تبیان، دستیار زندگی
استاندار تهران اعلام کرد به ورزشکاران مدال آور طلا، نقره و برنز استان تهران اعزامی به بازی های المپیک و پارالمپیک زمینی معادل 75، 50 و 30 میلیون تومان و به مربیان آنها تا سقف 20 میلیون اعطا خواهد شد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

پاداش زمین برای تهرانی های مدال آور در المپیک

استاندار تهران اعلام کرد به ورزشکاران مدال آور طلا، نقره و برنز استان تهران اعزامی به بازی های المپیک و پارالمپیک زمینی معادل 75، 50 و 30 میلیون تومان و به مربیان آنها تا سقف 20 میلیون اعطا خواهد شد.

بخش ورزشی تبیان
حمید سوریان

سید حسین هاشمی، استاندار تهران در مراسم تجلیل از ورزشکاران  المپیکی و پارالمپیکی استان تهران که در سالن آمفی تائتر استان تهران برگزار شد، اظهار کرد: به تمام ورزشکاران المپیکی و پارالمپیکی استان تهران که موفق به کسب مدال طلا، نقره و برنز شوند زمینی معادل 75 میلیون، 50 میلیون و 30 میلیون اهدا می شود که بلافاصله بعد از بازگشت از بازی های  المپیک ریو به آنها تقدیم خواهد شد. همچنین به مربیان ورزشکاران مدال آور در  المپیک ریو که زحمات زیادی را برای موفقیت ورزشکاران خود تا به امروز کشیده اند مبلغی تا سقف 20 میلیون تومان اهدا خواهد شد.
وی  با بیان این که  هیچ چیزی مانند ورزش ملت ها را به هم نزدیک نمی کند و خط و جناح خاصی را نمی شناسد، خاطر نشان کرد: رشته های ورزشی به لحاظ سیاسی کاملا متضاد هستند و ما در ورزش شاهد اتحاد ملت ها و همبستگی آنها هستیم. در حقیقت ورزش سفیر واقعی و هویت یک ملت است که از طریق آن می توانیم اتحاد و همبستگی را در بین ملت ها ایجاد کنیم بدون این که خط و جناح سیاسی داشته باشند.
هاشمی در ادامه اظهار کرد: هر ورزشکاری که در بازی های  المپیک و پارالمپیک قهرمان می شود باید بداند که این اخلاق و رفتار ورزشکار است که نگاه ها نسبت به کشورشان را مثبت می کند. ورزشکاران ما باید بتوانند ضمن مدال آوری اخلاق ورزشی نیز داشته باشند.
استاندار تهران اضافه  کرد: چیزی که تمامی ملت ها را درگیر می کند ورزش است و همین امر باعث برقراری ارتباطات سیاسی بین ملت ها می شود. وقتی چنین فضایی وجود دارد باید بتوانیم از ورزش حداکثر استفاده لازم را داشته باشیم.
استاندار تهران با اشاره به این که استان تهران هنوز جا برای توسعه دارد که بتواند از ورزشکاران ملی در سطح جهانی و  المپیک بیشتری برخوردار باشد، عنوان کرد: در این زمینه  فقط یک مقدار اراده نیاز است تا بتوانیم استان تهران را به جایگاه خوبی ارتقا دهیم. البته حضور گل محمدی در اداره کل تربیت  بدنی استان تهران  و حمایت های دکتر گودرزی تا به امروز سبب شده تا ما موفقیت های خوبی را در استان تهران داشته باشیم. استان تهران در حال  حاضر 13 میلیون جمعیت دارد و ما باید به اندازه این جمعیت بتوانیم در تمامی رشته های ورزشی حرفی برای گفتن داشته باشیم.
وی در پایان خاطر نشان کرد: این که ورزشکاران ما با کمترین امکانات بزرگ ترین افتخارات را برای کشور رقم می زنند باید تحت حمایت بیشتری قرار بگیرند. من به یاد دارم در دوره مصطفی هاشمی طبا مجلس شورای اسلامی حمایت ویژه ای از ورزش می کرد و ما هیچ مشکلی را از نظر اعتبارات نداشتیم. در این دوره نیز البته حمایت های خوبی صورت گرفته است و من امیدوارم که ورزشکاران  المپیکی و پارالمپیکی بتوانند در صحنه  المپیک ریو در رشته های مختلف افتخار آفرین باشند و پیروزی آنها سبب شادی مردم کشور شود.
در پایان این مراسم از ورزشکاران المپیکی و پارالمپیکی با دادن هدایایی تجلیل به عمل آمد.


منبع : ایسنا