تبیان، دستیار زندگی
کتاب «زندگی بهتر» نوشته مجید سینایی به تازگی توسط نشر نیایش منتشر و راهی بازار نشر شده است.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

«زندگی بهتر» کتاب شد

کتاب «زندگی بهتر» نوشته مجید سینایی به تازگی توسط نشر نیایش منتشر و راهی بازار نشر شده است.

بخش کتاب وکتاب خوانی تبیان
title

این کتاب اولین عنوان از مجموعه «قدم به قدم تا فرزانگی» است که قرار است عناوین آن توسط کانون حضرت ابوطالب(ع) در زمینه های علوم انسانی، تربیتی و اجتماعی به چاپ برسند.

نویسنده اثر نیز، مدیر حوزه علمیه حضرت ابوطالب تهران، مدرس حوزه علمیه و مدیر کانون حضرت ابوطالب است.

این نویسنده درباره روش ارائه مطالب در این کتاب، نوشته است: بحث پیرامون انواع روان شناسی بسیار گسترده است که البته در محافل آکادمیک، چه به صورت نوشتاری و چه گفتاری، بسیار کم به آن پرداخته شده است. ما نیز اکنون در صدد انجام چنین سهل و ممتنعی نیستیم. _ در بسیاری از کتب دیده ایم که عنوانی جذاب مثل «روان شناسی زنان» یا «مردها را بهتر بشناسیم» و یا عناوین دیگر، آدمی را به آن کتاب ها جذب می کند و پس از مطالعه در می یابید که چند داستان، خاطره و چند مشاجره علمی را خوانده اید و در نهایت شاید یک یا دو قانون علمی در زمینه عنوان کتاب گیرتان آمده باشد؛ من این را نوعی کم فروشی علمی می دانم.

مطالب این کتاب در ۵ فصل گردآوری شده که به ترتیب عبارت اند از: همسرداری، تربیت فرزند، معلومات زندگی، نکات طلایی و مناجات. فصل اول دو بخش «بهشت زندگی» و «نکات پایانی» را در بر می گیرد. در فصل دوم هم که «تربیت فرزند» نام دارد، دو بخش «بهشت فرزندان» و «نکات پایانی» به چاپ رسیده است.

در قسمتی از این کتاب می خوانیم:

تشویق بی حساب و کتاب، فقط مضر نیست بلکه خطرناک است. تشویق برای تلاش است، نه برای نتیجه. تشویق یعنی به شوق آوردن، ایجاد رغبت، راغب کردن. بزرگ ترین تشویق برای بچه‌ها این است که پدر و مادر، شادی خود را بروز دهند. بالاترین تشویق، شادی پدر و مادر است. بچه ها چیزی جز این نمی خواهند.

مبارزه با حقارت؛ برای رشد و تکامل فرزندتان، ضروری است که او به هیچ وجه احساس حقارت نکند. برای پیشگیری از پیدایش و گسترش احساس حقارت در فرزندتان، باید شکست ها و ناکامی های واقعی او را به حداقل برسانید. این کار را می توانید با «یادآوری نقاط قوت او در حین شکست و ناکامی» انجام دهید.

این کتاب با ۲۱۴ صفحه، شمارگان ۵۰۰ نسخه و قیمت ۱۰۰ هزار ریال منتشر شده است.


منبع:مهر
این مطلب صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر شده و محتوای آن لزوما مورد تایید تبیان نیست .