تبیان، دستیار زندگی
اعطای بورس تحصیلی دانشگاه بازلی برای اولین بار به یک ایرانی اولین فرصت مطالعاتی برای انجام رساله دکتری مطالعات زنان از سوییس به محمدحسین چاوشیان اعطا شد.
عکس نویسنده
عکس نویسنده
نویسنده : حسین خسروی
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

اعطای بورس تحصیلی دانشگاه بازلی برای اولین بار به یک ایرانی

چاوشیان بورس تحصیلی دانشگاه بازلی سوییس را دریافت کرد

اولین فرصت مطالعاتی برای انجام رساله دکتری مطالعات زنان از سوییس به محمدحسین چاوشیان اعطا شد.

بخش دانش و زندگی تبیان

فرصت مطالعاتی رساله دکتری

محمد حسین چاوشیان دانشجوی دکترای مطالعات زنان دانشگاه ادیان قم، توانست برای اولین بار در این رشته، فرصت مطالعاتی دوره دکتری از سوئیس برای رساله اش با عنوان "تاثیر مولفه های مدرنیته بر کارکردهای خانواده با تکیه برمولفه فردگرایی (از طریق مقایسه نقش رسانه های تصویری مدرن در دو جامعه اسلامی و مسیحی)" از پروفسور رینهولد برنهاردت دریافت کند.

پروفسور رینهولد برنهادت

معرفی پروفسور برنهاردت

رینهولد برنهاردت متولد ٢٥ ژانویه ١٩٥٧در فریچبورن1 آلمان است و از سال ٢٠٠١به عنوان استاد الاهیات نظام مند/جدلی در دانشگاه بازل مشغول به فعالیت است. او از سال ٢٠٠٤ به این سو ویراستاری نشریه الاهیات این دانشگاه را به عهده گرفته و از اکتبر ٢٠٠٦ تا جولای ٢٠٠٨ ریاست دانشکده الاهیات دانشگاه بازل را بر عهده داشته است.

برنهاردت در سال ١٩٨٩مدرک دکترای خود را از دانشکده الاهیات در هایدلبرگ دریافت کرد و از سال ١٩٩١تا ١٩٩٦به عنوان سرپرست مطالعات در موسسه جهانیِ دانشگاه هایدلبرگ فعالیت داشته است. او از ١٩٩٦تا ١٩٩٨دوره پست دکترای خود را در DFG (بنیاد تحقیقات آلمان)2 گذراند. درهمین زمان (پاییز ١٩٩٧)به عنوان استاد مدعو در دانشگاه واندربیلت در نشویل، تِنسی حضور یافت.

او از سال ١٩٩٩به عنوان پورفسور در دانشگده الاهیات هایدلبرگ گزینش شد. آثار او عمدتا پیرامون الاهیات ادیان است اما درباره موضوعاتی چون فعل الاهی (مشیت الاهی) و مباحث بنیادین درباره رابطه بین الاهیات و علم نیز آثاری دارد. برنهاردت ویراستار مجموعه آثار مربوط به الاهیات ادیان و ویراستار همکار در پروژه علم و دین و مطالعات مربوط به الاهیات نظامند و اخلاق است.

آثار او که به زبان آلمانی است و در موضوعاتی چون رویکردهای تکثرگرا در مسیحیت، نقد مطلق اندیشی و انحصارگرایی مسیحی، عمل خداوند در طبیعت، گفت و گوی ادیان، خداشناسی بسطی، علم و دین، اخلاق جهانی و... است.

چندی پیش نشست علمی با حضور پروفسور راینهولد برنهاردت با موضوع « آیا عیسی مسیح سدی برای گفتگوی بین ادیان است؟» در دانشكده الهیات برگزار شد. در این نشست علمی كه با همكاری مرکز پژوهشی جامعه المصطفی العالمیه مشهد برگزار شد، برخی اعضای هیأت علمی دانشكده الهیات و جامعه المصطفی حضور داشتند.

دانشگاه بازلی قدیم

دانشگاه بازل قدیم

این دانشگاه قدیمی ترین دانشگاه سوئیس به شمار می رود و در سال ١٤٦٠میلادی تاسیس شده است. از افراد مشهوری که در تاریخ با این دانشگاه در ارتباط بوده اند، می توان به اراسموس، فریدریش نیچه، یاکوب بورکهارت، لئونارد اویلر، کارل بارت و کارل یونگ اشاره کرد. این دانشگاه به واسطه شورای بازل تاسیس گردید. تاسیس این دانشگاه با توقیع پاپ پیوس دوم در ١٢ نوامبر ١٤٥٢انجام پذیرفت و آیین گشایش رسمی آن در ٤ آوریل ١٤٦٠برگزار شد.