تبیان، دستیار زندگی
سه سال از محاصره پیامبر و یارانش توسط کفار قریش می گذشت تا این که...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

معجزه ای دیگر

سه سال از زمانی که مشرکان مکه، پیامبر و خاندان اورا با عده ای از مسلمانان دردره ای به نام شعب ابی طالب  در محاصره قرار داده بودند، می گذشت

معجزه ای دیگر

تعدادی از کفار قریش که از یهودی ها و مسیحی ها شنیده بودند پیامبری در مکه ظاهر خواهد شد و پس از رنج و زحمت به پیروزی خواهد رسید با رسول خدا اظهار دوستی می کردند و در میان مسلمانان خود را مسلمان می خواندند.  اما همین افراد با کفار مکه رابطه داشتند  و به آن ها و بت ها اظهار علاقه می کردند.

این گروه که با محاصره شدن پیامبر و خاندانش درمکه مانده بودند و در خانه خود به راحتی زندگی     می کردند منتظر پایان کار بودند. این ها هیچ کمکی به پیامبر نمی کردند و این بهانه را داشتند اگر کسی کمک کند با زن و فرزندش مورد آزار و اذیت قرار می گیرد.

و لکن ابوطالب(ع)و خدیجه(ع) تمام اموالشان را در این محاصره خرج کردند . این منافقان با کفار قریش صدای گریه و شیون کودکان گرسنه را از درون شعب ابی طالب می شنیدند، اما تاثیری در آن ها نداشت .روزی پیامبر به ابوطالب فرمودند:خداوند به من خبر داده که آن  پیمان را موریانه خورده است.  ابوطالب نزد مشرکان رفت و پیغام پیامبر را رساند. کفار به سراغ آن پیمان نامه رفتند و دیدند جز نام خدا بقیه مطاالب آن را موریانه خورده است. با نابودی آن پیمان مسلمانان از محاصره نجات یافتند.

koodak.tebyan.net

شهرزاد فراهانی-خورشید عالم تاب

مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.