تبیان، دستیار زندگی
ایس به گزارش فارس، كاندولیزا رایس شنبه شب در گفت وگو با شبكه "العربیه" با بیان اینكه آمریكا طی 27 سال گذشته سیاست تماس با ایران را دنبال نمی كرد، افزود:« ما سیاست درستی را نداشتیم.» وزیر امور خارجه آمریكا تصریح كرد :«...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

پیشنهاد تغییر 180 درجه ای رایس


به گزارش فارس، كاندولیزا رایس شنبه شب در گفت وگو با شبكه "العربیه" با بیان اینكه آمریكا طی 27 سال گذشته سیاست تماس با ایران را دنبال نمی كرد، افزود:« ما سیاست درستی را نداشتیم.»

وزیر امور خارجه آمریكا تصریح كرد:«از زمان اشغال سفارت آمریكا و گروگان گرفتن دیپلمات‌های آمریكایی، مناسبات دیپلماتیك با ایران نداشتیم البته در زمان حاضر پیشنهاد ایجاد تغییر 180 درجه‌ای در این سیاست آمریكا را مطرح كرده‌ام.»

رایس گفت:«برقراری گفت‌وشنود میان ایرانی‌ها و سه كشور اروپایی و نیز پنج كشور عضو دایم شورای امنیت از پیشنهادهای من بوده است.»

وی همچنین گفت: «در عین حال هنوز نمی‌دانم چرا ایران حاضر به گفت‌وگو با آمریكا نشده است.»

وزیر امور خارجه آمریكا در پاسخ به سوالی درباره طرح كشورهای عضو شورای همكاری خلیج فارس برای دنبال كردن برنامه هسته‌ای صلح آمیز، مدعی شد: واشنگتن به طور كلی با دستیابی كشورها به فنآوری اتمی برای مقاصد صلح آمیز،البته با در نظر گرفتن بحران انرژی موجود در جهان ایمان دارد.

رایس به این مساله اشاره‌ نكرد اگر واشنگتن از این سیاست پیروی می‌كند چرا با برنامه هسته‌ای صلح‌آمیز جمهوری اسلامی ایران مخالف است.

با وجود اینكه ایران همواره اعلام كرده برنامه هسته‌ای اش صلح‌آمیز و برای دستیابی به منابع جدید انرژی است و به بازرسان آژانس بین المللی انرژی اتمی اجازه داده از تاسیسات هسته‌ای آن بازدید كنند، اما غرب و در صدر آن آمریكا این كشور را به تلاش برای دستیابی به سلاح هسته‌ای متهم می‌كنند.

از سوی دیگر بازرسان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی نیز اعلام كرده‌اند در بازرسی‌ها‌یشان از تاسیسات هسته‌ای ایران انحرافی به سوی سلاح‌های هسته‌ای مشاهده نكرده‌اند.

لینک مطالب مرتبط:

تغییری صد و هشتاد درجه ای!

افشاگری یک مورخ امریکایی!

بازتاب بیانات رهبر انقلاب در رسانه های خارجی