تبیان، دستیار زندگی
آقایان فغانی ، منصوری و سخندان به عنوان تنها نمایندگان فوتبال ایران در المپیک ریو مورد تقدیر و بدرقه اسپانسر داوری قرار گرفتند.
عکس نویسنده
عکس نویسنده
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

مراسم بدرقه و تجلیل داوران المپیکی فوتبال توسط نامی نو

آقایان فغانی ، منصوری و سخندان به عنوان تنها نمایندگان فوتبال ایران در المپیک ریو مورد تقدیر و بدرقه اسپانسر داوری قرار گرفتند.

حسین محمدی - بخش ورزشی تبیان

نامی نو

نامی نو به عنوان حامی داوران فوتبال کشور در اقدام شایسته ای از 3 داور بین المللی کشور به عنوان تنها نمایندگان فوتبال کشور در المپیک تجلیل به عمل آورد ، آقای ثابت پی ضمن آرزوی موفقیت این تیم شایسته در مسابقات ریو اعلام کرد که اسپانسری فقط پرداختهای مالی نیست و حمایت های همه جانبه ای را شامل می شود.

علیرضا فغانی نیز ضمن تشکر از حامی داوری اعلام کرد که طی سالیان گذشته متاسفانه شان و منزلت داوری در جایگاه مناسب دیده نشده و داوران نیز تنها به دنبال تامین نیازهای مالی نمی باشند و بخش اعظمی از مطالبات داوری برخورداری از احترام درخور داوری است .

ایشان ضمن انتقاد از عملکرد ضعیف برخی سازمانهای مرتبط  در برخورد با داوری ، عامل اصلی بی احترامی به این قشر را برخورد این دستگاه ها دانست ، فغانی حضور تنها 4 تیم داوری از آسیا را در المپیک بسیار مهم ارزیابی کرد و حضور تیم داوری ایران به عنوان یکی از دستاوردهای ارزشمند داوران ایران برشمرد. فغانی رصد و آنالیز فیفا و کنفدراسیون آسیا از عملکرد داوران را تنها ملاک انتخاب داوران بین المللی برشمرد و آرزوی پیشرفت داوران کشور در این حوزه را داشت. در ادامه آقای محمدرضا منصوری یکی از کمک داوران اعزامی ، هماهنگی تیم داوری را بسیار خوب ارزیابی کرد و اشتباهات داوری را اجتناب ناپذیر دانست ، وی اشاره کرد که تمرینات و کیفیت داوری این تیم دلیل احراز شایستگی جهت حضور در المپیک شده است.

رضا سخندان یکی دیگر از کمک داوران اعزامی ، ضمن تقدیر از عملکرد حامی داوران ضمن اشاره به مراسم تجلیل از داوران لیگ برتر در فصل پیش توسط اسپانسر،  اعلام کرد ، کاری که سایر حامیان طی سالیان گذشته انجام دادند نامی نو در یک سال انجام داد.

سخندان نیز از عملکرد ضعیف دستگاه های متولی در حمایت از این تیم داوری که تنها نمایندگان فوتبال ایران در المپیک هستند انتقاد کرد و گفت متاسفانه هنوز شرایط افزایش دستمزدهای داوری اجرایی نشده و باید حداقل شرایطی برای افزایش کیفیت داوری در ایران لحاظ ظود ، وی تجلیل از پیشکسوتان و شهدای داوری را یکی از شاخص ترین برنامه های حامی برشمرد و گفت آرزو می کنم که همیشه برنامه های حمایتهای به همین منوال برگزار گردد.

در پایان مراسم تجلیل و بدرقه تیم داوری فوتبال ، آقای ثابت پی باآرزوی توفیقات روز افزون این تیم و سایر داوران در عرصه های داخلی و بین المللی با اهدا یک جلد قران مجید و هدایای نقدی و غیرنقدی ، حضور داوران را در عرصه های بین المللی به عنوان سفیران فرهنگی ورزشی ایران برشمرد و خواهان تشکیل کمیته ای متشکل از نمایندگان فدراسیون فوتبال ، داوران فعال و اسپانسر برای رسیدگی به مشکلات و برنامه ریزهای آتی شد.