تبیان، دستیار زندگی
امروزه با توجه به تنوع در تولیدات كارخانه ای مواد شوینده، سفیدكننده و مانند آنها امور شست و شو و به طور كلی تمیزكاری در خانه و یا حتی محیط های دیگر نه تنها سرعت یافته ، بلكه راحت تر شده است. البته مواد طبیعی گوناگونی مانند ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

نكات ایمنی در مورد مواد شوینده

امروزه با توجه به تنوع در تولیدات كارخانه ای مواد شوینده، سفیدكننده و مانند آنها امور شست و شو و به طور كلی تمیزكاری در خانه و یا حتی محیط های دیگر نه تنها سرعت یافته ، بلكه راحت تر شده است.

البته مواد طبیعی گوناگونی مانند نمك طعام، آب لیمو ترش، گلیسرین، سركه سفید و جوش شیرین و ... نیز وجود دارند كه برای لك بری و سفید كردن مورد استفاده قرار گرفته و بسیارمفید نیزهستند ، ولی برای كلیه موارد كافی نبوده لذا همه ما مجبور به استفاده از محصولات شیمیایی كارخانه ای هستیم كه استفاده از آنها نیازمند رعایت نكاتی است كه در ذیل به آنها اشاره می شود:

مواد شوینده ، ضدعفونی كننده وسفید كننده را در كمد نگه داری كنید كه در ِ آن قفل شده و قابل دسترس بچه ها نباشند.

قراردادن موادی از این دست دركابینت های زمینی آشپزخانه، ممكن است خطرات بسیاری را برای كودكان ایجاد كند.

اگر در خانه تان با یكی از مواد یاد شده ، مشغول كار هستید و كودك شما در نزدیكیتان مشغول بازی است به هنگام ترك آن مكان حتی به طور موقتی برای جوابگویی زنگ در یا تلفن، كودك را به همراه ببرید.

بر روی قوطی مواد یاد شده حتماً برچسبی حاوی نام كالا و جمله" خوردنی  نیست" بچسبانید.

به هنگام استفاده از مواد شوینده از دستكش استفاده كنید.

اگر از مواد سفید كننده و انواع اسیدها استفاده می كنید ، مراقب باشید كه به پوست، چشم و حتی لباس شما نپاشد.

در صورتی كه حتی قطره ای از آن با چشم شما تماس پیدا كرد، به سرعت چشمتان را با آب فراوان بشویید.

هنگامی كه برای شست و شوی سرویس های بهداشتی از مواد فوق استفاده می كنید، حتماً پنجره ای را در آن مكان باز كرده و در صورت وجود هواكش ، آن را روشن كنید. در ضمن برای شست و شو از آب داغ استفاده نكنید، زیرا بخارات ناشی از محلول آب داغ و مواد شوینده ، سبب مسمومیت تنفسی شود.

از كار با مواد شیمیایی قابل اشتعال در نزدیكی شعله گاز  بپرهیزید، زیرا ممكن است همین بی احتیاطی سبب بروز آتش سوزی عظیمی در خانه تان شود.

هرگز مواد شوینده مختلف را با هم دیگر مخلوط نكنید. اگر یك محصول شوینده برای پاك كردن سطحی كافی و كارساز نباشد، ابتدا با دستمال نمدار مواد قبلی را كاملاً از روی سطح زدوده ، سپس مواد جدید را استفاده كنید.

مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.