تبیان، دستیار زندگی
شوم رونالدو که تحت هیچ شرایطی نمی‌توانست نظر کاپلو را جلب کند به هیچ عنوان تصور نمی‌کرد پس از پیوستن به میلان به این سرعت در ترکیب میلان قرار‌ بگیرد و حتی نظر مثبت کارلو آنچلوتی را جلب کند. رونالدو ابراز امیدواری ک...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

رونالدو : دوباره ستاره میشوم


رونالدو که تحت هیچ شرایطی نمی‌توانست نظر کاپلو را جلب کند به هیچ عنوان تصور نمی‌کرد پس از پیوستن به میلان به این سرعت در ترکیب میلان قرار‌ بگیرد و حتی نظر مثبت کارلو آنچلوتی را جلب کند.

رونالدو ابراز امیدواری کرده است پیراهن شماره 99 میلان برایش خوش‌یمن باشد و به زودی راه گلزنی را پیدا کند.

* شروع امیدوار کننده

رونالدو که به نظر می‌رسید از نظر بدنی در شرایط ایده‌آلی قرار گرفته است در خصوص حضور 30 دقیقه‌ای‌اش در ترکیب روسونری در بازی میلان برابر لیوورنو گفت: "در ابتدا کمی استرس داشتم چون همیشه شروع با باشگاه جدید کمی دشوار است، قطعا به زمان بیشتری برای تطابق با سایر بازیکنان احتیاج دارم.

اما در هر صورت به نظرم همه چیز به خوبی پیش رفت و از اینکه آنچلوتی از بازی ام ابراز رضایت کرد بسیار خوشحالم. کسب سه امتیاز برای میلان در این مقطع بسیار مهم است و شاید هواداران حضورم را به فال نیک بگیرند."

اما در بازی برابر سیه نا که به برتری 4 -3 میلان انجامید ، رونالدو زننده ی 2 گل برای تیم جدیدش بود.

او با این حال تاکید کرد که هنوز در اوج آمادگی نیست.

رونالدو پس از این پیروزی گفت: بازی بسیار خوبی را انجام دادیم. با تمام وجود کار کردیم، اما باید بگویم که من هنوز به اوج آمادگی ام نرسیده ام.

اشتباهاتم باعث ناراحتی است، اما کم کم و با صبر و حوصله خود را به مرز آمادگی کامل خواهم رساند.

رونالدو در خصوص برخورد بازیکنان میلان گفت: "جو بسیار خوبی در تیم حاکم است و دوست دارم از هم بازیانم نکات جدیدی را یاد بگیرم. گل‌ها دیر یا زود خواهند آمد و دوست دارم در حضور میلان در جدول سری A نقش داشته باشم.ضمن اینکه هر چه سریع‌تر باید روابطم با سایر بازیکنان را افزایش دهم."

رونالدو که پیوستن به میلان را یک فرصت طلایی برای اثبات توانایی ‌هایش می‌داند، ادامه داد: "وقتی مذاکرات رئال و میلان در فاز آخر بود کمی نگران شدم چون این ترس وجود داشت که طرفین بر سر مسائل مالی به توافق نرسند و انتقال به میلان به فصل بد موکول شود که این موضوع اصلا برایم جالب نبود چون هیچ جایگاهی در ترکیب رئال نداشتم و تحمل این وضعیت برای شش ماه دیگر واقعا سخت بود.

پس از آن هم تابستان قرار داشت و ممکن بود آمادگی‌ام را به طور کامل از دست بدهم، بنابراین وظیفه دارم از مسؤولان میلان تشکر کنم که این فرصت بسیار خوب را در اختیارم گذاشتند. باید اثبات کنم رونالدو هنوز تمام نشده است و قطعا با گذشت زمان شرایط بهتری را در میلان تجربه می‌کنم.

فراموشی گذشته

بازگشت دوباره میلان به ورزشگاه سن ‌سیرو کاملا متفاوت بوده است. هواداران اینتر دل چندان خوشی از او ندارند چون عقیده دارند رونالدو با ناسپاسی نراتزوری را ترک کرد.

از سوی دیگر شرایط بد مهاجم برزیلی در رئال به خصوص طی یک‌ سال گذشته این سؤال را به وجود آورده است که آیا رونالدو از نظر روحی آمادگی تقابل با چالش‌های پیش رو در میلان را خواهد داشت یا خیر؟

رونالدو در پاسخ به این پرسش اعلام کرد گذشته از او مدت‌ هاست که فراموش شده است و تنها به موفقیت میلان و آینده این تیم فکر می‌کند؛ فکر نمی‌کنم دلیلی برای صحبت کردن در خصوص حوادث گذشته وجود داشته باشد.

تغییر باشگاه در فوتبال حرفه‌ای امروز امری کاملا طبیعی است. در اینتر لحظات بسیار خوبی داشتم اما پس از اینکه مصدومیتم طولانی شد تصمیم گرفتم این تیم را ترک کنم و نظر دیگران در این خصوص هیچ اهمیتی برایم ندارد.

رئال را با میل خودم انتخاب کردم و فکر نمی‌کنم این جابه‌جایی به معنای خیانت به اینتر بوده باشد. در رئال گل‌ های زیادی زدم و یک بار نیز عنوان لالیگا را به دست آوردم اما شرایط به حد غیرقابل تحملی رسیده بود چون کاپلو هیچ توجهی به من نداشت و من هم به عنوان یک بازیکن حرفه‌ای ناچار بودم شرایط را عوض کنم."

رونالدو در خصوص شرایط میلان برای ادامه رقابت‌ های سری A گفت: این امیدواری وجود دارد که بتوانیم عنوان سوم را به دست آوریم چون هم اکنون میلان روند مطلوبی دارد.

جبران امتیازات منفی کار آسانی نبوده است به خصوص اینکه بازیکنان از نظر روحی شرایط خوبی نداشتند و به همین دلیل عقیده دارم آنچلوتی مربی بزرگی است که توانسته میلان را از شرایط بحرانی خارج کند؛ تا پایان فصل شانزده هفته باقی مانده است و قطعا جایگاه میلان بسیار بهتر از قبل خواهد شد."

رونالدو به دلیل اینکه در فصل جاری رقابت ‌های جام باشگاه های اروپا با پیراهن رئال مادرید به میدان رفته است نمی‌تواند در ادامه این بازی ‌های حساس به میلان کمک کند اما عقیده دارد وضعیت این تیم بسیار بهتر از قبل شده است.

رونالدو در خصوص تقابل با سلتیک گفت: "بازی با این تیم به هیچ عنوان آسان نیست. سلتیک اسکاتلند تیم پرقدرتی است که می‌تواند دردسرساز شود. تنها خوش‌شانسی این است که اکنون از بحران خارج شده‌ایم و فکر می‌کنم تا شروع این بازی به آمادگی کامل برسیم.

صعود از مراحل حذفی جام باشگاه ها اروپا بسیار دشوار است اما توانایی آن را خواهیم داشت. در این بازی‌ها فقط می‌توانم به عنوان یک تماشاگر و هوادار میلان را تشویق کنم اما نسبت به موفقیت تیم بسیار خوشبین هستم. احساس بسیار خوبی از حضور در میلان دارم و امیدوارم افتخارات جدیدی را با پیراهن این باشگاه به دست آورم.

رونالدو به رکورد گرد مولررسید

بازگشت رونالدو