تبیان، دستیار زندگی
برخی کاربران ایرانی به رخدادهای مختلف در شبکه های مجازی روز به روز بدتر از قبل می شود.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

حمله اینستاگرامی این بار به ملی پوش والیبال ایران

برخی کاربران ایرانی به رخدادهای مختلف در شبکه های مجازی روز به روز بدتر از قبل می شود.

بخش ورزشی تبیان
والیبالیست

بعد از فحاشی به لیونل مسی فوتبالیست تیم ملی آرژانتین، زایتسف والیبالیست تیم ملی والیبال ایتالیا و دیمیتری پایت ملی پوش فوتبال فرانسه، این بار یک ورزشکار ایرانی گلوله باران نظرات غیرکارشناسی، حرف های تند و قضاوت های عجولانه شد. مهدی مرندی، لیبروی با اخلاق تیم ملی والیبال ایران پس از حذف هم پستش از فهرست لوزانو برای حضور در المپیک در صفحه اینستاگرامش مورد حمله قرار گرفت.
 بعد از اینکه فرهاد ظریف از لیست سرمربی تیم ملی برای شرکت در بازی های المپیک کنار گذاشته شد برخی افراد که صرفاً با دیدن بازی های والیبال در تلویزیون خود را کارشناس این رشته می دانند و معتقدند اطلاعات بیشتری نسبت به سرمربی 60 ساله تیم ملی دارند، نسبت به انتخاب او معترض می شوند. جالب اینکه در قبال این ناراحتی یک بازیکن دیگر را شماتت می کنند و به خود اجازه می دهند هر حرفی که به ذهنشان می رسد را نثار قهرمانی کنند که بارها و بارها باعث شادی آنها شده است.
 همه این اتفاقات دقیقاً 20 روز مانده به المپیک رخ می دهد. رویدادی که همین بازیکنان توانسته اند بعد از 52 سال برای والیبال ایران به ارمغان بیاورند و درست زمانی که به آرامش و حمایت مردم کشورشان نیاز دارند با چنین واکنش های زشتی مواجه می شوند. شب جمعه، مرندی با انتشار یک ژس از مکالمات خود با یک شبه هوادار و نوشتن یک شعر تلخ از زنده یاد حبیب، با مردم ایران درد دل کرد. برای اینکه اطلاعات بیشتری از ماجرا پیدا کنیم به سراغ خود مرندی رفتیم ناراحت است اما هنوز به حمایت مردم کشورش امید دارد و می گوید این رفتارها مربوط به اقلیتی می شود که ناآگاه هستند و باز هم از مردم ایران تشکر می کند.

حتی یک «تو» در جواب فحاشی ها نگفتم
مرندی: ظریف همیشه مثل یک بزرگ تر حمایتم کرده است
قضیه از کجا شروع شد؟
بعد از اینکه دوست و هم تیمی ام با نظر لوازنو از لیست تیم ملی خط خورد با واکنش های بدی مواجه شدم. در بخش ارسال پیام های اینستاگرام دیدم خانمی شروع کرده به فحاشی و بد و بیراه گفتن. من سعی کردم با آرامش و به دور از هر گونه توهینی با ایشان صحبت کنم اما هیچ فایده ای نداشت. به همین دلیل تصمیم گرفتم از بخشی از این مکالمات ژس بگیرم و پستی در اینستاگرام منتشر کنم تا مردم به ویژه آنهایی که دنبال اخبار درست و واقعی هستند حقایق را بدانند. به نظر خودم هم کار درستی کردم چون حتی یک «تو» به کسی نگفتم و بعد از آن پست هم هیچ جوابی به کسی ندادم. فقط خود مردم بودند که نظراتشان را ارائه دادند.
بعد از این پست آن خانم ابراز پشیمانی نکرد؟
نه به هیچ وجه اتفاقاً به من پیام داد و نوشت که با این رفتارها من نظرم را تغییر نمی دهم.
چقدر این موضوع روی روحیه تان تأثیر منفی گذاشت؟
من به عنوان یک ملی پوش باید سعی کنم تا فارغ از تمام حواشی فقط روی کارم تمرکز کنم. با این حال وقتی می بینیم مردم که تمام انگیزه ما هستند چنین برخوردهایی با ما می کنند واقعاً ناامید می شویم. من هو سایر ملی پوشان همیشه تمام تلاشمان را می کنیم تا مردم دلشاد شوند. ناگهان می بینیم همین مردم این قدر دور از انصاف حرف می زنند به هر حال ناراحت کننده است اما انتشار آن پست و نظرات مردم کمی آرامم کرد.
واکنشی از خود ظریف ندیدید؟
او همیشه مثل برادر من را حمایت کرده است. ما خودمان هیچ مشکلی با هم نداریم ظریف مثل یک بزرگ تر هوای من را داشته و در تمام بازی ها و در زمان استراحت به من کمک می کرد. من هم همیشه از او تعریف کرده ام و احترامش را نگه داشته ام.
چه نظری درباره رفتارهای این چنینی به طور کلی دارید؟
فقط رفتار زشتی است. مثلاً هفته پیش که به صفحه پایت فرانسوی حمله کردند نه پدرشان پرتغالی بود و نه مادرشان اما چون رونالدو را دوست دارند چنین رفتار بدی انجام دادند که قطعاً برای وجهه کشور ما در دنیا واقعاً زشت است. امیدوارم فرهنگ استفاده از این امکانات را در خودمان تقویت کنیم.
در آستانه المپیک چه خواسته ای از مردم دارید؟
از هواداران همیشگی خودمان می خواهم که در این دو هفته ما را حمایت کنند. یادشان باشد اولویت با موفقیت تیم ملی است و مهم نیست چه بازیکنی به المپیک می رود. اگر کسی برایش فرد مهم باشد بداند که طرفدار واقعی نیست. بارها شده که مردم بعد از پیروزی های ما به به گفته و با یک شکست عصبانی و ناامید شده اند. امیدواریم این بار این گونه فکر نکنند و در مه لحظات کنار ما باشند.



منبع : همشهری