفحه اینستاگرامش تکذیب شد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

آسرایی حنجره اش را جراحی نکرد

متاسفانه خبری به اشتباه در شبکه های خبری و اجتماعی مبنی بر جراحی حنجره خواننده پاپ ایران،فریدون آسرایی پخش شد که بلافاصله توسط این هنرمند و در صفحه اینستاگرامش تکذیب شد.

فرآوری: یاسمن پیشوایی -بخش هنری تبیان
فریدون آسرایی

یکی از خوانندگان خوب و پرطرفدار پاپ، فریدون آسرایی است که هم اکنون حدود 50 سال سن دارد .اصالتش به منطقه آسرا باز می گردد. قریب به 22سال خارج از کشور زندگی کرده و لیسانس کشاورزی دارد.
فعالیت هنری آسرایی از سال 1378 یعنی دهه هشتاد و زمانی که محمد اصفهانی و خشایار اعتمادی تازه مطرح شده بودند، آغاز شد.
ترانه خونه به خونه و همچنین گل هیاهو را کمتر کسی نشنیده و با آن خاطره ندارد.
آسرایی تا کنون فعالیت زیادی در عرصه موسیقی انجام داده و علاوه بر کنسرت های متعدد، شش آلبوم روانه بازار کرده که برخی از ملودی ها را خودش ساخته است.
از برترین آثار فریدون، سلام با ترانه ای از حسین غیاثی باعث شد تا این اثر به عنوان قویترین و برترین ملودی سال 1388 کشور برگزیده شود. سلام ماندگارترین اثر فریدون تلقی می شود. او در سال 1394 با خواننده سبک رپ آرمین_تو_ای_اف_ام تک آهنگ نیستی را خواندند.

اما حنجره این هنرمند خوب کشور، گویا دچار مشکل شد؛ با آنکه در ابتدا تشخیص صحیح داده نشد، ولی بالاخره با انجام یک دوره درمان خبرهای خوشی برای دوستداران صدای آسرایی در راه است.


متاسفانه در خبرگزاری ها چنین عنوان شد که: فریدون آسرایی هفته پیش زیر تیغ جراحی رفت و حنجره خود را به دست پزشکان سپرد.

او درباره مشکل خود گفت: مدت طولانی بود که در حنجره ام احساس درد می کردم. این مشکل تا حدی پیش رفت که صدایم به  زور خارج می شد. به پزشکان زیادی مراجعه کردم، اما هیچ کدام تشخیص درستی ندادند.
وی افزود: در نهایت یک پزشک حاذق ضمن معالجه از من درباره علت این درد پرسید و من در جواب گفتم در طول یک ماه بیش از 40 اجرا رفتم. متاسفانه دکتر به من گفت که وضعیت خطرناکی دارم و مشکوک به ابتلا به سرطان حنجره هستم و باید بیش از پیش مراقبت به عمل آورم.
او ادامه داد بالاخره با کمک دوستان به دکتر امینی در بیمارستان عرفان معرفی شدم و ایشان بعد از معاینه دستور جراحی و بیهوشی کامل را به خاطر وضع خطرناکی که داشتم، سریعاً اعلام کردند. او روی حنجره من امواج رادیویی با نام مستعار آر اف اعمال کرد و بعد از این عمل به مدت یک روز بستری بودم.
آسرایی همچنین گفت: دوران نقاهت من بین دو تا شش ماه تعیین شد. خدا را شکر احساس بهتری نسبت به قبل دارم. اسم پزشک و جزئیات آن را از دو بابت اعلام کردم. اول اینکه تشکر ویژه داشته باشم و دوم اینکه افراد زیادی به مشکل من دچار هستند و با معرفی من به راحتی می توانند سلامتی کامل خود را بدون نگرانی به دست آورند. گرچه هزینه ای این عمل سرسام آور است، اما ارزش سلامتی بیشتر از هر چیز دیگری است.
او تأکید کرد: این مشکل از ابتدای ماه مبارک رمضان با من دست به گریبان بود و این اواخر صدای خودم را به زور می شنیدم. البته دکتر معالج برای اجرای صحنه ای من مانعی ایجاد نکرده و تا زمان کنسرت مجوز خواندن دارم.
این هنرمند در بخش دیگری از صحبت هایش به برنامه های آتی خود اشاره کرد و گفت: 21 مردادماه در متل قو و 22 هم در سالن میلاد نمایشگاه بین المللی تهران به دیدار هوادارانم خواهم رفت. ضمن آنکه تک آهنگی روز 15 مردادماه به مناسبت سالروز تولدم از من منتشر خواهد شد.
خواننده قطعه "سلام"  گفت: این قطعه با نام "بگو که عاشقی" با ترانه ای از روح ا... احمدی و موسیقی پیام شفاهی اوایل این هفته از سایت ها منتشر و پخش خواهد شد. بعد از این کار هم استراحت کرده و کارهایم را به بعد از ایام محرم و صفر موکول خواهم کرد.

تکذیب در صفحه شخصی اینستاگرام هنرمند

پس از همه گیر شدن خبر جراحی حنجره ، آسرایی در صفحه اینستاگرامش نوشت:

دوستان عزیز، سلام.

واجب می دونم کمی توضیح راجع به ناراحتی که در حنجره داشتم، بدم؛ چون بعضی از رسانه ها ظاهراً موضوع رو به درستی درک نکردند.
بنده بر اثر رفلاکس یا ترشح بیش از حد اسید معده دچار ناراحتی حنجره شدم و یکی از متخصصان وضعیت رو کمی خطرناک اعلام کردند و با مراجعه به چند دکتر تصمیم گرفتم عمل RF رو در انتهای مری انجام بدم تا از بازگشت اسید به مری و حنجره جلوگیری کنم. البته زخم معده هم یکی دیگه از مشکلاتم بود و توضیح اینکه، من هیچ عمل جراحی روی حنجره انجام ندادم و الان مشکلی هم برای خوندن ندارم و اطلاع رسانیم برای کسانی بود که مشکل منو دارن و قبل از عمل جراحی می شه با عمل RF یا رادیو فرکانسی خودتونو به دست تیغ جراحی ندید...

در نهایت من حالم خیلی خوبه و حنجره ام مشکلی نداره و دو شب پیش آهنگ جدیدم رو در استودیو خوندم و هفته ی بعد هم اجرا دارم و کنسرت ها هم از 21 مرداد شروع می شه.

شاد باشید و به شایعه ها اهمیت ندید و حقیقت رو از خودم سئوال کنید


منابع:
هنرآنلاین
دهکده موزیک
مجله نوترین
صراط