تبیان، دستیار زندگی
اگر تا به حال فکر می کردید که میمون تنها حیوانی است که به نارگیل علاقه مند است، سخت در اشتباه هستید؛ چون خرچنگ دزد از طرفداران پروپا قرص ...نارگیل است.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

خرچنگ غول پیکر

اگر تا به حال فکر می کردید که میمون تنها حیوانی است که به نارگیل علاقه مند است، سخت در اشتباه هستید؛ چون خرچنگ دزد از طرفداران پروپا قرص نارگیل است

خرچنگ غول پیکر

خرچنگ نارگیل یا خرچنگ دزد، یکی از بزرگ ترین گونه های بندپایان است که وزن آن تا ٥ کیلوگرم می رسد و تا اندازه ٩٠سانتی متر رشد می کند، از نکات جالب در مورد این حیوان عجیب و البته ترسناک این است که غذای مورد علاقه اش نارگیل است و با بالارفتن از درخت نارگیل میوه درخت را می کند و به زمین می اندازد به این خاطر به این حیوان خرچنگ دزد هم می گویند.

اندازه بزرگ خرچنگ نارگیل از این حیوان موجودی وحشتناک ساخته که تصور گاز گرفته شدن توسط دست  بزرگ و قوی آن هم درد آور است، پس اگر سفری به جزایر اقیانوس هند داشتید و برای استراحت زیر درخت نارگیل نشستید حتما به بالای سر خود دقت کنید، شاید یک خرچنگ ٩٠ ساله روی سرتان نارگیل بیندازد.

هم چنین آنها در بازارهای ژاپن - توکیو به عنوان حیوان خانگی فروخته می شوند. اما به سختی می شود باور کرد که مردم این جانور ترسناک را به عنوان حیوان خانگی نگه داری کنند. نه تنها به خاطر سایزشان و قیافه ترسناکشان بلکه به دلیل قدرت زیادی که دارند نگه داری آنها به عنوان حیوان خانگی کمی غیر ممکن به نظر می رسد. اگر شما به اندازه کافی مراقب نباشید خرچنگ نارگیل به سادگی می تواند اعضا بدن شما را بشکند و خرد کند.

فقط فکر کنید وقتی می تواند نارگیل را خرد کند چه بلای می تواند سر بازوی انسان در آورد. خرچنگ نارگیل بزرگ ترین خرچنگ زمینی خوراکی است

این خرچنگ در نواحی گرمسیری هندوستان و اقیانوس آرام یافت می شود. غذای اصلی آنها نارگیل است. این خرچنگ در ابعاد 3 فوت از نوک سر تا انتهای دم و وزنش تا 40 پوند می رسد. همراه با 2 جفت چنگک بسیار قوی که با آن نارگیل ها را به راحتی می شکند. آنها می توانند از درخت بالا بروند اما فقط می توانند نارگیل های را بخورند که از درخت افتاده است. گوشت خرچنگ نارگیلی یکی از لذیذترین غذاهای محلی آن منطقه به حساب می آید.

خرچنگ غول پیکر

koodak@tebyan.com

شهرزاد فراهانی-آکا ایران
مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.