تبیان، دستیار زندگی
سایت المپیک ریو در گزارشی به لحظه های مهم و به یادماندنی در المپیک ۲۰۱۶ اشاره کرده و نوشته است که ۱۰ لحظه مهم را نباید در برزیل از دست داد که به آن اشاره می شود:
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

۱۰ لحظه که در المپیک ۲۰۱۶ ریودوژانیرو نباید از دست داد + عکس

سایت المپیک ریو در گزارشی به لحظه‌های مهم و به یادماندنی در المپیک ۲۰۱۶ اشاره کرده و نوشته است که ۱۰ لحظه مهم را نباید در برزیل از دست داد که به آن اشاره می‌شود:

بخش ورزشی تبیان
المپیک ۲۰۱۶

افتتاحیه بازی‌ها

افتتاحیه المپیک ۲۰۱۶ ریو روز جمعه ۵ آگوست برگزار می‌شود که نخستین میزبانی آمریکای جنوبی به شمار می‌رود. حدود ۱۰ هزار و ۵۰۰ ورزشکار برتر جهان در ورزشگاه ماراکانا دور هم جمع می‌شوند.

نخستین مدال طلا

چین در المپیک ۲۰۰۴ آتن و ۲۰۱۲ لندن نخستین مدال طلا را کسب کرد. کدام کشور در المپیک ریو نخستین مدال را می‌گیرد؟

المپیک ۲۰۱۶

سواحل کوپاکابانا

مسابقات والیبال ساحلی، سه گانه و دوچرخه‌سواری جاده مردان در این ساحل انجام می‌شود.

المپیک ۲۰۱۶

نخستین مدال برزیلی‌ها

همه می‌دانند المپیک وقتی بهتر می‌شود که میزبان کارش را به خوبی انجام دهد. این شانس برای برزیل وجود دارد که در ۷ رشته در ۶ آگوست بتواند مدال بگیرد.

المپیک ۲۰۱۶

بازگشت راگبی

راگبی بعد از ۹۲ سال به المپیک بازگشت و این رشته در سال ۲۰۱۶ در جمع رشته‌های المپیکی خواهد بود. این مسابقه از ۶ آگوست آغاز خواهد شد.

بازگشت گلف

گلف نیز یکی از رشته‌هایی است که در ریو با انتخاب میزبان در مسابقات شرکت می‌کند. در المپیک ۱۹۰۰ پاریس، فقط مردان اجازه شرکت داشتند. ۵ کشور در المپیک پاریس در مسابقات گلف شرکت کردند این در حالی است که ۶۰ مرد و ۶۰ زن در المپیک ریو به رقابت خواهند پرداخت.

المپیک ۲۰۱۶

رقابت سریعترین مردان شناگر در استخر

شب ۱۲ آگوست در آخرین دقایق سریعترین مرد در المپیک ریو مشخص خواهد شد. مانادو شناگری از فرانسه که در المپیک لندن از شناگران آمریکایی و برزیلی قرار گرفت. شناگر برزیلی در تلاش است در خانه بتواند مدال طلا را کسب کند.

المپیک ۲۰۱۶

رقابت اوسین بولت

۶ بار حضور در در المپیک و ۸ حضور در مسابقات جهانی،دارنده رکورد جهانی در دوی ۱۰۰ متر، ۲۰۰ و ۴ در ۱۰۰ متر از عناوین اوسین بولت است. بولت چه چیزی را در کارنامه ندارد؟ اگر این ورزشکار جامائیکایی بتواند رکوردهایی که در المپیک پکن و لندن داشته حفظ کند با بالاترین عنوان در فینال المپیک ریو در ۱۹ آگوست به رقابت خواهد پرداخت.

المپیک ۲۰۱۶

تقابل برزیل و آرژانتین برای کسب مدال طلا

مسابقات فوتبال مردان تورنمنت زیبایی خواهد بود. برزیل میزبان در تلاش است نخستین مدال طلا را کسب کند و نیمار به نظر می‌رسد برای رسیدن به این هدف مطمئن است. فینال فوتبال مردان ۲۰ آگوست در استادیوم ماراکانا برگزار می‌شود.
کدام تیم دوست دارد مقابل برزیل قرار بگیرد؟ آرژانتین. تقابل دو بازیکن بارسلونا یعنی مسی و نیمار.

المپیک ۲۰۱۶

دوی ماراتن

لحظه‌ای که نخستین دونده وارد ورزشگاه می‌شود همیشه سکوت تماشاگران مانند بمبی از بین می‌برد و هیجان آنها را تحریک می‌کند.
در ریو این مسابقات در ورزشگاه سمبودرومو پیگیری می‌شود که فینال مردان در ۲۱ آگوست و فینال بانوان در ۱۴ آگوست برگزار خواهد شد.


منبع : سایت المپیک ریو