تبیان، دستیار زندگی
یجان دوباره در قاره سبز دور رفت از مرحله ی یک هشتم پایانی لیگ قهرمانان اروپا امشب و فردا شب با برگزاری 8 بازی آغاز خواهد شد. در بازیهای امشب که از ساعت 23 و 15 دقیقه به وقت تهران برگزار خواهد شد ، در مهمترین باز...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

لیگ قهرمانان اروپا

هیجان دوباره در قاره سبز


دور رفت از مرحله ی یک هشتم پایانی لیگ قهرمانان اروپا امشب و فردا شب با برگزاری 8 بازی آغاز خواهد شد.

در بازیهای امشب که از ساعت 23 و 15 دقیقه به وقت تهران برگزار خواهد شد ، در مهمترین بازی رئال مادرید در سانتیاگو برنابئو میزبان بایرن مونیخ است.

این بازی از آن جهت که هر دو تیم در بازیهای این هفته خود در لیگ های داخلی ناکام بوده اند (رئال مقابل بتیس تن به تساوی داد و بایرن مغلوب آلمانیا آخن شد) هم جالب خواهد بود ضمن اینکه برخورد های رئال و بایرن همیشه در مراحل بالایی لیگ قهرمانان دیدنی بوده است. دو رویارویی اخیر دو تیم با پیروزی رئال تمام شده است.

میلان در گلاسکو به مصاف سلتیك اسکاتلند خواهد رفت که این بازی در صورت به میدان رفتن پائولو مالدینی یکصدمین حضور او در لیگ قهرمانان اروپا خواهد بود.

او با کسب این افتخار پس از رائول (106 بازی)، روبرتو كارلوس (105 بازی) و دیوید بكام (102 بازی) همگی از رئال مادرید و الیور كان (100 بازی) از بایرن مونیخ پنجمین بازیکن از این حیث خواهد بود.

مالدینی که از 1985 در میلان عضویت دارد تا کنون هفت بار قهرمان سری A و چهار بار قهرمان اروپا (1989، 1990، 1994 و 2003) شده است.

منچستر یونایتد صدرنشین لیگ برتر انگلیس هم امشب میهمان لیل تیم سوم لیگ فرانسه است . شاگردان جوان سر آلکس فرگوسن در لیگ قهرمانان هم مدعی اند.

و دیدار پی اس وی آیندهوون با آرسنال هم جذابیت های خاص خود را خواهد داشت.

اما فردا شب هم 4 بازی برگزار میشود که 2 مسابقه ی آن در ایتالیا خواهد بود.

پس ازفاجعه ورزشگاه كاتانیا دولت ایتالیا دابیرویژه ای را برای تامین امنیت ورزشگاهها اتخاذ كرد و به همین دلیل ورزشگاههای میلان و رم با شرایط خاصی پذیرای هواداران فوتبال برای بازیهای اخیر خواهند بود.

در ورزشگاه سن سیروكه بیش از 80 هزارنفرگنجایش دارد فقط 36 هزار تماشاگر می توانند شاهد دیدار اینترمیلان و والنسیای اسپانیا در مرحله یك هشتم نهایی رقابتهای قهرمانی فوتبال باشگاههای اروپا باشند.

اتحادیه فوتبال اروپا یوفا اعلام كرد ، برای این كه ورزشگاه سن سیرو بتواند از همه ظرفیت خود استفاده كند باید سایر شرایط مطلوب را كسب كند.

البته برای بازی آ اس رم و لیون ، دو تیم می توانند تا جای ممكن از حمایت تماشاگران خود در ورزشگاه المپیك رم برخوردارشوند.

پیشتر رومانوپرودی نخست وزیر ایتالیا وعده داده بود تدابیر قاطعی در خصوص بازیهای فوتبال در این كشور اتخاذ خواهد شد به گونه ای كه جو حاكم بر ورزشگاههای این كشور به طور اساسی متحول شود.

یكی از مسئولان دولت ایتالیا هم گفته است فقط پنج ورزشگاه اكنون در شرایط مطلوب و مناسبی قراردارد.

بر اساس قوانین جدید هر ورزشگاه باید بیش از ده هزارجایگاه داشته باشد ، شماره بلیت ها با جایگاه ها همخوانی داشته باشد ، به سیستمهای ویدئویی نظارتی داخلی و خارجی مجهزباشد ، پاسگاه پلیس درداخل ورزشگاه ایجاد شود و خروجیهای كافی نیزبرای ورزشگاه در نظرگرفته شود.

گفتنی است شماری از طرفداران پرو پا قرص تیمهای فوتبال آ ث میلان ، اینترمیلان و یوونتوس تورین تدابیر دولت ایتالیا برای مقابله به خشونت در ورزشگاهها را محكوم كرده بودند

طرفداران تندرو این سه باشگاه فوتبال به ویژه ممانعت از تردد دسته جمعی هواداران تیمهای فوتبال را محكوم كرده اند.

فردا شب خوزه مورینیو با چلسی در ورزشگاهی که از آن به شهرت رسید در لیسبون به مصاف شاگردان سابقش در پورتو خواهد رفت.

اما بازی دو تیم بندری بارسلونا و لیورپول در نیوکمپ هم از جذابیت های این مرحله است.

رکوردشکنی مالدینی و ستایش فیگو

اتوئو: مورینیو موجود بی ارزشی است

لیگ قهرمانان اروپا ؛ نکونام و مهدوی کیا به هم رسیدند!

معرفی باشگاههای جهان