تبیان، دستیار زندگی
منطقه گرشگری و بکر بنه کوه گرمسار مقصد جدید و مناسب سفرهای تابستانی گردشگران
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

جلوه ای زیبا از کویر بنه کوه گرمسار

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان گرمسار گفت: منطقه نمونه گردشگری و بکر بنه کوه واقع در شمال شهر گرمسار می تواند مقصد جدید و مناسبی برای سفرهای تابستانی گردشگران باشد.

گروه گردشگری تبیان

title

شهر گرمسار را شهر آفتاب می گویند.
به گزارش تبیان مهوش کمالی روز چهارشنبه در گفت و گو ایرنا افزود : این منطقه به دلیل قرار داشتن بر سر راه باستانی گرمسار(خوار) به مازندران، از نظر تاریخی و نظامی دارای اهمیت ویژه ای است و قلعه باستانی' استوناوند'، 'ریگ تپه' و 'قلعه گبری' در این منطقه وجود دارد.
به گفته وی در این منطقه به دلیل قرار داشتن بنه کوه در بخش انتهایی رودخانه 'حبله رود'، انواع پرندگان و ماهی ها زیست می کند.
راه آهن تهران - گرگان از روستای بنه کوه عبور می کند.
کمالی به محصولات باغی این منطقه اشاره و اضافه کرد: بنه کوه در تابستان برای شنا مناسب است و در کوه های اطراف آن نیز گیاه های دارویی از جمله ریواس وجود دارد.
وی قلعه قدیمی، معماری آلمانی ایستگاه راه آهن و غار نمکی را از دیگر مکان های دیدنی و تاریخی بنه کوه گرمسار ذکرکرد.
رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گرمسار با بیان این که یکی از جاذبه های تاریخی بنه کوه، قلعه ' استوناوند' است، تصریح کرد: قدمت این قلعه حدود سه هزار سال است.
کمالی با اشاره به این که در دوران شاهان قبل از اسلام این قلعه در دست مغان بوده است، گفت: قلعه استوناوند بر فراز تیغه های بلند دامنه جنوبی کوهستان البرز استوار شده و بقایای برج و باروی پیرامون آن پهنای دره حبله رود و راه قدیمی کناره رود را در میان گرفته است.
وی بیان داشت : برج های دیده بانی این دژ برتمامی طول دره و کناره های جنوبی رودخانه تا اراضی هموار حاشیه شمالی کویر ناظر است.
رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان گرمسار گفت: نحوه ساخت این برج نشانگر ذکاوت و توانایی سازندگان در هموار کردن مسیر سخت گذر آن با طراحی و معماری مناسب و کاستن و افزودن بر سطح کوه است.
بنه کوه در پنج کیلومتری شمال گرمسار واقع شده است.


www.irna.ir

این مطلب صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر شده و محتوای آن لزوما مورد تایید تبیان نیست .