تبیان، دستیار زندگی
همانطورکه می دانید موهای فر به علت فرم خاص پلهای گوگردی مو می باشد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

روش های خانگی برای کراتینه مو

همانطورکه می دانید موهای فر به علت فرم خاص پلهای گوگردی مو می باشد.

فراوری لیلا عشقی -بخش زیبایی تبیان
مو

امروزه محصولاتی وجود دارد که با شکستن این پلها و به حالت صاف درآوردنشان موها را بدون هیچ آسیبی کاملاً صاف می کند و چون ساختار مو تغییر کرده است موها برای همیشه صاف و بدون وز خواهند ماند و فقط وقتی از ریشه رشد می کنند بسته به میزان فر بین ۹ ماه تا یکسال بعد باید ریشه ها را صاف کرد با این روش موها نه تنها سالم باقی می ماند بلکه قویتر و براقتر و زیباتر می شود و تلالویی بی نظیر خواهد داشت دیگر داشتن موهای صاف و سالم یک آرزو نیست.

کراتینه مو چیست؟؟

شما برای بازگرداندن حیات دوباره به موهایتان، باید کراتین را به آن برگردانید تا دوباره موهایتان با جذب مواد مغذی و تقویت به حالت طبیعی اولیه خود درآید. پس از کراتینه صحیح موهایی زیبا و بدون وز خواهید داشت که از شانه کردن آن لذت می‌برید.موها وقتی در معرض انواع مواد شیمیایی قرار می‌‌گیرند خشک و شکننده می‌شوند.خانم‌هایی که عادت دارند به صورت مداوم رنگ موی خود را تغییر می‌دهند یا فر و مش می‌کنند، پس از مدتی کیفیت موی خود را از دست می‌دهند. زمانی می‌رسد که شما وقتی موهایتان را شانه می‌کنید، موهایتان می شکند و هیچ ماده ای دیگر جلای خوبی به موهایتان نمی‌دهد.فکر می کنید موهایتان مرده و خشک است، موهای شما ماده حیاتی خود را به نام “کراتین” از دست داده اند. کراتین اصلی‌ترین ماده تشکیل دهنده ساقه موهایتان است که شما با استفاده مداوم از مواد شیمیایی رنگ، مش، فر، براشینگ های مکرر با سشوارهای داغ، تافت و ژل، آن را از بین برده اید.شما برای بازگرداندن حیات دوباره به موهایتان، باید کراتین را به آن برگردانید تا دوباره موهایتان با جذب مواد مغذی و تقویت به حالت طبیعی اولیه خود درآید. پس از کراتینه صحیح موهایی زیبا و ابریشمی خواهید داشت که از شانه کردن آن لذت می‌برید. بهترین کراتین ها کراتین هایی هستند که درصد صاف کنندگی آنها کم است.

کراتینه کردن برای چه کسانی مناسب است؟

تخم مرغ در درخشان کردن و قوی کردن موها نقش مهمی بازی می کند.روغن زیتون کمک می کند موها کاملا مرطوب نگه داشته شوند.این دو  در ترکیب با همدیگر موها را به طور طبیعی صاف می کنند.
کراتینه فقط موهای آسیب دیده ناشی از دکلره و سایر مواد شیمیایی را احیاء می کند. این نوع کراتینه بسته به میزان آسیب دیدگی مو معمولا باید در چند نوبت انجام شود تا عمل احیاء به خوبی انجام شود.
 اگر موها در اثر حرارت آسیب ببیند در صورتیکه این آسیب جزئی و در حد خشک و شکننده شدن مو باشد کراتینه می تواند آن را بهبود دهد اما سوختگی شدید در اثر حرارت معمولا با کراتین بهبود نمی یابد. کراتین بیشتر برای سوختگی مو در اثر مواد شیمیایی مفید می باشد.
البته این روش هزینه زیادی را دربردارد . بعضی روش های طبیعی هم وجود دارند که این روش های طبیعی به مو صدمه نمی زنند و بسیار موثر و ارزان هستند. اینجا تعدادی از  راه حل های  ساده برای صاف کردن طبیعی موها آورده شده است. ما پیشنهاد می کنیم برخی از این روش ها را برای صاف کردن موها استفاده کنید با کمک موادی که تقریبا در آشپزخانه تان وجود دارد.

1-تخم مرغ و روغن زیتون

تخم مرغ در درخشان کردن و قوی کردن موها نقش مهمی بازی می کند.روغن زیتون کمک می کند موها کاملا مرطوب نگه داشته شوند.این دو  در ترکیب با همدیگر موها را به طور طبیعی صاف می کنند.
• دو عدد تخم مرغ را  در 4 قاشق غذا خوری روغن زیتون بشکنید.
• این ترکیب را بر مو و کف سر بمالید سپس با شانه ای که دندانه بلند داشته باشد موها را شانه بزنید.
• یک کلاه حمام بپوشید و بگذارید 30 تا 45 دقیقه روی موهایتان بماند.
• موها را با شامپو بشویید.

2-سرکه سیب

سرکه سیب بهترین ماده برای صاف کردن مو می باشد.PH طبیعی مو را برمیگرداند ، سلامت و رشد مو را افزایش می دهد و پوست  سر را عاری از آلودگی می کند.
• یک یا دو قاشق غذاخوری از سرکه سیب را در یک فنجان آب بریزید.
• بعد از اینکه موهایتان را با شامپو شستید ، موقع آبکشی موها  این محول را روی موهایتان بریزید.
• بگذارید روی موها باقی بماند تا اینکه موها خشک شود.

3-روغن کرچک

کراتین اصلی‌ترین ماده تشکیل دهنده ساقه موهایتان است که شما با استفاده مداوم از مواد شیمیایی رنگ، مش، فر، براشینگ های مکرر با سشوارهای داغ، تافت و ژل، آن را از بین برده اید.
روغن کرچک یکی دیگر از درمانهای خانگی است که به صاف شدن مو کمک می کند. این روغن باعث آبرسانی  و مرطوب شدن موها می شود.  بعلاوه از فردار شدن و همچنین آلودگی های کف سر جلوگیری می کند.
• دو قاشق غذاخوری روغن کرچک و یک قاشق غذاخوری روغن سویا را با هم مخلوط کنید
• برای 20 ثانیه این مخلوط را در مایکروویو گرم کنید.
• برای چند دقیقه کف سر و موها را با آن ماساژ دهید.
• بگذارید 30 دقیقه باقی بماند.
• با شامپوی مخصوص موهایتان آن را بشویید.
• وقتی هنوز مرطوب است موهایتان را شانه کنید و بگذارید در هوا خشک شود.

4- نوشابه

برای صاف کردن موهای فر اول موهاتون رو با نوشابه خیس کنید و بعد از چند دقیقه بشوریدش.اگه نمی‌خواهید رنگ موهاتون تیره‌تر بشه از نوشابه رژیمی استفاده کنید.


منبع : مد روز ، پارسی ونوس ، پارس ناز ، بهارفا

مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.