تبیان، دستیار زندگی
گاهی در جامعه شاهد روابط پنهانی دختران و پسران جوان هستیم، روابط دختر و پسری پیش از ازدواج و بدون اطلاع خانواده ها.آیا این روابط می تواند باعث بروز مشکلاتی برای آنها شود؟ آیا اینگونه روابط جایز است؟
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

دوستی های پیش از ازدواج

گاهی در جامعه شاهد روابط پنهانی دختران و پسران جوان هستیم، روابط دختر و پسری پیش از ازدواج و بدون اطلاع خانواده ها.آیا این روابط می تواند باعث بروز مشکلاتی برای آنها شود؟ آیا اینگونه روابط جایز است؟

فرآوری: سارا تیموری- کلوب ازدواج تبیان
دوستی قبل از ازدواج

دخترها فکر می کنند دیدگاه پسرها همانند آنها است و همین طور بالعکس. در واقع اساس روابط دوستی، شناختن دیدگاه ها و طرز فکر جنس مخالف در رو به رو  شدن با وقایع و اتفاقات است، تا بتوان از این تجربه در زندگی مشترک استفاده کرد. اما این یک اصل گم شده در روابط دوستی دختران و پسران است. دختران ، پسران را تشنه محبت میبینند و پسران نیز تصور می کنند دختران نیاز جنسی زیادی دارند.
گاهی اوقات دختران و پسران وارد رابطه ای می شوند که نمی توان آن را رسمی کرد. ممکن است پسر شرایط ازدواج را نداشته باشد و برعکس، دختر در سن ازدواج باشد و این رابطه را به چشم یک خواستگاری ببیند.حتی ممکن است شروع دوستی با هدف ازدواج باشد و دختر و پسر بخواهند مدتی هم را بشناسند و در نهایت تصمیم بگیرند که به درد ازدواج با هم می خورند یا نه. اما وقتی این اشنایی ها طولانی می شود سرانجام آن خوب نیست.

مهمترین نکته ای که باید بدانیم این است که خانم ها در آشنایی مدام به ازدواج فکر میکنند و اما آقایان برژس خانم ها می توانند به راحتی بدون اینکه به ازدواج فکر کنند وارد رابطه شوند و این یک سوء تفاهم بزرگ میان آنها می شود.

مسئله دوستی های پنهانی پیش از ازدواج یکی از مسائل مهم و خطرناک برای دخترانمان است.مخصوصا طی سالهای اخیر این مسئله بیشتر رواج پیدا کرده و پدیده ازدواج را تغییر داده است به طوری که گاهی باعث برهم خوردن اصول و ضوابط عقلی ، فرهنگی و حتی مذهبی شده است.

مهمترین نکته ای که باید بدانیم این است که خانم ها در آشنایی مدام به ازدواج فکر میکنند و اما آقایان برعکس خانم ها می توانند به راحتی بدون اینکه به ازدواج فکر کنند وارد رابطه شوند و این یک سوء تفاهم بزرگ میان آنها می شود.

مهمترین دلیلی که اغلب پسرها را وارد چنین روابطی میکند،معمولا جنبه جنسی ارتباط با جنس مخالف است نه صرف تأمین نیازهای عاطفی - جنسی،این یعنی، پسرهاازروی کنجکاوی و غریزه دوست دارند با جنس مخالف به دلیل محک میزان جذابیت جنسی خویش نزد آنان رابطه دوستی داشته باشند و معمولا مواظب هستند که احساسات خود را درگیر آن نسازند، چرا که از قبل میدانند که این رابطه مقطعی بوده و به زودی پایان خواهد یافت.

و اما دلیل دیگر پسرها برای دوستی این است که درمواقعی پسرها به سبب برقراری رابطه جنسی و تجربه جنسی اقدام به برقراری رابطه دوستی با دخترها می کنندو عمده هدفشان دست یابی به لذت جنسی است.

همچنین پسرهایی هستند که قصد ازدواج ندارند و یا این که امکانات و شرایط ازدواج برایشان مهیا نیست اما طالب برقراری رابطه طولانی مدت، پنهانی، احساسی و عاطفی با دخترها هستند تا به طریق آن خلاء عاطفی شان راپرکنند و برای این کار به راحتی هم قول ازدواج می دهند. گاهی اوقات کمبود روابط عاطفی در فضای خانوادگی باعث جذب پسرها به سوی این نوع روابط پنهانی می شوند. در تعداد اندکی از افراد  نیز به دلیل شکست در رابطه عاطفی قبلی که باعث بروز حس تنفر و انتقام جویی در فرد شده، هدف اصلی از برقراری رابطه، انتقام گرفتن از جنس مخالف است.

در این میان دخترها معمولا بسته به نیازهای عاطفی ، احساسی وحمایتی خود جذب چنین روابطی میشوند؛چرا که دخترها بر این باورند که پسرها نیز همانند آنها به واسطه نیازهای عاطفی و حمایتی وارد دوستی با آنان میشوند و به همین دلیل نیز،ناخواسته عواطف و احساسات خود رادرگیر آن رابطه می کنند و به سرعت به پسر اعتماد کرده و از نظر عاطفی به شدت وابسته می شوند و در تلاش برای حفظ رابطه وختم دادن آن به ازدواج،گاه در شرایط سخت و خطرناکی قرار میگیرند که منجر به صدمات جبران ناپذیر روحی  - روانی و جسمی میشود.

87درصد پسرها با دخترانی که روابط عاطفی و جسمی عمیقی داشته اند،ازدواج نمیکنند.آنان معتقدند دختری که بواسطه عدم کنترل عواطف و احساسات خود اصول اخلاقی را زیر پا گذاشته و از اعتمادخانواده سوءاستفاده کرده است احتمال زیادی دارد که درزندگی زناشویی نیز،مرتکب چنین خطایی شده و به آنها خیانت کند.


برای اطلاع از طرح همسان گزینی تبیان اینجا کلیک کنید


منابع:پایگاه اطلاع رسانی تنظیم خانواده
مجله اینترنتی اردبیل
به همراه تغییرات و اضافات


مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.